Jump to content

medicinmannen

Hjelm

Recommended Posts

Tycker att serien har potential att bli något.

Blir nog till att följa de första avsnitten för att se vad det blir av det här!

Fick lite beck känsla stundtals när jag såg första avsnittet, många scener som kändes väldigt Sundvall...

Var en perfekt serie att följa på söndagkvällar. Ganska förutsägbar men den funkar.

Gör den? Historien är ju helt beroende av ett manus som låter alla bete sig som fullkomliga idioter för att handlingen ska rulla på.

Det blir lite som i uppföljarna till 24, men nu pratar vi om de inledande avsnitten av en helt ny serie, vilket bara gör det hela värre.

Skäms Sundvall!

Till att börja med skulle Persbrandt och Brynolfsson bytt karaktärer. Roligare med någon i huvudrollen som kan något annat än en jag-är-bufflig-hö-hö-hö-skådis. Persbrandt funkar som Gunvald Larsson i dom nya Beck-filmerna. Men inte här. Tycker jag.

Sen undrar jag - använder polisen verkligen M-16? :/

Till att börja med skulle Persbrandt och Brynolfsson bytt karaktärer. Roligare med någon i huvudrollen som kan något annat än en jag-är-bufflig-hö-hö-hö-skådis. Persbrandt funkar som Gunvald Larsson i dom nya Beck-filmerna. Men inte här. Tycker jag.

Sen undrar jag - använder polisen verkligen M-16? :baskerPa:

Där är jag beredd att hålla med, Persbrandt passar bättre som "hårding"...eller så är vi tittare bara mera vana att ha det så.

Lustigt att de valde just M16A2 som prick/skarpskyttebössa, när de lika gärna kunde tagit ett civilt gevär och ev. målat svart för ökad "ball-faktor"..

Var en perfekt serie att följa på söndagkvällar. Ganska förutsägbar men den funkar.

Gör den? Historien är ju helt beroende av ett manus som låter alla bete sig som fullkomliga idioter för att handlingen ska rulla på.

Det blir lite som i uppföljarna till 24, men nu pratar vi om de inledande avsnitten av en helt ny serie, vilket bara gör det hela värre.

Skäms Sundvall!

Stör mig också på det! "Vi kan det här" - "Det blev inte riktigt som vi tänkt oss"

För min del är det lite som med kommisionen där jag var nära att lägga ner efter avsnitt tre men fortfarande är kvar... får hända något drastiskt om jag ska vara kvar till slutet på denna serien!

Sen undrar jag - använder polisen verkligen M-16? :camo:

Där är jag beredd att hålla med, Persbrandt passar bättre som "hårding"...eller så är vi tittare bara mera vana att ha det så.

Lustigt att de valde just M16A2 som prick/skarpskyttebössa, när de lika gärna kunde tagit ett civilt gevär och ev. målat svart för ökad "ball-faktor"..

persbrandt passar bättre på hassela-kollektivet!

vad gäller vapen är det bara att understryka att sundvall verkar ha behov av en ny plasma tv eller nya vinterdäck.

med tanke på vad karln har gjort tidigare, så borde ha skrikit högt om rekvisitören, kommit släpandes med med ett M16.

men det är väl billigt att låna ett soft air-gun av någon prod-assistens lillkusin...

vänta bara om ni vill skrika er hesa om fel vapen i svensk militära händer.....

...

vänta bara om ni vill skrika er hesa om fel vapen i svensk militära händer.....

Vi ska alltså fortsätta följa serien bara därför? :lala:

Menar du verkligen militär? Eller militära vapen?

Luktade lite som om bushman hintade om kommisionen där...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...