Scribe Posted April 30, 2005 Report Share Posted April 30, 2005 Satt och bläddrade i senste nummret (nr5 -05) av Jakt och Jägare. I tidningen var det ett reportage från en vapenmässa och en av "nyheterna" som presenterades var ett jaktvapen i bullpup. I en bildtext stod det om ett svenskt bullpup-koncept som utvecklades på 1940-talet för fallskärmsjägarna, men det utvecklades aldrig färdigt då k-pisten kom emellan. Någon som vet vad det var för svenskt bullpupvapen de pratade om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted May 1, 2005 Report Share Posted May 1, 2005 Jag har inte läst ngt i den tidningen som du pratar om, men kan detta vara det du menar? http://world.guns.ru/assault/as63-e.htm Groaghach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted May 1, 2005 Report Share Posted May 1, 2005 Jag har inte läst ngt i den tidningen som du pratar om, men kan detta vara det du menar? http://world.guns.ru/assault/as63-e.htm Groaghach Interdynamics torde vara för ny, minnet vibrerar av något.. men det poppar inte upp något.. Vapenmuseum och Eskilstuna verkar ligga nära i tankarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted May 1, 2005 Report Share Posted May 1, 2005 Interdynamics torde vara för ny, minnet vibrerar av något.. men det poppar inte upp något.. Vapenmuseum och Eskilstuna verkar ligga nära i tankarna. Det gjordes väl någon variant av ag m/42 med infällbar kolv för FJS som inte kom i tjänst. Fast det var ju inte någon bullpup. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kronvrak Posted May 1, 2005 Report Share Posted May 1, 2005 (edited) Vapenmuseum och Eskilstuna verkar ligga nära i tankarna. Jag kommer inte ihåg någon Bullpup överhuvudtaget, tyvärr är verksamheten lagt i malpåse så jag kan inte kolla upp det heller. Britterna gjorde försök med bullpup under sent 40-tal eller tidigt 50 tal (Tror jag har ungefär rätt tidsperiod.), EM-1 och 2 men det är väl inte till någon hjälp. Edited May 1, 2005 by kronvrak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts