Fk Satan Posted October 30, 2011 Report Posted October 30, 2011 Hur ska ni få media på plats? Har det något nyhetsvärde? Och hur ska ni kunna kontrollera vad som skrivs? Som jag ser det har denna typ av artikel ungefär lika stort nyhetsvärde som en bortsprungen katt... Quote
MartinGustav Posted October 30, 2011 Report Posted October 30, 2011 Jag bedömer nyhetsvärdet som lite större än det som ibland kan läsas i den lokaltidning jag läser, medie(tidningen) kan ju bjudas in, man kan ju kontrollera vad som skrivs genom att ett antal ungdomar intervjuas och att de begär att få se vad som kommer att skrivas om dem, från deras intervjuer, då kan man även se till så att en ungdomsledare kan glo över axeln och säga bu eller bä om vissa delar av en artikel. Självklart inte för att vinkla den, utan rätta till vissa sakfel, som att man inte per automatik får skjuta AK4B när man går med i HvU - utan man skall vara över 17 år samt ha godkänd G22 utb. Egentligen kan det ju fungera som ett sätt att få in en reklamannons gratis. Nu vill jag ju inte heller va den som är den, men de känns väl som en inte så liten skillnad mellan en bortsprungen katt och vad stadens ungdomar kan ägna sig åt på fritiden, istället för att bränna bilar och slå sönder busskurer? Quote
Fk Satan Posted October 30, 2011 Report Posted October 30, 2011 Man kan begära att se hur mycket som helst, men de har ingen skyldighet att visa det eller förändra en artikel. Att bjuda in media är inte så enkelt... Det finns viktigare saker att skriva om, som faktiskt intresserar medborgarna. Inte något som är lika intressant som PRO:s årsmöte.... Och ungdomar som inte slår sönder bilar har ingets nyhetsvärde... Däremot ungdomar som slår sönder bilar är det. Quote
Recommended Posts