Jump to content

CB01 Luftburen Skvadron på K3


Recommended Posts

Snabb fråga: Ska läkarundersökningen ske innan eller efter inryck? Blir inte klok på mina papper. Ringde Sjukenheten på K3 men de e borta tills den 23:e Juli o in ryck e 16:e för min del.

 

/mvh Michael

 

 

Sätt dig ner i lugn och ro och läs igenom pappren, allt står där.

 

/M

 

Nej där står inget om läkarundersökningen ska ske innan eller efter (står inför anställning men hur löses det när det inte e någon där förrens 23:e?). Står däremot tandläkarundersökning innan eventuell utlandstjänstgöring.

Link to comment
Share on other sites

i19:s NBG-soldater har fått ett extra utskick från HSA:t som förklarar att tanken var att man skulle försöka göra bort läkarundersäkningen på närmaste HSA innan inryck, men att eftersom det varit strul med rekryteringen samt att det är semestertider så förstår de att de flesta inte kommer hinna detta innan inryck utan att de får lösa det när alla är på plats.

 

Antar att det är liknande på K3.

Link to comment
Share on other sites

i19:s NBG-soldater har fått ett extra utskick från HSA:t som förklarar att tanken var att man skulle försöka göra bort läkarundersäkningen på närmaste HSA innan inryck, men att eftersom det varit strul med rekryteringen samt att det är semestertider så förstår de att de flesta inte kommer hinna detta innan inryck utan att de får lösa det när alla är på plats.

 

Antar att det är liknande på K3.

 

Kan bekräfta detta angående K3, fick tag i PC.

Link to comment
Share on other sites

En vecka kvar då,

 

snart har man gröna kläder på sig igen. har någon några nyheter från K3?

 

ses där annars

 

Raul

 

Nej men dom sa till oss inna vi stack på semester att dom skulle försöka få schemat/planeringen för hösten på hemsidan så man får holla kolla om det komemr upp nått nästa vecka eller inte

Link to comment
Share on other sites

Guest AndreasA

Ahhh äntligen klart.

 

Sent omsider så kom det papper i brevlådan.

 

Kvartermästare på Stab & Trosspluton.

 

Så nu ser ni till o sköter era grejor... :D

Link to comment
Share on other sites

Kvartermästare på Stab & Trosspluton.

Kommer vi nog jobba ihop, eller jag under dig d.v.s.

 

Kul blandning på GU-truppslag verkar de vara!

 

Någon mer som duktigt åsidosatt den fysiska förmågan under senaste tiden? :rockon: Blir väl förmodligen inte hemskickad p.g.a. dålig sådan men det får bli till att kontinuerligt köra fästningen runt..

Link to comment
Share on other sites

Guest AndreasA

Nja måste väl erkänna att kondisen inte riktigt pallar för fältestet på 10m15s, ligger nog ung 15-20% under nu.

 

Styrkan är det inga problem med.

 

Som sagt blir fästningen runt ett par månader... :worthy:

 

Träna på arbetstid, fantastiskt efter mitt kontorsjobb hehe...

 

Vad trevligt att vi hamnar på samma. Enligt PC så skall det tydligen vara lite högre medelålder på SoT.

Link to comment
Share on other sites

Gjorde gu på Ing 2, när jag sökte fick jag höra att det skulle bli fystester i antagningarna, la upp ett stenhårt träningsprogram och följde det slaviskt för att inte behöva skämmas bland alla häftiga starka jägare... Efter Galt utbildningen kan jag konstatera att jag kan ta det lugnt, ni behöver inte oroa er grabbar, många av dom som mucka för 2-3 år sen har tagit det ganska lugnt sen GUn.

Snart dags..

 

Wärme 1 plut, 1 grp.

Link to comment
Share on other sites

Gjorde gu på Ing 2, när jag sökte fick jag höra att det skulle bli fystester i antagningarna, la upp ett stenhårt träningsprogram och följde det slaviskt för att inte behöva skämmas bland alla häftiga starka jägare... Efter Galt utbildningen kan jag konstatera att jag kan ta det lugnt, ni behöver inte oroa er grabbar, många av dom som mucka för 2-3 år sen har tagit det ganska lugnt sen GUn.

Snart dags..

 

Wärme 1 plut, 1 grp.

Så en allmän dekadens gör det legitimt att gå ner i samma träsk?

Link to comment
Share on other sites

Gjorde gu på Ing 2, när jag sökte fick jag höra att det skulle bli fystester i antagningarna, la upp ett stenhårt träningsprogram och följde det slaviskt för att inte behöva skämmas bland alla häftiga starka jägare... Efter Galt utbildningen kan jag konstatera att jag kan ta det lugnt, ni behöver inte oroa er grabbar, många av dom som mucka för 2-3 år sen har tagit det ganska lugnt sen GUn.

Snart dags..

