Särimner Posted September 16, 2005 Report Posted September 16, 2005 Ville bara passa på att tipsa om att det för första gången (mig veterligt) nu finns möjlighet att skaffa sig akademiska poäng i militärhistoria vid Mittuniversitetet. Kurserna omfattar 5 poäng per kurs och totalt kan du välja mellan 30 poäng militärhistoria med olika inriktningar. Personligen har jag sökt krigföring i vår samtid 5 poäng och medeltida krigföring 5 poäng. Helt på distans och i egen takt. Låter riktigt bra faktiskt då jag inte befinner mig i en fas i livet då jag kan plugga på heltid. http://www.miun.se/utbildning/katalogen200...ategori=distans
Adam Wilhelm Posted September 16, 2005 Report Posted September 16, 2005 Tackar så mycket, o evige gris! Ska faktiskt söka det där, passar perfekt att plugga på distans.
Fu Gson Posted September 16, 2005 Report Posted September 16, 2005 Har funnits ett tag FHS Tackar för tipset dock, kan med stor sannolikhet bli en ansökan.
Anders Posted September 16, 2005 Report Posted September 16, 2005 Jag rekommenderar utbildningen, mycket intressanta kurser. Har själv läst grundkursen a´ 5 p samt den moderna fördjupningen a´ 5 p. Perlestam är en bra lärare, men skåning
Hans Engström Posted September 19, 2005 Report Posted September 19, 2005 Läste en termin på FHS. Klart intressant. Mycket kul när man läste med folket på Universitet (delar av kursen går ju där) som trodde man var helt galen (i o fs var en del av eleverna lite annorlunda).
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.