Guest Lt. payne Posted June 18, 2002 Report Posted June 18, 2002 Klipp av av en bit cykelslang,ungefär 6-8 cm lång. Trä den sedan över pistolgreppet på ditt vapen och du får ett grepp som minskar risken för att tappa vapnet om det är blött. Gummit gör att friktionen minskar,och du får ett säkrare grepp. Quote
målobs Posted June 18, 2002 Report Posted June 18, 2002 Gummit gör att friktionen minskar,och du får ett säkrare grepp. Gummit gör väl ändå att friktionen ökar och på det sättet lättare att få ett säkrare grepp? Minskar friktionen så blir det ju mycket halare och det vill man ju inte. ;) Quote
Guest Lt. payne Posted June 19, 2002 Report Posted June 19, 2002 Naturligtvis ökar friktionen,fel av mej. hoppas du förstod ändå.Har du provat det? Quote
The Trigger Posted June 19, 2002 Report Posted June 19, 2002 Det fungerar. har själv testat att använda sådan tejp som man har på tennisrakets, detta fungerar ovkså väldigt bra. Quote
Tobias R Posted June 23, 2002 Report Posted June 23, 2002 Är det godkänt att göra på det viset? MVH Tobias Quote
HvPrsk Posted June 23, 2002 Report Posted June 23, 2002 Tun smal halktejp från Göfab eller Jula fungerar strålande det med. Sätt bara en liten remsa på "Handlovssidan" av greppet... Quote
BlåGul -1 9x19 Posted June 23, 2002 BlåGul -1 Report Posted June 23, 2002 Jag föredrar HvPrsks variant med halktejp (typ skateboard / sandpapper). Gummitutor förlorar passformen och börjar glida efterhand. Det är MYCKET irriterande, särskilt på enhandsvapen. Dessutom kan en del gummisorter förlora greppeffekten då de blir blöta. Quote
Guest Posted June 23, 2002 Report Posted June 23, 2002 och forumets ständige joker rycker ut igen.. Ta fram en rasp och gå lös på pistolgreppet. Allvarligt talat. Det går nog att få ett bra grepp med rätt sorts handskar. Tunna skinn av märket Hatch eller andra av neopren. Själv vågade jag inte köpa sådana dyra handskar då jag avverkade ett par vanliga skinnhandskar av typ "budget", en gång i månaden. Det slutade alltid med att fingerspetsarna tittade naket ut ur handskens fingrar. Quote
Guest Posted June 23, 2002 Report Posted June 23, 2002 getN>> Dags att börja "slipa" på hur du skall förklara det för vapenteknikerna när du lämnar in ärtröret isåfall... Quote
Guest Lt. payne Posted June 24, 2002 Report Posted June 24, 2002 Jag föredrar HvPrsks variant med halktejp (typ skateboard / sandpapper). Gummitutor förlorar passformen och börjar glida efterhand. Det är MYCKET irriterande, särskilt på enhandsvapen. Dessutom kan en del gummisorter förlora greppeffekten då de blir blöta. Cykelslangen förlorar inte passformen.jag har använt den sen 95- och har endast bytt ut den när den är sönderskavd. Quote
BlåGul -1 9x19 Posted June 24, 2002 BlåGul -1 Report Posted June 24, 2002 Jag föredrar HvPrsks variant med halktejp (typ skateboard / sandpapper). Gummitutor förlorar passformen och börjar glida efterhand. Det är MYCKET irriterande, särskilt på enhandsvapen. Dessutom kan en del gummisorter förlora greppeffekten då de blir blöta. Cykelslangen förlorar inte passformen.jag har använt den sen 95- och har endast bytt ut den när den är sönderskavd. Inte din nej, men alla andras. Jag hann avverka 2 par Hoguegrepp på 1,5 års dagligt användande. Det första paret satt som din cykelslang, men delade tyvärr på sig istället efter ungefär ett år. Det andra paret började åka runt efter några månader, trots "krymptrick". Har sen dess använt halktejp istället. Greppet blir mindre, friktionen högre, påverkas mindre av kyla och värme än gummit och det är ingen risk att det blir till strimlor om man skulle råka skrapa i någon vass kant. Men, som tyskarna säger, to each his own. Quote
Guest Lt. payne Posted June 24, 2002 Report Posted June 24, 2002 Jag föredrar HvPrsks variant med halktejp (typ skateboard / sandpapper). Gummitutor förlorar passformen och börjar glida efterhand. Det är MYCKET irriterande, särskilt på enhandsvapen. Dessutom kan en del gummisorter förlora greppeffekten då de blir blöta. Cykelslangen förlorar inte passformen.jag har använt den sen 95- och har endast bytt ut den när den är sönderskavd. Inte din nej, men alla andras. Jag hann avverka 2 par Hoguegrepp på 1,5 års dagligt användande. Det första paret satt som din cykelslang, men delade tyvärr på sig istället efter ungefär ett år. Det andra paret började åka runt efter några månader, trots "krymptrick". Har sen dess använt halktejp istället. Greppet blir mindre, friktionen högre, påverkas mindre av kyla och värme än gummit och det är ingen risk att det blir till strimlor om man skulle råka skrapa i någon vass kant. Men, som tyskarna säger, to each his own. Har du dagligen använt din AK4/5 i ett och ett halvt år? Låter otroligt men stämmer kanske... Men ok, jag tror dej. Och som engelsmännen säger: to each his own.. Quote
Casca Posted June 24, 2002 Report Posted June 24, 2002 Hmmmm....glasblästra greppet? Någon med bläster kan prova. Glöm inte att rapportera när det är klart. Casca Quote
BlåGul -1 9x19 Posted June 24, 2002 BlåGul -1 Report Posted June 24, 2002 Har du dagligen använt din AK4/5 i ett och ett halvt år?Låter otroligt men stämmer kanske... Men ok, jag tror dej. Och som engelsmännen säger: to each his own.. Nej, inte AK4/AK5. Pistol. Casca: Glasblästring tror jag blir för fint (?) ...Men epoxylim & sand funkar bra. Quote
Radarjägare Posted June 25, 2002 Report Posted June 25, 2002 låter som att ni lider av kraftig handsvett om ni måste gummera greppen =) närå, skojjar bara, låter som ett trick värt att prova =) Quote
Recommended Posts