 

Wärme 1 plut, 1 grp.

Så en allmän dekadens gör det legitimt att gå ner i samma träsk?

 

"ni behöver inte oroa er grabbar"

Går du ner dig i ett träsk varje gång nån säger att du inte behöver oroa dig?

Sa inget om att sluta träna, det vore väl tämligen dumt med tanke på vad vi har framför oss, men dom behöver inte ligga sömlösa med panikångest och våndas över att dom är i sämst form.

Link to comment
Share on other sites

Gjorde gu på Ing 2, när jag sökte fick jag höra att det skulle bli fystester i antagningarna, la upp ett stenhårt träningsprogram och följde det slaviskt för att inte behöva skämmas bland alla häftiga starka jägare... Efter Galt utbildningen kan jag konstatera att jag kan ta det lugnt, ni behöver inte oroa er grabbar, många av dom som mucka för 2-3 år sen har tagit det ganska lugnt sen GUn.

Snart dags..

 

Wärme 1 plut, 1 grp.

Så en allmän dekadens gör det legitimt att gå ner i samma träsk?

 

"ni behöver inte oroa er grabbar"

Går du ner dig i ett träsk varje gång nån säger att du inte behöver oroa dig?

Sa inget om att sluta träna, det vore väl tämligen dumt med tanke på vad vi har framför oss, men dom behöver inte ligga sömlösa med panikångest och våndas över att dom är i sämst form.

Det var inte riktigt så jag menade, var väl lite provocerande skrivet av mig. Det jag menade var att om många har tagit det lugnt efter GU är det ännu viktigare att folk tränar ordentligt inför och under utbildningen vilket jag hoppas och tror att ni gör :rolleyes:.

Link to comment
Share on other sites

Det var inte riktigt så jag menade, var väl lite provocerande skrivet av mig. Det jag menade var att om många har tagit det lugnt efter GU är det ännu viktigare att folk tränar ordentligt inför och under utbildningen vilket jag hoppas och tror att ni gör :rolleyes:.

 

Då kan jag stilla din oro :worthy: Motivationen och viljan att göra bra ifrån sig är väldigt stor hos alla, fysisk aktivitet bedrevs istort sett varje kväll under Galt utbildningen och den generella känslan är att dom som inte är i toppform vet om det och jobbar på de :dong:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Någon som vet hur NEL1:an gick?

 

Vet att 2:e plut blev godkända men hur gick det för övriga plut samt skvadronen?

Tror vi får beskedet den 20:e när tjänsten börjar igen. Grattis till godkännandet men frågan är ju vad ska man med EN styck luftburen pluton till? Utan underhåll, underrättelser och ledning, förmodligen inte mycket.. Fått reda på mer detaljer hur de svåra bitarna gick för er? Tänker signalering och handlingar efter ROE m.m. enligt NATO-standard.

 

I övrigt, vad tycker folk om övningen för NEL1 samt NEL1:an i sig?

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet hur NEL1:an gick?

 

Vet att 2:e plut blev godkända men hur gick det för övriga plut samt skvadronen?

Tror vi får beskedet den 20:e när tjänsten börjar igen. Grattis till godkännandet men frågan är ju vad ska man med EN styck luftburen pluton till? Utan underhåll, underrättelser och ledning, förmodligen inte mycket.. Fått reda på mer detaljer hur de svåra bitarna gick för er? Tänker signalering och handlingar efter ROE m.m. enligt NATO-standard.

 

I övrigt, vad tycker folk om övningen för NEL1 samt NEL1:an i sig?

 

 

Tillhör inte 2.e plut, hörde bara att de blivit godkända... Signaleringen kan bli intressant, de blev ganska bra grillade...

 

Nu bär det av till skvadron...tjohopp

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet hur NEL1:an gick?

 

Vet att 2:e plut blev godkända men hur gick det för övriga plut samt skvadronen?

Tror vi får beskedet den 20:e när tjänsten börjar igen. Grattis till godkännandet men frågan är ju vad ska man med EN styck luftburen pluton till? Utan underhåll, underrättelser och ledning, förmodligen inte mycket.. Fått reda på mer detaljer hur de svåra bitarna gick för er? Tänker signalering och handlingar efter ROE m.m. enligt NATO-standard.

 

I övrigt, vad tycker folk om övningen för NEL1 samt NEL1:an i sig?

Det är inte de enskilda plutonerna som bedöms var för sig utan det är hela förbandet (skvadronen) som bedöms. Resultatet presenteras enligt fyra betyg:

- Fully interoperable

- Partially interoperable

- Not interoperable

- Not assessed

Link to comment
Share on other sites

Det är inte de enskilda plutonerna som bedöms var för sig...

 

Var 90% på att de va så men valde att kommentera som jag gjorde istället. Nåväl har ju beskedet inte nåt någon part än. Verkar som de har rätt många dagar på sig att evaluera klart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...