Jump to content

Inspelningsbar DVD med inbyggd HDD


Mattias

Recommended Posts

Har tittat lite på inspelningsbara DVD-spelare med inbygd HDD. Min fråga som jag inte har kunnat få något svar på genom att kolla på deras specifikationer är om man på ett enkelt sätt kan koppla den till datorn och få upp den som en extern hårddisk för att föra över inspelat material till datorn. Kanske inte för att dela ut det på nätet men för att det.... känns bättre att ha det där.... :lala:

 

När man tittar på de funktioner som finns på dessa maskiner i övrigt så blir man rent knäsvag och får som reg. Prylbög ett rejält habegär! :wub::baskerFN:

 

Ja menar ta bara den här produktbeskrivningen, framtiden redan idag ;)

Funktionen Touch-n-Go avsöker automatiskt inspelat material på en inmatad skiva och startar inspelningen på första lediga plats. Härigenom slipper man risken med oavsiktlig överskrivning - slut med att sätta sig ned för att kolla på en film och upptäcka att den spelats över med fotboll!

Simultan inspelning och avspelning innebär att material kan spelas in på en DVD medan man tittar på ett annat program som har spelats in tidigare på DVD. För att spela in och spela av samtidigt från DVD-media måste man använda DVD-RW-media med dubbel hastighet i VR-läge.

Funktionen Chase Play är en bekväm finess som gör att man kan avbryta tittandet - för att öppna dörren eller koka kaffe - genom att helt enkelt spela in programmet i VR-läge på en DVD-RW-skiva och sedan fortsätta att titta därifrån han eller hon slutade för några minuter sedan, allt medan inspelningen fortsätter.

Link to comment
Share on other sites

Inspelningsbar dvd med 400 GB hårddisk

       

Diga DMR-E500H från Panasonic är en dvd-spelare med nätverksanslutning och, enligt Panasonic, den största hårddisken på marknaden.

Hårddisken är på 400 gigabyte vilket räcker till 709 timmars filminspelning. Vill man föra över en inspelning till en dvd-skiva kan detta göras med upp till 8x hastighet. Bland funktionerna kan nämnas paus i direktsändning och möjlighet att titta på inspelat material under tiden som inspelning pågår.

Tack vare det inbyggda Ethernet-kortet kan DMR-E500H anslutas till en pc eller någon annan enhet med nätverkskort. På så sätt kan man kolla på tv, film eller digitala stillbilder var som helst i hemmet. Det finns också flera funktioner för arkivering, till exempel från en DV-kamera eller ett SD-kort genom kortläsaren. Priset för spelaren är 19 000 kronor inklusive moms.

Mer information finns på www.panasonic.se.

 

Oj man kan få svar på goggle också ?

 

Svaret är alltså Ja !

 

Finns ett flertal inspelningsbara DVD som har ethernetkort som gör att du kan föra över det du spelat in från TVn till din "tv-dvd-spelare" med hjälp av en nätverkskabel mellan dator och din tv-dvd-spelare.

 

Hoppas detta gav svar på din fråga , om inte så finns alltid goggle till hands.

Link to comment
Share on other sites

Japp. Det ger svar på frågan.

Jag sökte allt på Google men jag måste ha missat det när jag skummade igenom allt där.

Det finns alltså inte i alla DVD:er med HDD utan bara med dem som har nätverkskort, taget.

 

Tack för att du tog dig tid Andrew...

Link to comment
Share on other sites

DVD-SPELARE Som jag kan rekomendera,Har en själv och är mycket nöjd.Spelar även divx och sånt.

Har den kopplad till datorn med nätverkskort och det funkar perfekt att även spela filer från datorn.

 

MVH

Olaevil

 

tillägg: Använder även webradion i den så jag kan lyssna på svensk radio...

Link to comment
Share on other sites

DVD-SPELARE Som jag kan rekomendera,Har en själv och är mycket nöjd.Spelar även divx och sånt.

Har den kopplad till datorn med nätverkskort och det funkar perfekt att även spela filer från datorn.

 

MVH

Olaevil

 

tillägg: Använder även webradion i den så jag kan lyssna på svensk radio...

Hehhe.... ett ämne som klippt och skuret för mig .-)

 

Avseende Kiss... Håll er borta från den. Produkten lanserades Augusti 2003 men släpptes inte förrän Augusti 2004... Fördröjningen på grund av mjukvaruproblem

 

När den kom var den inte alls stabil i mjukvaran utan buggig som fan.. Returprocent på 80-90%!!!!!!! :baskerPa:

En produkt för den som vill pilla och krånga mycket

 

Sedan är den ingen inspelningsbar DVD utan en hårddiskinspelare.

 

Vill du istället ha en stabil och bra maskin kika på :

 

Pioneer

 

Har själv 520H som är klockren :) 920 ger en våta drömmar när man kollar bildkvaliteten... :camo:

 

eller

Sony

 

 

HX900 säljer GRYMT bra :D

 

Hårddiskinspelningen i båda fallen är otroligt smidigt.. Skönt som fasen att börja spela in och efter 10 min sätta sig och kika Då kan man ju köra över reklamen, eller att sonen vill ha ens uppmärksamhet precis när programmet börjar.... Så att man sedan kan köra i fatt på chaseplay... eller om ni kolar fotbollsmatchen. Kan gå tillbaka och se om det verkligen var offside ;-)

 

Efter projjen. Den bästa elektronikgrejjen i vårat hem

 

*Prylbög.. Javisst... Men jag hävdar till mitt försvar att det är factfinding då jag jobbar med att sälja grejjerna*

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Köpte en 80GB DVDR3300H från Philips i våras för 3.200 på elgiganten. Funkar bra för mig. Det är det bästa köp jag gjort på länge. Gissar att andra märken har samma funktioner, men jag tycker min var prisvärd.

 

Har inte använt VHS:en sedan dess.

 

Det som är j-t skönt är att man kan pausa etc. samt att om man skall kolla på något på en kanal med reklam så kan man börja spela in, göra något annat. Och när man tittar så hoppar man över reklamen. Det mesta som jag spelar in tittar man bara en gång på, och det är skönt att slippa banden.

 

Man kan även med lite pysslande ta bort reklamen om man skall bränna till DVD. Utan reklam blir CSI 40 min...

Link to comment
Share on other sites

Har själv en LG RH 7500.

 

Är hyfsat nöjd, jäkligt smidigt att ha hårddisk med tanken på barnen, dom slipper meka med dvd-skivor osv.

 

Själv kollar jag med på Xvid filmer, men tyvärr så funkar bara 70-80% av filmerna.

 

Nästa uppgradering blir helt klart en Mediacenter dator. Dock så kräver det ju att man har en bra tv som klarar högupplösning och gärna bra ljudanläggning.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Bl.a. Elgiganten hade den ett par 100-lappar billigare, nåja.

 

MEN - varför köpte jag inte en sådan här tidigare. Har inte förrän nu förstått hur omodernt videoband är.

Ni som fortfarande sitter och tragglar med VCR. Tänk om. Köp nytt. :baskerHV:

Link to comment
Share on other sites

Själv har jag precis köpt Com Hems PVR-box med HDD, helt löjligt praktiskt.

Inga mer suckar över att det ringer precis när det är som mest spännande, inga mer slagsmål om vad man skall kolla på då man kan spela in ett och kolla på ett annat program. Inget mer letande i tv-tablåer efter exakta tider eller ShowView nummer. Kort sagt, KÖP! :baskerHV:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kapar denna tråden lite...

 

Då min tekniska komptensnivå, eller kanske "orka lära mig just nu nivån", är ganska så låg så ställer jag följande idiot fråga här..

 

Har sett vänner och bekanta som har digitalboxlösningar med inbyggd HD vilket verkar synnerligen smidigt. Framförallt vad det gäller att spela in då det bara räcker med ett "klick i någon tablå" och så är man på G, antagligen den lösningen VC sitter på för närvarande.

 

Nu kommer dock "the big MEN!". Jag är i dagsläget inte intresserad av att skaffa mig 1268 st olika kanalar med utan klarar mig alldeles utmärkt med det "basutbud" som finns i vårt Comhem hus här i GBG. Min fråga är då, är jag kokt eller kan jag köpa digitalbox och få alla balla/nyttiga/infra/ninjafunktioner på basutbudet som kommer ur en vanlig kontakt eller måste jag inte och härja i Comhem/Boxerrobert/DigitalTV'ns förtrollade land?

 

GMY

Link to comment
Share on other sites

Kapar denna tråden lite...

 

Då min tekniska komptensnivå, eller kanske "orka lära mig just nu nivån", är ganska så låg så ställer jag följande idiot fråga här..

 

Har sett vänner och bekanta som har digitalboxlösningar med inbyggd HD vilket verkar synnerligen smidigt. Framförallt vad det gäller att spela in då det bara räcker med ett "klick i någon tablå" och så är man på G, antagligen den lösningen VC sitter på för närvarande.

 

Nu kommer dock "the big MEN!". Jag är i dagsläget inte intresserad av att skaffa mig 1268 st olika kanalar med utan klarar mig alldeles utmärkt med det "basutbud" som finns i vårt Comhem hus här i GBG. Min fråga är då, är jag kokt eller kan jag köpa digitalbox och få alla balla/nyttiga/infra/ninjafunktioner på basutbudet som kommer ur en vanlig kontakt eller måste jag inte och härja i Comhem/Boxerrobert/DigitalTV'ns förtrollade land?

 

GMY

 

Just smidigheten är underbar, hela tv-tablån finns i boxen så du pekar bara på vad du vill spela in så löser boxen resten. Problemet uppstår precis som på vanlig VHS när programmet inte håller tiderna. Inspelningen är inte "programbunden" utan tidsbunden. Men i övrigt håller jag fast i att det är ett köp i microugnsklass, dvs något som kommer ses som minimistandard inom något år.

 

Den boxen jag har går att köpa utan abb för ca 4000:- Problemet är dock att det inte sitter någon analog tuner i den. Så alla program man vill spela in med boxen måste finnas i digitalt format. Och då bör du ha något form av abb.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...