Guest Posted November 6, 2002 Report Posted November 6, 2002 http://www.di.se/Scripts....5C63484 Vem är den stora boven? Jag säger Folkrepubliken Kina!
Guest Pal Posted November 6, 2002 Report Posted November 6, 2002 Det kan lika gärna vara USA. Är spioneriet i detta fall på radar så är det nog kina men rör spinoneriet trådlös kommunikation så tror jag det är USA. Jag har redan skrivit ett inlägg om hur CIA visat stort intresse. Problemet för USA är att ericsson, är världsledande på trådlöst kommunikation. Och det området har ju stigit i viktighet i och med alla UAV´er och liknande. CIA har flera gånger stulit kunskap/teknologi från väst länder och gett till utvalda amerikanska bolag så att dessa skall kunna hänga med.
Ing Posted November 6, 2002 Report Posted November 6, 2002 Mmm, funderade också på USA lite.. Men åker amerikanarna fast för spioneri? De är väl snyggare än så? Var har du facit 111?
Guest Posted November 6, 2002 Report Posted November 6, 2002 Det kommer, måste bara ringa runt lite...
Guest Pal Posted November 6, 2002 Report Posted November 6, 2002 Det är ju inte helt säkert att spionerna vet vem dom spionerade åt, och har man betett sig klumpigt när man upptäckte spioneriet så kanske ingen vet vem dom spionerade åt. Som spion kanske dom bara vet var dom skall lämna material och få kuvert med pengar samt hur den man pratade med såg ut och vad han/hon kallade sig.
Fu Carlsson Posted November 7, 2002 Report Posted November 7, 2002 Folkrepubliken Kina. Signaturanpassning och radar.
Guest Posted November 7, 2002 Report Posted November 7, 2002 Tydligen så var det Ryssland http://www.dn.se/DNet....rType=6
Knekt Posted November 7, 2002 Report Posted November 7, 2002 Jag är emot dödstraff av alla möjliga skäl. Dock känner jag en lätt smak av blod i munnen när jag läser om folk som sålt svenska hemligheter till ryska underrättelseofficerer. :devil
Guest Posted November 7, 2002 Report Posted November 7, 2002 Ja det är den vanliga gamla lågoddsaren som är i farten igen. Frågan är vad dem ska göra med uppgifterna, integrera mobila system i deras Trabantlimousiner? Kanske inte och om det var ett militärt företag i koncernen är det allvarligt. Frågan är som sagt vad som ska ske med spionerna. Utvisning låter lite för milt. Men fängelsestraff skulle onekligen kunna frosta våra relationer med Ryssland. Varpå den logiska frågan kommer: Behöver vi bra relationer mer Ryssland? Hur skulle det va att hänga dem i media med bild och allt? Indeskret? Ja, men tänk er rubriker som "Den ryska björnen gripen med fingret i syltburken" "Russian spy put in by Putin and put out by MUST" ) /RP
Guest Posted November 7, 2002 Report Posted November 7, 2002 Den ryske diplomaten blev spionröd i ansiktet...
ARN Posted November 8, 2002 Report Posted November 8, 2002 ... kasta sten i glashus... http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,224481,00.html Den ryska björnen är inte ensam om att fastna i kakburken...
Guest Posted November 8, 2002 Report Posted November 8, 2002 Schh!! Hmmm, jo vart var vi. Tidningsrubriker.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.