Deron Posted December 26, 2004 Report Posted December 26, 2004 Nån mer här på forumet som skall till Skövde i januari 2005? Jag skall in på P4 den 24:e som Stridsvagns/Fordonplutonbefäl. Inga som ligger inne nu som kan berätta lite om läget i Skövde? Quote
siros Posted December 26, 2004 Report Posted December 26, 2004 du kommer ha nära till Karlsborg, en mycket fin stad, speciellt vanäs udde, längst ut Quote
Guest Sidron Posted December 26, 2004 Report Posted December 26, 2004 (edited) Skövde är en fin stad. Jag har vart där en del då mina farföräldrar bor där! Jag tror inte du kommer bli besviken, en mycket fin stad! Du kan till och med åka utför på skidor om du känner för det. Dem har en backe på ett berg där. Dem har även vid det berget en mycket fin utsikt samt någon slags motionsanläggning. Tyvär kan jag inte namnet. men njut av den staden. Den mäter nästan sig med Göteborg! ;) Edited December 26, 2004 by Sidron Quote
Daggen Posted December 26, 2004 Report Posted December 26, 2004 Tja, jag ska till skövde i Januari. Skall dock till T2 men så som jag uppfattade det så kommer P4 och T2 bedriva kb-skolan ihop. Ska du till kåkinds kompani ? Quote
Deron Posted December 26, 2004 Author Report Posted December 26, 2004 (edited) Tja, jag ska till skövde i Januari. Skall dock till T2 men så som jag uppfattade det så kommer P4 och T2 bedriva kb-skolan ihop. Ska du till kåkinds kompani ? Jo så som det stod i brevet så verkade det så. Gemensamt inryck på T2 och till kåkinds. Edited December 26, 2004 by Deron Quote
Daggen Posted December 26, 2004 Report Posted December 26, 2004 Kul. Då kommer vi säkert träffas. Vart kommer du ifrån ? Jag är från GBG och heter Niclas Dagnelid jag ska bli kvartermästare Ma600. Quote
Deron Posted December 26, 2004 Author Report Posted December 26, 2004 (edited) Kul. Då kommer vi säkert träffas. Vart kommer du ifrån ? Jag är från GBG och heter Niclas Dagnelid jag ska bli kvartermästare Ma600. Ajjamen, tränat mycket eller? Edited December 27, 2004 by Deron Quote
Daggen Posted December 26, 2004 Report Posted December 26, 2004 Inte så mycket som jag borde ha gjort. Har jobbat heltid sen jag tog studenten och då är det svårt att finna motivationen. Men jag har slutat nu så jag ska träna hårt den närmsta månaden. Du då har du tränat mycket ? Quote
Deron Posted December 26, 2004 Author Report Posted December 26, 2004 Nja, har också jobbat sen 2 dar efter studenten. Har hunnit med en del spinning och lite på gymmet. Men inte så mycket löpning som jag behöver ;) Får köra hårt nu i januari Quote
Daggen Posted December 26, 2004 Report Posted December 26, 2004 Fast det är ju så att om man har en hyffsad grundkondition så kommer det nog att fixa sig. Man får ju bättre fysik när man är där. Så länge man inte är sist så ;) Quote
achilleos Posted December 26, 2004 Report Posted December 26, 2004 Ok, avbryt chattverksamheten nu och använd PM-funktionen. Quote
Cullipop Posted December 31, 2004 Report Posted December 31, 2004 Ännu en KB här som ska till Kåkinds. Ska sen vidare till Kvarn som Skytteplutonsbefäl (GA600) Väl mött! Quote
Rickard N Posted December 31, 2004 Report Posted December 31, 2004 Berget heter Billingen och har ett fantastiskt milspår! (två faktiskt med det andra är lite mjäkigt) Benidorm har goda kebabpizzor Bogrens har... nä det märker ni. slut Quote
Mats Posted December 31, 2004 Report Posted December 31, 2004 Och på Krikelin kan man dricka Grovspol. Quote
Cullipop Posted December 31, 2004 Report Posted December 31, 2004 (edited) Grovspol? Är inte det någon ökänd drink?? Edited December 31, 2004 by Cullipop Quote
Mats Posted December 31, 2004 Report Posted December 31, 2004 Googla det eller sök här i forumet. Quote
M00nStalker Posted January 1, 2005 Report Posted January 1, 2005 Skövde är en bra stad, nära till allt regementet ligger när centrum som iofs inte är allt för stort men ändå, godkänt uteliv, och "roliga" marschleder, du kommer nog att komma ihåg billingen länge efter lumpen Quote
Power King Posted January 2, 2005 Report Posted January 2, 2005 Nä skövde är inte kul. Såfort man är där så blir det gämt slagsmål och så ringer polisen till regchefen. Quote
