Jump to content

Dokumentär

vixen

Recommended Posts

Posted

Jo, så här ligger det till. Jag och en polare ska göra en dokumentärfilm. Vad jag behöver lite hjälp med är vilken kamera som passar bäst till detta. Den måste kunna filma 35mm .

Priset är inte särskilt viktigt utan vad jag vill få info om är vilka kameror som är bra ( bäst ). Finns alla på den svenska marknaden. Kan man tjäna på att köpa från USA ( antagligen ) ?

Tack på förhand

/ingelben

Posted
Jo, så här ligger det till. Jag och en polare ska göra en dokumentärfilm. Vad jag behöver lite hjälp med är vilken kamera som passar bäst till detta. Den måste kunna filma 35mm .

Priset är inte särskilt viktigt utan vad jag vill få info om är vilka kameror som är bra ( bäst ). Finns alla på den svenska marknaden. Kan man tjäna på att köpa från USA ( antagligen ) ?

Tack på förhand

/ingelben

prova först med att hyra prylar innan ni börjar jaga runt på nätet efter nya eller beg.

om ni har någon kontroll på detta med film borde ni veta vilka som hyr ut.

rekomenderar dock att kolla på andra format än film.

är ni inte inbitna och utbildade filmare, borde dv vara ett bättre format än 35mm.

det kostar lite mindre att göra feltagningar på video.....

Posted

Kontrollera där du bor om det finns någon filmförening. Dom brukar låna ut grejer mot att du betalar medlemsavgift. Nackdelen är att du inte kan ha prylar en längre tid i taget, utan måste dela med dig.

Jag tycker också att du ska försöka filma i dv-format, mycket enklare att redigera också.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...