n1cklas Posted June 15, 2005 Report Share Posted June 15, 2005 (edited) är det nån som har erfarenhet därifrån ? jag fick två alternativ , antingen som bevakningsgruppschef eller kokgruppsbefäl . Jag satte bevakningsgruppschef i förstahand och kokgruppsbefäl i andra , för jag tyckte att BGC verkade intressant . men sen har jag sett flera personer säga (eller skriva) att den befattningen är ruskigt tråkig . (alltså att det som inskrivningsförättaren säger är en smula osanning) så borde man ha valt kock på s1 istället ? ps. nån som vet om det går att byta rangordning på de preliminära befattningarna? .ds Edited June 15, 2005 by n1cklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaggaMuffin Posted June 15, 2005 Report Share Posted June 15, 2005 Det går alldeles utmärkt att byta ordning på sina val, det är bara att ringa din inskrivningsförrättare. Det gjorde jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
n1cklas Posted June 15, 2005 Author Report Share Posted June 15, 2005 Nån som kan svara på hur S1 är ? borde väl va ett rätt slappt ställe ? ska försöka bli kock men om det går att byta ställe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moridin Posted June 19, 2005 Report Share Posted June 19, 2005 Ligga inne på K1 är inte så hemskt som det låter... Gör själv den tjänsten nu på 4.skv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C DK012 Posted June 19, 2005 Report Share Posted June 19, 2005 (edited) Nån som kan svara på hur S1 är ? borde väl va ett rätt slappt ställe ? ska försöka bli kock men om det går att byta ställe Att vara kokgruppch i ett fältförband är inte särdeles "slappt". Tidida morgnar, sena kvällar, alltid skarp tjänst i fält etc. Edited June 19, 2005 by C DK012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conform Posted June 19, 2005 Report Share Posted June 19, 2005 (edited) Tycker inte det är något "fel" på bevakningsgruppchef på K1. Bara man vet i stort vad som väntar. Frågor? Maila eller skriv i gästboken på sidan... *pekar nedåt* Edited June 19, 2005 by conform Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DBH Posted June 20, 2005 Report Share Posted June 20, 2005 @n1cklas: Ska du rycka in på S1 2006? Om du ska det, vilken befattning blir det då, kokgruppchef? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
n1cklas Posted June 21, 2005 Author Report Share Posted June 21, 2005 jag har det som ett av mina val (andra valet) kockgruppsbefäl på S1 är väldigt osäker på befattningen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shock Posted June 24, 2005 Report Share Posted June 24, 2005 Om du rycker in på Livgardets 4.skv (det vill säga där Dragonbataljonens bevakningssoldater finns) så spelar det ingen roll om du av pliktverket fått rollen "bevakningssoldat" eller "bevakningsgruppchef". Gruppcheferna väljs av gruppen i samråd med plutonschefen efter genomfört baskerprov, och vilken befattning du fick när du ryckte in har således ingen betydelse. Om du nu ska in på 4.skv ska du förbereda dig på ett av FM:s högsta tidsuttag för värnpliktiga, högtjänst under sommarmånaderna när många andra är lediga och en mycket nära kontakt med hästarna. Men även Sveriges snärtigaste högvakter, snyggaste paradmoment och Sveriges härligaste regementsområde mitt i Stockholm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts