Jump to content

En Fjs jacka till salu?

Recommended Posts

Guest FhF laddare
Posted (edited)

Kolla in detta!!http://VI VILL INTE GE DESSA SIDOR GRATISREKLAM/auction/Militara_Sa...ker/aid_9402300

Edited by FhF laddare
Posted

Om den inte går att få tag på som civil, och han som säljer inte knyckt den från FM. Hur har han då fått tag på den? :}

Posted

Den går att få tag på ifall man är civil gäller bara att ha rätt kontakter

hmm.. verkar lite konstigt han är jäkligt noga med att påpeka att den inte är

stulen och inte kronmärkt men om jag inte misminner mig så är ingen av taigas prylar kronmärkta? nån som kan ge ett vettigt svar på den frågan

Men den är ju så fin :}

Posted

Säljaren ger faktiskt upplysningen:

"Detta exemplar är dock inte kronmärkt då det inte är stulet från försvaret!"

Intressant vinkling - VARIFRÅN är den stulen då? :P

Posted

Synd att man bara inte har dem 3000:-! Tror nog ändå att han har fått med sig den på nåt jävla vänster, men konstigt att han inte säljer ett helt set i så fall!

Posted

@toord

Korrekt , inget av Taigas prylar är kronmärkta(men M-nummersatta). Iomed att FJSen tillverkas i så liten omfattning så skulle det kosta alldeles för mycket att utforma lappen som märkningen ska sitta på.

Källa: Förrådet K3

Å ni andra, ring Taiga och beställ ett ställ. Dom verkar inte vara så hårda på det där vem som får och inte får köpa.

Källa: Andra i min IP som har handlat utan frågor :}

Posted
@toord

Korrekt , inget av Taigas prylar är kronmärkta(men M-nummersatta). Iomed att FJSen tillverkas i så liten omfattning så skulle det kosta alldeles för mycket att utforma lappen som märkningen ska sitta på.

Källa: Förrådet K3

Å ni andra, ring Taiga och beställ ett ställ. Dom verkar inte vara så hårda på det där vem som får och inte får köpa.

Källa: Andra i min IP som har handlat utan frågor :ph34r:

Handlat stället i M/90? Det verkar bra! Vad kostar ett helt set?

Posted (edited)
Säljaren ger faktiskt upplysningen:

"Detta exemplar är dock inte kronmärkt då det inte är stulet från försvaret!"

Intressant vinkling - VARIFRÅN är den stulen då? :P

Kan upplysa om att den INTE är stulen, känner nämligen säljaren personligen!

Är det någon som har några frågor så kan jag gärna framföra dessa. Slut

Edited by jaegare
Posted
@Team Member

Vet du vilken gradbeteckningshylsa som nyttjas på FJS02 vinter? Är det den vanliga gröna eller har det tagits fram vita/grå?

/rila

Vi bestämmer att man inte skall visa sin grad på FJS/vinter!

Posted

Var inne i Taigas butik i Stockholm för inte alltför länge sen. De hade FJS02 stället där och det var inga problem att innhandla så länge man var anställd av FM. Så om man verkligen vill ha en spräcklig jacka är det bara att prata med någon i t.ex. utlandsstyrkan (denne är ju anställd av FM) som i sin tur åker ut till butiken och handlar. Tänk bara på att ringa i förväg, då butiken inte alltid är bemannad. Det är inte heller säkert att de har din storlek inne.

Hur enkelt som helst alltså! B)

Själv ser jag inte riktigt behovet, men det finns säker ett gäng HV-män därute som inte håller med mig. :dong: