os frontale Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Her letat lite efter den gröna långkallingen men bara hittat den vita.:( Någon som vet en webshop som har denna inne, får gärna ha "90 skjortan" (Den heter väll så?) annars Quote
breach Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 (edited) Det är Ullfrotté som tillverkar dom, finns att köpa på http://www.recon.se. EDIT: Snabblänk Långkalsong Edited January 17, 2005 by breach Quote
os frontale Posted January 17, 2005 Author Report Posted January 17, 2005 Det är Ullfrotté som tillverkar dom, finns att köpa på http://www.recon.se. EDIT: Snabblänk Långkalsong Har inte de fabriken här i Östersund så man kan åka dit istället (gissar på att det är billigare) Detsamma med miilitärt överskott som jag hade önskat istället för att köpa nytt. Quote
LeadHead Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 (edited) "Långkalsonger 91" heter de. / Messerschmitt Edited January 17, 2005 by LeadHead Quote
Sir Vival Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Fältskjorta 90 & gröna långkalsonger m/91 tillverkas inte av Ullfrotté. Tröja ullfr FF m/93 och byxa ullfr FF m/93 är, precis som "ullfr" i benämningen ger en fingervisning om, i ullftotté. Tillverkare kan i princip vara vilken som helst. (Varför det blandas friskt med 90, dvs utan "m/", m/91, m/93 kan man undra över...) Quote
os frontale Posted January 17, 2005 Author Report Posted January 17, 2005 "Långkalsonger 91" heter de. / Messerschmitt Jojo, men var kan man köpa de M-märkta begangnade? Quote
bushman Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 "Långkalsonger 91" heter de. / Messerschmitt Jojo, men var kan man köpa de M-märkta begangnade? jag tror att de finns på personalshoparna på regementena. AMF 4 säljer i allafall fältskjorta M90. fast marinens marinblå variant. om de hade långfillingar undersökte jag inte, var där i början av aug, och såg inget behov av dessa. bor ju söder om dalälven så långfillingar är något som bor väldigt långt in i mobförrådet aka garderoben. Quote
Johan ES Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 får gärna ha "90 skjortan" (Den heter väll så?) annars Fältskjorta 90 hittar du bl a här: Camobutiken 125 SEK Söders överskottslager 130 SEK /Johan ES Quote
os frontale Posted January 18, 2005 Author Report Posted January 18, 2005 får gärna ha "90 skjortan" (Den heter väll så?) annars Fältskjorta 90 hittar du bl a här: Camobutiken 125 SEK Söders överskottslager 130 SEK /Johan ES Ursäkta för otydligheten; jag vill gärna att de har skjortan också då jag vill kunna beställa ett par av båda. Quote
os frontale Posted January 23, 2005 Author Report Posted January 23, 2005 Har letat som ett as och behöver ett par. Ingen som vet fortfarande? :I( Quote
RU01 Posted January 24, 2005 Report Posted January 24, 2005 Har letat som ett as och behöver ett par. Ingen som vet fortfarande? :I( NÄR är det absolut tvunget att ha just GRÖNA långkalsingar???? Jag har sällan upplevt dylik desperation efter ett så speciellt klädesplagg......men ok, vi har alla olika behov.... ;) Quote
rila Posted January 24, 2005 Report Posted January 24, 2005 Prata med någon som kan handla på valfri regshop för guds skull, det är där de finns. /rila Quote
LeadHead Posted January 24, 2005 Report Posted January 24, 2005 (edited) NÄR är det absolut tvunget att ha just GRÖNA långkalsingar???? Jag har sällan upplevt dylik desperation efter ett så speciellt klädesplagg......men ok, vi har alla olika behov.... ;) När man vill undvika brännskador i samband med frivillig försvarsverksamhet? Seriöst så kan det verkligen finnas en poäng med det. Som något i en annan diskussion citerat befäl svarade på frågan om man fick använda civila kalsonger (fritt ur minnet): "Jo det får man, men försvarets kalsonger är gjorda för krig!" Jag kan seriöst tänka mig att kronans långkallingar förmodligen är mindre brandfarliga än vissa civila diton, även om man bortser från eventuell vidskeplighet angående brist på M-nummer. Speciellt som de är föreskriven utrustning vid övning med brandtunnel. (GSU NBC-tj). / LeadHead (som körde med bedömt explosivt brandfarliga tights som kallingar, i syfte att undvika infanterield) Edited January 24, 2005 by LeadHead Quote
RU01 Posted January 24, 2005 Report Posted January 24, 2005 (edited) BORT! Edited January 24, 2005 by c3grp Quote
os frontale Posted January 25, 2005 Author Report Posted January 25, 2005 Prata med någon som kan handla på valfri regshop för guds skull, det är där de finns. /rila Jodå, på I5s regshop är personalen lite småsnikna och säljer inte annat än kallingar, men guud så sköna de är. Quote
Recommended Posts