landing Posted November 11, 2006 Report Posted November 11, 2006 Så vad gör folket på natte tiden då? Mest ingenting, lyssnar väl lite på musik och hoppas att någon ska skriva nått spännande här på soldf .. Någon som kan dela med sig några träningstips, vad som måste få lite inspiration.. samma sak här. ska dock sussa snart har innebandy match i morron så man kan inte gå å lägga sig vid fyra fem som man brukar :P. ang träningstips så vet jag inte riktigt förutom de vanliga jogga gå gymma Quote
TheKL Posted November 11, 2006 Author Report Posted November 11, 2006 Så vad gör folket på natte tiden då? Mest ingenting, lyssnar väl lite på musik och hoppas att någon ska skriva nått spännande här på soldf .. Någon som kan dela med sig några träningstips, vad som måste få lite inspiration.. samma sak här. ska dock sussa snart har innebandy match i morron så man kan inte gå å lägga sig vid fyra fem som man brukar :P. ang träningstips så vet jag inte riktigt förutom de vanliga jogga gå gymma Jag vill ha nytänkande träning! :P Kan inte yoga va nått inför lumpen... Quote
Syster Håkan Posted November 11, 2006 Report Posted November 11, 2006 (edited) yoga, kan vara värt ett försök. Och till nationen så önskar jag alla en riktigt god natt. Edited November 11, 2006 by Syster Håkan Quote
figureFour Posted November 11, 2006 Report Posted November 11, 2006 Så vad gör folket på natte tiden då? Mest ingenting, lyssnar väl lite på musik och hoppas att någon ska skriva nått spännande här på soldf .. Någon som kan dela med sig några träningstips, vad som måste få lite inspiration.. samma sak här. ska dock sussa snart har innebandy match i morron så man kan inte gå å lägga sig vid fyra fem som man brukar :P. ang träningstips så vet jag inte riktigt förutom de vanliga jogga gå gymma Jag vill ha nytänkande träning! :P Kan inte yoga va nått inför lumpen... Börja på kampsport =P, Taido.nu, skitbra kampsport om du vill ha bra konditionsträning.. fan kan inte sova, ska dock försöka igen, gonatt alla.. Quote
GodSent Posted November 12, 2006 Report Posted November 12, 2006 Bästa träningen en lördagkväll är iaf att öppna några kalla öl! yepp skål på er alla skååååååååååååååål Skoja om att man blir seg såhär dagen efter dock Brukar ta en ipren på morgonen när jag vaknar, sen är det lungt :P En annan har ju varit på Militaryshop i helgen Köpte dock inget, kom inte på något riktigt bra jag verkligen behövde inne bland alla grejerna där. Dregglade lite över de nya Mag-Lite LED varianterna dock och så tittade jag på inläggsulor fast kunde för bövelen inte komma på vilken militärstorlek jag hade Quote
Svempa Posted November 12, 2006 Report Posted November 12, 2006 En träningsvariant ni kan testa som är bra och anpassad för grönt liv är Crossfit. Quote
GodSent Posted November 12, 2006 Report Posted November 12, 2006 http://www.crossfit.com/ Hittade det där, sa mig inte så mycket, men å andra sidan så läste jag inte så mycket heller :P Quote
figureFour Posted November 12, 2006 Report Posted November 12, 2006 http://www.crossfit.com/Hittade det där, sa mig inte så mycket, men å andra sidan så läste jag inte så mycket heller :P Verkar ganska skumt, säkert svårt att testa på här i sverige... Quote
TheKL Posted November 14, 2006 Author Report Posted November 14, 2006 Jaah, det kan ju inte va helt trist att va en sköldpadda .. Är det ingen som ska in på livkomp som jobbar eller gör nått me sitt liv så här innan lumpen? Jo jag. Vad innebär det att va frivilligbrandman? Quote
Thorslund Posted November 14, 2006 Report Posted November 14, 2006 Jaah, det kan ju inte va helt trist att va en sköldpadda .. Är det ingen som ska in på livkomp som jobbar eller gör nått me sitt liv så här innan lumpen? Jo jag. Vad innebär det att va frivilligbrandman? Jo frivilligbrandman finns oftast på dom små orterna som inte har råd med en "bemannad" station utan när det går ett larm så piper det i din sökare och du ska ner till brandstationen och jobba. Du får betalt per utryckning. Quote
Forumsledning Kimster Posted November 14, 2006 Forumsledning Report Posted November 14, 2006 Dåså mina herrar är svamlet slut. Nu har jag raderat nästan 50 inlägg, om allt möjligt ointressant snack om ditt och datt. För vissa nya kan jag meddela att forumet är inte till för att "chatta" omkring om vad som helst. Här pratar ni om det som rör er framtida tjänst allt däromkring, resten kan ni ta i Markan eller via PM, eller någon annanstans på internet. Här köra vi bara med raka frågor och nyttig information inom ämnet. Blir det mer sånt svammel stänger jag tråden tvärt. slut / Kimster BlåGul Quote
Syster Håkan Posted November 14, 2006 Report Posted November 14, 2006 Jaah, det kan ju inte va helt trist att va en sköldpadda .. Är det ingen som ska in på livkomp som jobbar eller gör nått me sitt liv så här innan lumpen? Jo jag. Vad innebär det att va frivilligbrandman? Ja typ de Thorslund sa fast vi är till för att stärka heltidskåren i malmö med personal vil larm samt höjdberedskap, så jag håller på med depå tjänst, restvärdes räddning, samt eftersläckning och då vid höjdberedskap så åker vi på brand och sjukvårdslarm. @Kimster, förlåt oss vi skall skärpa oss. Quote
TheKL Posted November 14, 2006 Author Report Posted November 14, 2006 Uppfattat! Är det någon som har koll på om livkomp använder sig av SISU? Vet ju att man använder bandvagnen som jag inte kan namnet på, men har sett någon film där man glider runt i SISU.. Quote
Forumsledning Kimster Posted November 14, 2006 Forumsledning Report Posted November 14, 2006 SISU används bara i utlandsstyrkan, och som substitut till PATGB203 utbildning. Quote
TheKL Posted November 14, 2006 Author Report Posted November 14, 2006 Oj! Tror nog att jag menade PATGB203, har svårt att hålla isär fordonen... Quote
GodSent Posted November 14, 2006 Report Posted November 14, 2006 På infodagen snackade någon av det oräkneliga befälen om att det skulle komma hem ett brev snart med lite mer info samt en kontaktperson på regementet osv. Tänkte bara kolla ifall det är någon som fått det än? Börjar väl bli i sista laget nu. Quote
TheKL Posted November 14, 2006 Author Report Posted November 14, 2006 På infodagen snackade någon av det oräkneliga befälen om att det skulle komma hem ett brev snart med lite mer info samt en kontaktperson på regementet osv. Tänkte bara kolla ifall det är någon som fått det än? Börjar väl bli i sista laget nu. Jag har för mig att man sa att vi skulle få nästa brev 1 månad innan inryck, jag har iaf inte fått något brev. Quote
landing Posted November 14, 2006 Report Posted November 14, 2006 På infodagen snackade någon av det oräkneliga befälen om att det skulle komma hem ett brev snart med lite mer info samt en kontaktperson på regementet osv. Tänkte bara kolla ifall det är någon som fått det än? Börjar väl bli i sista laget nu. Jag har för mig att man sa att vi skulle få nästa brev 1 månad innan inryck, jag har iaf inte fått något brev. det ska va en månad innan polaren som ligger inne på lg nu fick sina då Quote
Svempa Posted November 14, 2006 Report Posted November 14, 2006 Uppfattat! Är det någon som har koll på om livkomp använder sig av SISU? Vet ju att man använder bandvagnen som jag inte kan namnet på, men har sett någon film där man glider runt i SISU.. Inget av kompanierna på Gardesbataljon använder PATGB203. Det är bara Dragonbat som har dom. 2. Skv och Livskvadron närmare bestämt om jag inte missminner. Enklaste sätt att hålla isär SISU och PATGB203 är att kolla på beväpningen. SISU har en Tksp och PATGB203 har en 20 mm Akan som sitter monterad i samma typ av torn som återfinns på PBV302. Tror till och med att det är gamla PBV torn som återanvänts i detta syfte. Quote
TheKL Posted November 14, 2006 Author Report Posted November 14, 2006 Uppfattat! Är det någon som har koll på om livkomp använder sig av SISU? Vet ju att man använder bandvagnen som jag inte kan namnet på, men har sett någon film där man glider runt i SISU.. Inget av kompanierna på Gardesbataljon använder PATGB203. Det är bara Dragonbat som har dom. 2. Skv och Livskvadron närmare bestämt om jag inte missminner. Enklaste sätt att hålla isär SISU och PATGB203 är att kolla på beväpningen. SISU har en Tksp och PATGB203 har en 20 mm Akan som sitter monterad i samma typ av torn som återfinns på PBV302. Tror till och med att det är gamla PBV torn som återanvänts i detta syfte. Super, tack för infon! Quote
figureFour Posted November 15, 2006 Report Posted November 15, 2006 Hehe vad seg tråden blev nu när man inte får prata om vad man vill, aja inte så långt kvar till vi rycker in nu grabbar, fan är så sjukt taggad. Vill dock ut och ta ett par biror med er innan inryck.. Quote
landing Posted November 15, 2006 Report Posted November 15, 2006 vi skulle ju kunna starta en tråd i markan om vi vill snacka lite skit å sånt som kimster sa Quote
TheKL Posted November 15, 2006 Author Report Posted November 15, 2006 vi skulle ju kunna starta en tråd i markan om vi vill snacka lite skit å sånt som kimster sa Titta in i markan så hittar ni tråden Livkomp07. Quote
GodSent Posted November 15, 2006 Report Posted November 15, 2006 Efter att ha läst: http://www.livgardet.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=34586 Slog funderingen mig, ska vi också ha anställda gruppbefäl? Känns lite konstigt att ha anställda och inte värnpliktiga gruppbefäl. Quote
TheKL Posted November 15, 2006 Author Report Posted November 15, 2006 Efter att ha läst: http://www.livgardet.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=34586Slog funderingen mig, ska vi också ha anställda gruppbefäl? Känns lite konstigt att ha anställda och inte värnpliktiga gruppbefäl. Eftersom vi inte har några som rycker in några månader tidigare måste man ju han asntällda gruppbefäl? Quote
figureFour Posted November 15, 2006 Report Posted November 15, 2006 Efter att ha läst: http://www.livgardet.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=34586 Slog funderingen mig, ska vi också ha anställda gruppbefäl? Känns lite konstigt att ha anställda och inte värnpliktiga gruppbefäl. Eftersom vi inte har några som rycker in några månader tidigare måste man ju han asntällda gruppbefäl? Tycker det är riktigt skumt hur mycket lumpen verkar ha ändrats sedan jag mönstrade för 2 år sen.. Quote
figureFour Posted November 17, 2006 Report Posted November 17, 2006 Efter att ha läst: http://www.livgardet.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=34586 Slog funderingen mig, ska vi också ha anställda gruppbefäl? Känns lite konstigt att ha anställda och inte värnpliktiga gruppbefäl. Eftersom vi inte har några som rycker in några månader tidigare måste man ju han asntällda gruppbefäl? Tycker det är riktigt skumt hur mycket lumpen verkar ha ändrats sedan jag mönstrade för 2 år sen.. Nu håller tråden på att dö igen :P, en sak jag tänkte fråga, hur många sover man i ett rum? Jag måste fan ha nedre sängen annars kommer jag ramla och bryta nacken eller nåt Quote
TheKL Posted November 17, 2006 Author Report Posted November 17, 2006 Var 12 sängar i varje rum iaf, har dock för mej att man inte riktigt va 12 i varje rum. Quote
King Kill Posted November 17, 2006 Report Posted November 17, 2006 Ni sover nog gruppvis = ca 8 pers i varje rum Har ni inte ramlat ur sängen i sömnen hemma så lär ni inte göra nu heller ;) Men det är ju lite trist att på morgonen glömma bort att man sover överst förstås... Quote
TheKL Posted November 17, 2006 Author Report Posted November 17, 2006 Ni sover nog gruppvis = ca 8 pers i varje rum Har ni inte ramlat ur sängen i sömnen hemma så lär ni inte göra nu heller ;) Men det är ju lite trist att på morgonen glömma bort att man sover överst förstås... Är sängarna 200cm långa? Jag tycker den va för kort.. Är ju iofs 190-195 lång! Och nej jag vill inte ha en hästensäng eller liknande att sova i, bara jag slipper pappsängkläderna som man fick ha på besöksdagen. Quote
Recommended Posts