EO4 Posted December 4, 2002 Report Posted December 4, 2002 "Död mans fingrar", är det korv i bönor kryddat med konserveringsmedel? Ja. Svingott när man är ute i fält. Hemma vete fasen alltså... Svingott ute i fält - NEGATIVT!!! Saligt insomnade KA5 hade ett tillsynes obegrändsat förråd av "DMF". För att ge "hemkomsten" en liten extra glans när vi mobiliserande infor repövningen 97 var det (naturligtvis) död mans fingrar som var käket i mobklossen. Att inte halva 6. Amfbat deserterade är ett under... Quote
Vapenfett 101 Posted December 4, 2002 Report Posted December 4, 2002 Vad har ni för mer eller mindre inofficiella öknamn på burkarna? De jag känner till är DMF och Prärievovve (Präriegryta). Quote
Guest Posted December 4, 2002 Report Posted December 4, 2002 Tur att koktrossen fanns så man slapp äta så mycket guldburk ;) . Fast pyttipannan var en höjdare... Perfekt kryddad från början... Men Wildmanspåsen med Pasta Carbonara... Ambrosia för en trött soldat efter OP-pass... Quote
Guest Posted December 4, 2002 Report Posted December 4, 2002 Svingott ute i fält - NEGATIVT!!! Vadå? Tillräckligt hungrig så går allt ner Givetvis så kan man få krydda bort smaken och då kan det bli riktigt mumsigt... Quote
Guest HF-HTR Posted December 4, 2002 Report Posted December 4, 2002 Vadå? Tillräckligt hungrig så går allt ner Givetvis så kan man få krydda bort smaken och då kan det bli riktigt mumsigt... Allt? så du skulle alltså kunna äta älg-bajs biff med ko-kiss sås blandat i currysås Quote
EO4 Posted December 4, 2002 Report Posted December 4, 2002 Smeknamn, tja... det mesta som vår... hrrm ...kulinariskt handikappade kokgruppC med högst oregelbunden intervall lyckades förmedla gick allt som oftast under benämningen "gammalt packat bajs i låda". Har man kvar nickel i dyngsstaterna nuförtiden? Förutom att tänderna mjuknade och blev som tvättsvampar av allt socker så hade FMLOG naturligtvis tänkt till och försett oss BåtC med extraarbete i form av att plocka nickelpapper i transporten på lediga stunder (annars riskerar de att sätta igen länssilarna) Quote
Guest Posted December 4, 2002 Report Posted December 4, 2002 hmm tror inte nickeln finns kvar, men vi fick ut Extra tuggumi, vilket var klart bra och gott... Quote
Adam Wilhelm Posted December 4, 2002 Report Posted December 4, 2002 Leadhead: det fanns inget annat i skafferiet Quote
Guest Posted December 4, 2002 Report Posted December 4, 2002 Eftersom guldburkarna har gått ur produktion och ersatts med civila varianter så borde "ny" mat komma in av sig själv. Den civila marknaden är ju lite mer "krävande".. P.S glöm inte kryddburken på övningarna! :thumbs: D.S Quote
Guest Posted December 4, 2002 Report Posted December 4, 2002 Allt? så du skulle alltså kunna äta älg-bajs biff med ko-kiss såsblandat i currysås Nä... skulle int tro det. Men gärna en älgfärsbiffar med pommes och en stork stark öl. Med "allt" menas sådant som går under benämingen "mat", vilket då inte ditt förslag gör. Quote
Guest Posted December 4, 2002 Report Posted December 4, 2002 Hur länge håller sej guldburkarna egentligen?? Jag har en från 97 i bokhyllan Quote
Knekt Posted December 5, 2002 Report Posted December 5, 2002 Knekt: Jag måste få rätta dig lite.....kan inte låta bli! ;) Messersmith! ;) Quote
Nifelhel Posted December 6, 2002 Report Posted December 6, 2002 Jag mailade Marabou angående Nickel'n. Och jag fick till min stora besvikelse det tråkiga svaret, att den har helt och hållet utgått. Nickel RIP :( :( :( Quote
EO4 Posted December 6, 2002 Report Posted December 6, 2002 NICKEL - in memoriam... Finns det inte någon yuppievariant med runda nickel nuförtiden? Quote
Guest Posted December 6, 2002 Report Posted December 6, 2002 Alla guldburksvarianter är fanimej goda. Man är alltid hungrig som en varg när man äter dem. Ravioli e min favorit. Quote
Guest Posted December 7, 2002 Report Posted December 7, 2002 Lite idolbilder Ja, jag har verkligen för lite att syselsätta mig med ;) Quote
KattenJansson Posted December 7, 2002 Report Posted December 7, 2002 Någonstans i vårat avlånga land finns det ett bergrum. Detta bergrum är från golv till tak FULLT och PACKAT med Nickel. Ryktesvägen har jag hört att dör öven skall finnas bruna Nickel att tillgå i detta bergrum. Detta är av förklarliga skäl en av Sveriges bäst bevarade hemligheter. Quote
LeadHead Posted December 7, 2002 Report Posted December 7, 2002 Bruna Nickel? Vad innehåller präriegrytan förresten? Quote
Guest Posted December 7, 2002 Report Posted December 7, 2002 Präriegryta innehåller... Griskött, vatten, röd paprika, majs, vita böner, röda böner, cahmpinjoner, zucchini, sojaolja, svarta bönor, buljongspulver(koksalt, proteinhydrosat, smakförstärkara E621), förtjockningsmedel E1442, lök, kryddor, Vitlök. Köttmängd per 100g= 25g Källa: Präriegrytsburken Efter tillagning brukar det också finnas lite barr och bark i den ;) Quote
Guest Posted December 7, 2002 Report Posted December 7, 2002 TheStroyer Ravioli kan man ju förfasen inte ens titta på än mindre äta Ger mej kalla kårar att tänka på ravioli usch gräv ner skiten Quote
The Swede Posted December 7, 2002 Report Posted December 7, 2002 Ravioli går alldeles utmärkt att inmundiga. Det är en riktig höjdare, den toppar min lista tillsammans med Chiliconcarne och Lappskojs. MUMS The Swede Quote
Guest Posted December 7, 2002 Report Posted December 7, 2002 Don enada guldburkarna som är ätliga i vanliga situtioner är Pytt-i-pannan och raviolin i köttfärsås... Dom är ju faktiskt riktigt goda... Quote
Guest Posted December 7, 2002 Report Posted December 7, 2002 Vad är det här egentligen??? Ravioli är och förblir oätligt punkt slut. *the mistaken väntar på att få bli ÖB så han kan ta bort raviolin ur sortimentet* Quote
Guest Fu G Posted December 7, 2002 Report Posted December 7, 2002 Oxragu med rödvinsås *mums!* Saknar VA maten lite grann Bra mycket bättre än guldburkarna, de blev man så konstig i magen av. Quote
Recommended Posts