retrorod Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 hejsan kamrater. jag tänkte kolla med er om det finns nån vänlig själ här inne som kan hjälpa mej med en liten förfrågan. Det är så att min far fyller 60 snart o han är mycket intresserad av WWII och inte bara det utan militärt överlag men det är framför allt flyg som intresserar. Och då till min fråga. finns det nån här inne som sitter på adress,telefonnummer eller hemsida till nån förening eller privatperson som äger ett militärt flygbart flygplan från WWII eller runtomkring där. NEJ jag ska inte köpa den utan tanken är att jag ska försöka uppfylla en dröm åt honom med en flygning. tackar så mycket på förhand o tacksam för svar. allt av intresse även information om flyguppvisnings grupper eller liknade MVH Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest v. sandén Posted August 29, 2006 Report Share Posted August 29, 2006 börja med att kontakta motorflygförbundet, de har med största sannolikhet koll på om det finns någon/några ägare till diverse WW2-flyg. länk: motorflygförbundet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
retrorod Posted August 29, 2006 Author Report Share Posted August 29, 2006 börja med att kontakta motorflygförbundet, de har med största sannolikhet koll på om det finns någon/några ägare till diverse WW2-flyg. länk: motorflygförbundet tackar får ta o kolla där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosse Fors Posted August 29, 2006 Report Share Posted August 29, 2006 (edited) Hittade dessa men det blir ju till att resa en bit...Vad jag vet så finns det inget liknande i Sverige(strängare regler/mindre marknad här antar jag). North American Top gun Warbird Adventures Mvh, B Edited August 29, 2006 by Bosse Fors Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil666 Posted October 4, 2006 Report Share Posted October 4, 2006 Nere i Ljungbyhed så kan man(Vad jag har hört) att man kan få flyga Sk11 eller Sk28c för en bra penning.En tur med Sk28c k an kosta upp till 8000kr med Sk11(Tiger Moth) vet jag inte ! Kanske lite hjälp åt dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
retrorod Posted November 6, 2006 Author Report Share Posted November 6, 2006 jag får tacka så mycket. tar gärna emot mer info MVH Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts