Jump to content

"Funktionstest" hos Polisen?

BJK

Recommended Posts

Har en kompis som sökt som civil Radioperatör hos Polisen och nu har han blivit kallad på test/intervju och så frågade han mig om jag visste vad en "Funktionstest" där innebär, men jag har asbolut ingen aning måste jag erkänna. Det skulle ta 12 min enligt uppgift så det är ju inget långt test heller?

Någon som har en aning om vad detta innebär i stora drag?

12 min ?

När jag gjorde mitt test (Skånepolisen) så varade det en halv dag. Testet genomfördes hos en psykologgrupp.

Uppgifterna var enbart papper och penna-uppgifter. Testet/testerna visade hur man arbetade under stress, hur man klarade att hålla "många bollar" i luften osv..

Vilket LKC har han sökt till?

12 min ?

När jag gjorde mitt test (Skånepolisen) så varade det en halv dag. Testet genomfördes hos en psykologgrupp.

Uppgifterna var enbart papper och penna-uppgifter. Testet/testerna visade hur man arbetade under stress, hur man klarade att hålla "många bollar" i luften osv..

Vilket LKC har han sökt till?

Ja, personen som ringde upp sa att det var frågan om en funktionstest och den skulle ta 12 min, jag tycker oxå att det låter lite?!

Det är säkert nått nytt datoriserat test kanske?

Det är i Linköping han ska gå på testen.

Har en kompis som sökt som civil Radioperatör hos Polisen och nu har han blivit kallad på test/intervju och så frågade han mig om jag visste vad en "Funktionstest" där innebär, men jag har asbolut ingen aning måste jag erkänna. Det skulle ta 12 min enligt uppgift så det är ju inget långt test heller?

Någon som har en aning om vad detta innebär i stora drag?

Är det samma som jag gjorde så är det ett datortest där man testar uthålligheten under tristess och hur man lurar hjärnan att reagera på saker som inte hänt.... rekommenderar INTE att vara trött eller liknande då man skall göra testet...

ja, det gick bra för mig ;)

Lite körigt på jobbet idag, inledningsvis...fanns ingen möjlighet att lyfta fråga.

Nu har jag tre nattpass framför mig och då lär jag ju inte se till chefen :baskerKav:

Sorry !

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...