Jump to content

Storlek 44 i jacka?

twintip

Recommended Posts

Tänkte köpa en ny höst/vinterjacka (hösten är ju snart här :banghead: )

Kollade in lite olika på eBay men såg att en jacka var i storlek 44?? Vad fan tänkte jag... Brukar ju ange jackor i S, M, L, XL, XXL? Iallafall så undrar jag vad en storlek 44 på en jacka/jumper ungefärligt motsvarar i "s,m,l,xl"-systemet?

Om det hjälper så är det denna modellen:

1123_01s.jpg

-nån som har koll?

edit: det är en jacka av märket stone island (en del märkens L är ju M i ett annat)

Det där är ett återkommande problem som får i alla fall mej själv till att hellre vilja springa naken.

Var och köpte badbyxor i går. XXL passade definitivt inte, 4 XL fick det bli! Ja, jag ÄR stor!

Köpte en jacka via postorder, storlek XXL, och ja ,heh, den var STOR den! Fast jag gillar när det är litet större och gott om plats.

Men att få koll på när och var en storlek passar och när den inte gör det, ja det har jag slutat försöka ens.

Annars så är väl storlek 44 att räkna som small?

Mailade säljaren, denna har 120 i bröstvidd... Och min bröstvidd är 94... Så denna var för stor alltså, men då borde man kunna räkna 44 i en engelsk jacka till XL.

110 borde ju vara det ultimata...

• 2 weeks later...
Tänkte köpa en ny höst/vinterjacka (hösten är ju snart här :baskerKav: )

edit: det är en jacka av märket stone island (en del märkens L är ju M i ett annat)

Tänk på att inte gå på fotboll eller hockey i den jackan isf, märket ger vissa signaler inom vissa grupperingar.

sverigescenen klicka in under Casuals

bara ett tips, inget annat...

Svanberg

Tänkte köpa en ny höst/vinterjacka (hösten är ju snart här :rodna: )

Tänk på att inte gå på fotboll eller hockey i den jackan isf, märket ger vissa signaler inom vissa grupperingar.

sverigescenen klicka in under Casuals

bara ett tips, inget annat...

Svanberg

Japp jag har koll på det där. Men tack ändå. Denna har inget synligt Stone Island märke heller...

vad som är ett otyg är S,M,L systemet som enbart är godtyckligt.

tumstorlekar är i teorin mätbara på den egna kroppen precis som C,D (C50 etc)

systemet är glasklart när man väl lärt sig det.

oklar märking på kläder :rodna: Odeys

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...