Nastyman Posted May 19, 2006 Report Posted May 19, 2006 Hmmm???? Blev uppringd V.12 för vakans. Fick brev som sa att kontraktet skulle komma V.14. Ringer V.16 och undrar vart det är och får besked att det ska vara på väg (postat igår typ). Nu är det V.20 och inget kontrakt har dykt upp ännu. Kom dock ett brev om att jag skulle få en T-shirt men kan inte fylla i lappen då jag inte vet mitt befattningsnummer. Kan jag få beredskapsersättning nu för dessa veckor som gått då jag faktiskt inte har skrivit på nått? Eller kan man kanske lösa det genom att jag skriver på med ett äldre datum? Och framför allt vad tänker de på F17? Lite fundersamma borde de ju vara? Har tyvärr haft för mycket i skolan den senaste tiden men får nog ta och slå en signal till. Vet ju nu att ingen här antagligen kan svara på mina funderingar men lite lustig situation är det nog tycker jag!! Vill mest skriva av mig lite bara Visst är det skönt. "Nä, ni får inte åka till Italien och öva. Ni får en T-shirt istället!" Någon som varit med på ngn av de tidigare IF-perioderna som kan svara på om de var lika informativa? /Nasty Quote
Kingecho1 Posted July 4, 2006 Report Posted July 4, 2006 (edited) Nu skulle de ha in detta i övermorgon vilket jag påtalat för S1 Pers att det inte är möjligt. Min vårdcentral hänvisade mig till en privat mottagning i Malmö eftersom de själva inte hade tid förrän nästa år samt att de var tveksamma till att göra sådan undersökning. Var på undersökning idag, 2 200 spänn för undersökning, audiogram samt provtagning. Hmm jag skulle ha läst till läkare Du skulle ha pratat med personalhandläggaren för SWAFRAP. Pratade med henne idag och beskrev samma situation med problem med läkartider, men hon sa att det inte var nån fara ifall man inte lyckades fixa en tid innan nyår utan " skicka in paprena alteftersom dom blir färdiga" Nån som vet ifall man kommer att få ersättning för läkarundersökning och audiogram. Ersättning för audiogramet får man ju om det vore en vanlig mission men hur fungerar det med ett registerförband? Är lite efter på denna skalan (har skickat in kontrakt nu ialla fall) men ligger just nu till så att jag ska fixa mig en läkarkontroll. (Så oerhört lätt i semestertider :P ). Men tänkte kolla hur det gick för er som gjorde detta tidigare? Vilka saker genomfördes? Kanske enklare o ta sig de 10 milen till Livgardet än att boka in sig hos vårdcentralen som inte lär veta nått? Hur fungerade det med ersättningen? Edited July 4, 2006 by Kingecho1 Quote
knaZen Posted July 4, 2006 Report Posted July 4, 2006 Jag gjorde min på LSS då det var omöjligt att ens komma fram via telefon till en vårdcentral. De tester jag gjorde där var inte så spexiga, blodvärden, diabetestest, lite klämma,kika, väga och mäta. Det gick snabbt. Nåja nu är jag ju inte med i IF06 JAS längre. Gick tillbaka till oldskool-sökandet. Quote
Kingecho1 Posted July 10, 2007 Report Posted July 10, 2007 Idag kom det en T-shirt! Trodde faktiskt inte att jag tillhörde förbandet? För inte har det dykt upp några pengar iaf som jag hade hoppats på kring årsskiftet, men kanske inte var upplagt så? Quote
Recommended Posts