Jump to content

Taktiskt tips.

Guest Lt. payne

Recommended Posts

Guest Lt. payne

Klipp av av en bit cykelslang,ungefär 6-8 cm lång.

Trä den sedan över pistolgreppet på ditt vapen och du får ett

grepp som minskar risken för att tappa vapnet om det är blött.

Gummit gör att friktionen minskar,och du får ett säkrare grepp.

Gummit gör att friktionen minskar,och du får ett säkrare grepp.

Gummit gör väl ändå att friktionen ökar och på det sättet lättare att få ett säkrare grepp?

Minskar friktionen så blir det ju mycket halare och det vill man ju inte.  

;)

• BlåGul -1

Jag föredrar HvPrsks variant med halktejp (typ skateboard / sandpapper).

Gummitutor förlorar passformen och börjar glida efterhand. Det är MYCKET irriterande, särskilt på enhandsvapen. Dessutom kan en del gummisorter förlora greppeffekten då de blir blöta.

och forumets ständige joker rycker ut igen..

Ta fram en rasp och gå lös på pistolgreppet.

Allvarligt talat. Det går nog att få ett bra grepp med rätt sorts handskar. Tunna skinn av märket Hatch eller andra av neopren.

Själv vågade jag inte köpa sådana dyra handskar då jag avverkade ett par vanliga skinnhandskar av typ "budget", en gång i månaden. Det slutade alltid med att fingerspetsarna tittade naket ut ur handskens fingrar.

Guest Lt. payne

Gummitutor förlorar passformen och börjar glida efterhand. Det är MYCKET irriterande, särskilt på enhandsvapen. Dessutom kan en del gummisorter förlora greppeffekten då de blir blöta.

Cykelslangen förlorar inte passformen.jag har använt den sen 95- och har endast bytt ut den när den är sönderskavd.

• BlåGul -1

Cykelslangen förlorar inte passformen.jag har använt den sen 95- och har endast bytt ut den när den är sönderskavd.

Inte din nej, men alla andras. :)

Jag hann avverka 2 par Hoguegrepp på 1,5 års dagligt användande. Det första paret satt som din cykelslang, men delade tyvärr på sig istället efter ungefär ett år. Det andra paret började åka runt efter några månader, trots "krymptrick".

Har sen dess använt halktejp istället. Greppet blir mindre, friktionen högre, påverkas mindre av kyla och värme än gummit och det är ingen risk att det blir till strimlor om man skulle råka skrapa i någon vass kant.

Men, som tyskarna säger, to each his own.

Guest Lt. payne

Inte din nej, men alla andras. :)

Jag hann avverka 2 par Hoguegrepp på 1,5 års dagligt användande. Det första paret satt som din cykelslang, men delade tyvärr på sig istället efter ungefär ett år. Det andra paret började åka runt efter några månader, trots "krymptrick".

Har sen dess använt halktejp istället. Greppet blir mindre, friktionen högre, påverkas mindre av kyla och värme än gummit och det är ingen risk att det blir till strimlor om man skulle råka skrapa i någon vass kant.

Men, som tyskarna säger, to each his own.

Har du dagligen använt din AK4/5 i ett och ett halvt år?

Låter otroligt men stämmer kanske...

Men ok, jag tror dej.

Och som engelsmännen säger: to each his own..

• BlåGul -1
Har du dagligen använt din AK4/5 i ett och ett halvt år?

Låter otroligt men stämmer kanske...

Men ok, jag tror dej.

Och som engelsmännen säger: to each his own..

Nej, inte AK4/AK5. Pistol.

Casca: Glasblästring tror jag blir för fint (?) ...Men epoxylim & sand funkar bra.