Jump to content

Fel storlek

M Carlsson

Recommended Posts

Blev antagen till göteborgs norra hemvärns bataljon som ungdom i tisdags och hämtade ut uniformen och sånt idag. Men det visade sig att byxorna var för smala i midjan och skorna för stora. Nån som har några fina tipps om hur man kan ordna detta? har provat ett par extra tjocka raggsockar i skorna funkade någorlunda men ser rätt dumt ut. dessa raggsockar är alltså stickade av min farmor i diverse färgglada varianter. Är det ok att ha nåt sådant på sig? (syns inte med skor på)

Tips: Åk in till förrådet och byt istället. det är din rättighet, och du kommer göra detta mer än en gång under din tid i det militära.
Jo det är ju det ultimata. enda problemet är att förådet ligger ganska långt bort. Desutom om jag inte missminner mig stänger förådet vid 3 nånting blir lite svårt att smita ifrån skolan.

Tips: Åk in till förrådet och byt istället. det är din rättighet, och du kommer göra detta mer än en gång under din tid i det militära.

Jo det är ju det ultimata. enda problemet är att förådet ligger ganska långt bort. Desutom om jag inte missminner mig stänger förådet vid 3 nånting blir lite svårt att smita ifrån skolan.

Du får la ta en "sjukdag" i skolan! :D

ingen aing. glömde kolla när jag var där=(

Ring o kolla med förrådet när dom har kvällsöppet, brukar jag göra när jag ska dit. Man vet ju inte om dom ändrat tider etc..

Har du inte nr. dit så ring din ungdomsledare han bör ha det eller vet kanske tom vilka tider dom har öppet. :D

TSF på Amf4 har stängt på onsdagar

övriga dagar är det öppet till 15.30 och öppnar 07.30. sen är det något sånt att den andra tisdagen i en månad är det kvällsöppet för hv etc. Jag är dock osäker nät det gäller kvällsöppet då Fmlog har haft en massa om org i gbg garnison.

Vill du vara helt säker så ringer du till vakten och ber att få tala med TSF så hjälper de dig.

//Siros

• 2 weeks later...

nu behöver jag byta min jacka och jag kan ta byxorna när jag ändå är där, men jag har ett stort problem

senast jag åkte till malmen för att byta en grej, så hade Securitas tagit över vakten, och då sa han nåt att jag måste ha ett Hemvärns-ID, men har jag inte fått nåt sånt.

så hur kan jag komma förbi vakten?

helst utan att slå ner eller smita förbi honom :P

Vakten brukar ha pärmar med olika listor på personal tillhörande frivilligorganisationerna, men det kan ju ta lite tid att hitta rätt lista. Hemvärns-ID är inte någon godkänd ID-handling så där måste man också ha vanligt ID-kort/körkort/pass med sig.

Skulle de ändå krångla så finns ju alternativet att du tar kontakt med den som håller i ungdomsverksamheten på Malmen (troligtvis någon på Livgrenadjärgruppen) och får personen att anmäla dig som besökare i vakten, eller ännu hellre förklarar för vakten vad som gäller.

• 3 months later...