LeadHead Posted March 2, 2005 Report Posted March 2, 2005 http://www.emergingretail.se/slayer.html Undrar om den går att få i grönt? Vem kontaktar Recon för tillverkning av SV2k-anpassad specialficka?
Nestor Posted March 2, 2005 Report Posted March 2, 2005 Borde ju vara standard för värnpliktiga och officerare som tjänstgör I myggtäta hål som Luleå, Boden och Arvidsjaur. Har hört att skävde skall vara ett riktigt mygghål ochså.
KP2 Posted March 2, 2005 Report Posted March 2, 2005 Behövs en mer ruggad variant, slog sönder en sån under en blöt kväll i piteå... Å andra sidan var det väldigt mycket mygg just den kvällen...
LeadHead Posted March 2, 2005 Author Report Posted March 2, 2005 En ny tjänst: "Myggpost". Nu väntar jag bara på den första patetiska människan som ska sticka in skallen här och säga att riktiga soldater inte gnäller över mygg... :P
Lindeberg Posted March 3, 2005 Report Posted March 3, 2005 För övrigt är väl samtliga utbildningsorter extra myggtäta, den ena värre än den andra. De dras väl till grönt...
SBP Posted March 3, 2005 Report Posted March 3, 2005 Har hört att det beror på att mygg attraheras av unga oskulder....
LeadHead Posted March 3, 2005 Author Report Posted March 3, 2005 Jag inbillar mig att Revingehed och Ravlunda skulle kunna vara relativt förskonade från flygfäna men då har jag aldrig varit där så det kanske är mina Skåne-fördomar...? JTS?
Pete Posted March 3, 2005 Report Posted March 3, 2005 En ny tjänst: "Myggpost". Nu väntar jag bara på den första patetiska människan som ska sticka in skallen här och säga att riktiga soldater inte gnäller över mygg... :P Jo, förstår du. På min och Napoleons tid då var det så mycket mygg att vi förlorade 3 man i plutonen varje dag av blodbrist men det var då minsann ingen som klagade. Detta var ju förstås innan Nintendo och allt sånt... osv B)
Inf Posted March 3, 2005 Report Posted March 3, 2005 Inga myggor på Revinge??? Har du sett Krankesjön, det är en enda stor myggkläckningsanläggning, kombinerad med fågelsjö. Det finns väldigt många biologer i anslutning till fågeltornen runt sjön och det säjs att de har hittat en helt ny myggart, Revingemyggan. Det är dock helt sant att det finns mer mygg i norrland, det gör det alltid vad man än jämför med, kanske med undantag från ett eller annat älskat övningsfält i södra sverige typ Kosta. Dessutom vad gäller övriga flygfän så finns det enorma mängder kor på Revingefältet större delen av året, det är så det hålls öppet. Där det finns kor finns det bromsar. Där det finns mycket kor finns det mera bromsar. Jag har för övrigt hört samma teori som SBP...
LeadHead Posted March 3, 2005 Author Report Posted March 3, 2005 Som sagt, jag har knappt varit i Danm... jag menar Skåne. Malmö, Helsingborg samt E4 undantaget.
olaevil Posted March 3, 2005 Report Posted March 3, 2005 Här där jag bor så hör man vingarna gå på myggorna.Låter som en Svensk Hästfluga ungerfär.Dessutom har dom sådanadäringa fräna nilvirus och malaria i sig... Sen har du kackelakorna som flyttar på trädgårdsmöblerna och grillen ibland ;) MVH Olaevil
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.