DrTrAY Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Hejsan alla glada... Jag är helt ny här på sidan å redan behöver jag hjälp.. Är Furir i en av Hemvärnets insatsplutoner och ska genomföra ett par PEK skjutningar. Det jag undrar nu vad de olika nivåerna är inom PEK. Hittar ingen sådan information på nätet.. Jag ska skjuta PEK 1-3, 6, 7 till att börja med.. Vill först å främst veta kraven på dessa nivåer.. Men gärna alla... Tack i förhand /David A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honkenhombra Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Har du inte en skjutbok Ak4? Den borde du fått när du gjorde din intro. Om du inte har någon borde du kunna få ut en på ditt förråd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigskill Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Har du inte en skjutbok Ak4? Den borde du fått när du gjorde din intro. Om du inte har någon borde du kunna få ut en på ditt förråd. Oj1 Den fick inte jag heller! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DrTrAY Posted April 15, 2005 Author Report Share Posted April 15, 2005 Har du inte en skjutbok Ak4? Den borde du fått när du gjorde din intro. Om du inte har någon borde du kunna få ut en på ditt förråd. Okej.. Det står där... Jo den boken har jag.. Har en hel drös med böcker.. Får en ny varje gång man är på kurser he he.. Tack för hjälpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solon Posted April 15, 2005 Report Share Posted April 15, 2005 hmm Pek 1. Liggande med stöd, 100m, 1/3 figur, 3 patroner, x cm mellan ytterskotten. Pek 2. Liggande utan stöd, 100m, 1/3 figur, 3 patroner, x cm mellan ytterskotten. Pek 3. Knästående, 100m, 1/3 figur, x cm mellan ytterskotten. Pek 6. Knästående, tid, 1/3 figur, 4 patroner, 3 träff, y sekunder. Pek 7. Stående, tid, 1/1 figur, 4 patroner, 3 träff, y sekunder. x cm mellan ytterskotten borde vara 15cm, inte helt säker dock. y sekunder borde vara 10 sekunder men är inte helt säker där heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DrTrAY Posted April 15, 2005 Author Report Share Posted April 15, 2005 hmmPek 1. Liggande med stöd, 100m, 1/3 figur, 3 patroner, x cm mellan ytterskotten. Pek 2. Liggande utan stöd, 100m, 1/3 figur, 3 patroner, x cm mellan ytterskotten. Pek 3. Knästående, 100m, 1/3 figur, x cm mellan ytterskotten. Pek 6. Knästående, tid, 1/3 figur, 4 patroner, 3 träff, y sekunder. Pek 7. Stående, tid, 1/1 figur, 4 patroner, 3 träff, y sekunder. x cm mellan ytterskotten borde vara 15cm, inte helt säker dock. y sekunder borde vara 10 sekunder men är inte helt säker där heller. Tack så mycket.. Det där är inga problem.. Fick göra mycket svårare saker på gruppchefsutb.. Vilken tur.. Jag som trodde att det skulle bli riktigt svårt.. Det var tur att du skrev det visade sig att jag hade fel bok... Hmm.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts