Mats Posted December 27, 2002 Report Posted December 27, 2002 Hej, Jag presenterar mitt nästa projekt i skala 1:35! En Pbv 501! Nu behöver jag veta vilka yttre (inre också bara för intressets skull) förändringar man gjorde efter att man köpte dem. Har inte sett bilder på någon svensk med pv-robotlavetten kvar exempelvis... är det det enda? Quote
The Swede Posted December 27, 2002 Report Posted December 27, 2002 Den största utvändiga skillnaden är väl att man tagit bort roboten samt monterat annorlunda lysen. Invändigt har man monterat bort laddautomaten och gjort vissa ergonomiska förbättringar. Tyvärr lyckades jag inte få tag i nån 501:a innan dom ställdes i malpåse så den jag har på min hemsida är en omoddad vagn. Jag har dock I-boken i min hand så om det är någon specifik fråga du har så kom igen. The Swede The Swede´s Armour Page Quote
Mats Posted December 27, 2002 Author Report Posted December 27, 2002 Ok, märkte också att grävspaden inte har likadant handtag som den svenska... Quote
The Swede Posted December 27, 2002 Report Posted December 27, 2002 En till förändring är detta skyddet som sitter över avgasutloppet till kupévärmaren. Den finns inte på BMP1 Jag märkte nu när jag tittade efter en gång till att den vagnen jag har bilder på har visst nya lysen. Dock är den inte moddad till 100% The Swede Quote
facit Posted December 28, 2002 Report Posted December 28, 2002 för intresset skull vad gäller inre.Jag på ngn topic här att ammon till bmp-1 kanonen i sverige skiljer när det gäller säkringarna. Enligt säkrings föreskrifterna ska vi väl ha minst två oberoende säkringsystem( lite osäker men det är ngt i den stilen). Därför skiljer sig den svenska ammon till skillnad ifrån den ryska då den har 1 och därmed osäker. Men som sagt jag vet inte dte var ngt jag snappade upp här nu är det ngn här som säger att den är ur bruk i svenska försvarsmakten. Quote
Mats Posted December 29, 2002 Author Report Posted December 29, 2002 Jo, den är i malpåse... men det finns krigsbataljoner fortfarande utrustade med 501... Quote
Recommended Posts