Jump to content

Auktion i Kristinehamn

DennisMan

Recommended Posts

Posted

Stor försvarsauktion i Kristinehamn,

Lördagen den 10 september kl.10.00

Kvibergs Överskottslager AB & Bäreberg Järn & Maskin AB försäljer fordon, maskiner & övrig materiel som tidigare tillhört försvarsmakten

mängder med maskiner och inventarier som tidigare tillhört Försvarsmakten från FMVs sista stora utförsäljning, samt utmätt gods från Polismyndigheten m.m.

Plats: Broängens industriområde, Kristinehamn.

Visning: Auktionsdagen från kl. 7.00

Så står det på http://www.tovek.se/

Listan bland sakerna som ska auktioneras ut är lite intressan iaf: http://www.tovek.se/katalog/katalog050910.pdf

Man kanske ska ner å passa på och fynda lite i helge då :D

Posted

3-hjulig golfmoped el. :D

Måste vara flygvapnet´s :D:D

(Det fanns väl en golfbana inne på F-16´s kasernområde om jag inte missminner mig.....Demonstration av k-pist med 2 fjädrar och myggstift+lösskjutningsanordning precis när en äldre herre skulle birdie-putta uppskattades icke!!!! :lol: )

Posted
(Det fanns väl en golfbana inne på F-16´s kasernområde om jag inte missminner mig.....

Det är ingen slump att OPIL med dess mångstjärniga herrar hamnade just på gamla F-16... :lol:

Posted

(Det fanns väl en golfbana inne på F-16´s kasernområde om jag inte missminner mig.....

Det är ingen slump att OPIL med dess mångstjärniga herrar hamnade just på gamla F-16... :lala:

Det ligger ju något i det brittiska talesättet, fritt tolkat nedan:

När enhet kommer första gången till en ny plats så;

Gräver armén ner sig i värn

Anlägger flygvapnet en golfbana

Bygger flottan en officersmäss...

:huh:

Posted

:D

3-hjulig golfmoped el. 0:)

Måste vara flygvapnet´s  :blink:  :camo:

(Det fanns väl en golfbana inne på F-16´s kasernområde om jag inte missminner mig.....Demonstration av k-pist med 2 fjädrar och myggstift+lösskjutningsanordning precis när en äldre herre skulle birdie-putta uppskattades icke!!!! :baskerHV: )

Stämmer :clap:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...