Jump to content

Kent, turné 19


achilleos

Recommended Posts

Nyss hemkommen från Norrköping och Kents konsert kan jag bara säga att gillar ni denna grupp så se till att gå på någon av de kvarvarande konserterna!! Klockren scenshow och tälten ger en intim och "mörk" atmosfär som passar perfekt till den senaste depp-skivan.

 

5 :Malaj::wub::rockon::rockon::rockon: av 5 möjliga!!!

 

Klart bäst var 400 slag och Palace & Main!

Link to comment
Share on other sites

Jo, det blev lite instängt, eller intimt om man vill, men det är ju det som är meningen. De ville inte ha nån Gyllene Tider stämning med sommar och picknick-i-gräset-på-en-filt-stuk.

 

Jag skulle först inte gå utan åkte dit på chans rätt sent utan att ha förköp. Kom dit vid 19-hugget en timme efter insläppet och då var det såklart fullt precis framme vid scen. Vill man stå där får man nog vara där vid 18 när de öppnar och springa in till scenen. Dock är jag ju inte 17 år längre så jag tyckte det var helt ok att stå en bit bakom det hoppande havet av tonåringar. Om man går när det är ett av de små tälten (vet inte hur det stora är utformat) och inte vill stå allra längst fram så är ett tips att gå in i bardelen och ställa sig längst in i anslutning till den lilla scenen där Jocke kommer upp under två av extranumren och kör ensam akustiskt. Då ser man bra både framåt och framförallt mot den lilla scenen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag var i storängsbotten (Sthlm) i lördags. Jag är nog rätt långt ifrån ett riktigt Kent-fan. Men jävlar vad grymt dom hade gjort den. Bra tält, bra ljusshow och grymt upplägg på låtarna, åtminstonde på slutet.

Halvkass arrangör då det blev stress, panik och folkpress när alla skulle hem. Dock bra uppdelat inuti tältet.

På nåt sätt hamnade jag längst fram, och jag dök upp 1,5 timmar efter insläpp.

Ni som har varit i tältet vet hur sjukt stort det är. Hörde nån siffra om 18000 pers, kan det stämma?

Ingen tung uppgift och fördela eldposten där inte. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest tossling

var tyvärr utomlands när de spelade i norrköping och inte blev det bättre när jag fick sms som löd "nu hör jag kent". kör dom fortfarande 747 sist?? dum fråga kanske...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...