Ezaey Posted January 3, 2005 Report Posted January 3, 2005 Finns en tidigare tråd som handlar om KB-inrycket i Skövde den 24:e, även om den är mer inriktad mot P4 än T2, då jag vid starten av den tråden inte var medveten om att KB på P4 och T2 skulle utbildas på samma kompani under den första delen av utbildningen. http://forum.SoldF.com/index.php?showtopic=10455&hl= Själv är jag inskriven som Skytteplutonbefäl på P4. Ha det gott alla blivande kåkindare, vi syns i Skövde om tre veckor! Quote
Pego Posted January 3, 2005 Report Posted January 3, 2005 Nä skövde är inte kul. Såfort man är där så blir det gämt slagsmål och så ringer polisen till regchefen. skrattar, ja det där är ett ökänt fenomen...K3 går tydligen inte ihop med P4/T2 när det festas... Quote
Ezaey Posted January 3, 2005 Report Posted January 3, 2005 Nä skövde är inte kul. Såfort man är där så blir det gämt slagsmål och så ringer polisen till regchefen. Varför blir jag inte förvånad över att höra det där från en soldat från K3? ;) Jag är ganska fördomsfull, trots allt. ;) Quote
Stolpe Posted January 3, 2005 Report Posted January 3, 2005 Benidorm har goda kebabpizzor *tänker mig tillbaks ett år* Denna pizzeria gjorde så att jag missade 90% av Linda Lampenius spelning på muckfesten i Götasalen.... Hur som helst, Benidorm är Skövdes godaste och dyraste pizzeria. Dessutom ligger den närmast. (fast tyvärr hade de inte utkörning så Hentorps 40-kr-för-alla-olika-pizzor-inkl-dricka-&-utkörning blev en vanligare lösning B)) Många superlativer där. Dessutom har de tamej fan södra Sveriges snyggaste servitriser (som dessutom är riktigt trevliga ) Quote
Musslan Posted January 9, 2005 Report Posted January 9, 2005 Heheh Ja ni grabbar. Ni som rycker på 2a pluton vilket kommer leda er til strf9040 vagnchef och skyttetropchefer kommer få en minst sagt "intressant" tid på kåkinds. Ni kommer ha Kapten Fant som plutonbefäl. Ni kommer finna honom som en trevlig man Sitter själv på 2a komp 1a plut som skytt. Välkommen till Skövde Quote
Lisa Posted January 9, 2005 Report Posted January 9, 2005 Ingen skyddsman möjligtvis som ska rycka in i juni? Quote
Guest giXmo Posted January 10, 2005 Report Posted January 10, 2005 benidorm (benny orm) hade inte alls goda pizzor på min tid iallafall.. men ja kommer såväl ihåg dom, dubbelvikta i kartongen för att få plats.. å de bästa typ efter fältvecka. "ja vill ha 25 hawaii" " ja vi är där om 10 minuter "fick man som svar... hmm Quote
Ezaey Posted January 10, 2005 Report Posted January 10, 2005 HehehJa ni grabbar. Ni som rycker på 2a pluton vilket kommer leda er til strf9040 vagnchef och skyttetropchefer kommer få en minst sagt "intressant" tid på kåkinds. Ni kommer ha Kapten Fant som plutonbefäl. Ni kommer finna honom som en trevlig man Sitter själv på 2a komp 1a plut som skytt. Välkommen till Skövde Hmm, är det nu jag bör börja bli orolig? ;) "Intressant" med "kaninöron"? "Trevlig man" utan? Vet verkligen inte hur jag ska tolka nu, så du är väldigt välkommen att informera lite mer i klartext... ;) Quote
Musslan Posted January 10, 2005 Report Posted January 10, 2005 HehehJa ni grabbar. Ni som rycker på 2a pluton vilket kommer leda er til strf9040 vagnchef och skyttetropchefer kommer få en minst sagt "intressant" tid på kåkinds. Ni kommer ha Kapten Fant som plutonbefäl. Ni kommer finna honom som en trevlig man Sitter själv på 2a komp 1a plut som skytt. Välkommen till Skövde Hmm, är det nu jag bör börja bli orolig? ;) "Intressant" med "kaninöron"? "Trevlig man" utan? Vet verkligen inte hur jag ska tolka nu, så du är väldigt välkommen att informera lite mer i klartext... ;) Jag måste nog säga att det blir med kaninöron Om jag säger så här. Befäl kan vara jobbiga men ibland förstående. Befäl som blir förflyttade till kåkinds för att ha hand om kommande KB genomgår en förändring till det sämmre Jag har personligen haft kapten Fant som fredsplutonchef nu i höst på 1a plut. Han var jävligt schysst med ett sinne för humor. Dock så kan man inte säga att han kommer vara så på kåkinds. De befäl på 2a plut förra året har vi nu på 2a komp. De har genomgått en förändring åt det positivare just för att de kom från kåkinds ut till krigskompanieran. Ser du mönstret. Kåkinds gör alla befäl lite "jobbigare" Men dukommer uppskatta detta frammåt sommaren Quote
Hilton Posted January 11, 2005 Report Posted January 11, 2005 Ska också till Skövde den 24de. Mikael Hilton är mitt namn, kommer från Linköping Quote
Deron Posted January 11, 2005 Author Report Posted January 11, 2005 Ska också till Skövde den 24de. Mikael Hilton är mitt namn, kommer från Linköping Tjenna Hilton! Vad ska du in som då? Quote
Recommended Posts