PingisÖga Posted November 23, 2004 Report Posted November 23, 2004 Jahaja så kom man till den evinerliga julhandeln i år igen... ;) Så nu har jag som inte har en dugg fantasi när det gäller presenter en fråga till er här på SoldF.. Vad kan man köpa som en bra romantisk present till min älskade flickvänn? ( detta är det viktigaste av dom 3) Vad kan man köpa för att göra far glad? Och va kan man köpa för att göra mor glad? Alla förslag är välkommna men ha gärna i omtanke att jag som student inte har så överdrivet mycket pengar P.S kan dom inte nästa år lägga julen på en liten varmare årstid på man slipper frysa sina ädla delar av sej... Mvh// den julhandels fobiske Pingisöga
Karin Posted November 23, 2004 Report Posted November 23, 2004 Om din flickvän har ganska små händer skulle jag köpa en mini commander, annars skulle jag ta en vanlig.
PingisÖga Posted November 23, 2004 Author Report Posted November 23, 2004 Bawa? Mini commander? jaa hon e relativt liten till växten...
Guest J-Star Posted November 23, 2004 Report Posted November 23, 2004 Jahaja så kom man till den evinerliga julhandeln i år igen... ;) Så nu har jag som inte har en dugg fantasi när det gäller presenter en fråga till er här på SoldF.. Vad kan man köpa som en bra romantisk present till min älskade flickvänn? ( detta är det viktigaste av dom 3) Presentkort för massage? Manikyr? Spa-weekend? /J
Fk Satan Posted November 23, 2004 Report Posted November 23, 2004 Hur mkt pengar är du beredd att lägga på de olika klapparna? en resa till flickan kanske? (som du naturligtvis följer med på). en weekend i ngn annan stad. en whisky till far. och ett spa besök till mor. Julklappar är perfekta att handla, och så länge som man själv får nytta av dessa så är det alltid en bra investering Naturligtvis går det att göra detta upplägg gigantiskt dyrt om man vill... men med lite planering så fixar man föräldrarna för en tusing, och resan med flickan för två-tre tusen.
PingisÖga Posted November 23, 2004 Author Report Posted November 23, 2004 Har ju bara ett problem att min månads inkomst ligger runt en tusing eftersom jag inte får min lön för plogningen förens i mars. Så jag har inte råd med någon resa någonstans :( men men önska går ju, Tack för alla tips hitills jag välkomnar mycket gärna fler tips Mvh//Anders
Fk Satan Posted November 23, 2004 Report Posted November 23, 2004 Har ju bara ett problem att min månads inkomst ligger runt en tusing eftersom jag inte får min lön för plogningen förens i mars. Så jag har inte råd med någon resa någonstans :( men men önska går ju, Tack för alla tips hitills jag välkomnar mycket gärna fler tips Mvh//Anders Då löser du det på följande sätt en två till mor, rakgrejer till far och din kropp till tjejen... skämt å sidor... ngn form av kosmetika till din mor, verktyg eller liknande till din far. underkläder till tjejen.
Dexter Posted November 23, 2004 Report Posted November 23, 2004 Till flickvännen kan du ge ett inramat uttagningsbesked till LA03 eller motsvarande mission. Det tror jag går hem.
Fk Satan Posted November 23, 2004 Report Posted November 23, 2004 Till flickvännen kan du ge ett inramat uttagningsbesked till LA03 eller motsvarande mission. Det tror jag går hem. hem och hem... jag tror mer på att _HON_ går hem då
Panzerfaust Posted November 23, 2004 Report Posted November 23, 2004 Julklappar är perfekta att handla, och så länge som man själv får nytta av dessa så är det alltid en bra investering Som Fk Satan säger. Flickvänn: Porriga underkläder Pappa: Pumphagel med RPS Mamma: Ammo till pappas Bössa.
PingisÖga Posted November 23, 2004 Author Report Posted November 23, 2004 Jag tror nog mer att min mor hellre skulle vilja ha en biljett till gotland om min farsa får tag i ett hagelgevär :P då blir det att panga duva hela natten lång vilket jag inte tror min mor uppskattar speciellt mycket.. @Underkläder Hrm låter som en bra ide något båda har nytta av Min kropp är väll redan såld till henne så det blir de la inge av tror ja... Sen tror jag även att jag e lite för ung att åka på mission :( e ju trotsallt bara 16 o gymnasist Nä men det lär la bli lite verktyg o lite skumbad till morsan eller nått sånt mer förslag bitte Mvh// Anders "Pingisöga" Englund *Edit* Staavaaarrr sooomm ennn kråka me dyslexi
Lindeberg Posted November 23, 2004 Report Posted November 23, 2004 Glöm inte att sätta rätt adresslapp på rätt paket. Kan lätt bli lite pinsamt annars
Shoulder Posted November 23, 2004 Report Posted November 23, 2004 Givetvis ska underkläderna vara röda
Lockwed Posted November 23, 2004 Report Posted November 23, 2004 Min lista är enkel och ofta billig. I år får Farsan 1 stycke KLAS från ö&b = 50kr Morsan får 1 stycke LM Erikson m37 från ö&b = 100kr Syrran får 1 stycke axe dimension herrdeoderant från ö&b = 9:90. Brorsan får 1 stycke(håll i er nu)spraydeoderant från ö&b = ?kr Min katt Curry får en stridssäck 2000 från recon = 735kr. Och sist men inte minst, min hund Kyra får ett sett med ansiktsmaskeringsfärg från recon = 119kr.
Skunken Posted November 24, 2004 Report Posted November 24, 2004 Vilket regemente bor du på Lockwed? Är din familj så MÖPig som det låter, eller är det bara du som önskar det? Sedan har jag en fråga också. Är det något som vet var man köper ett raffset till kvinnan i mitt liv? Vanliga underkläder funkar också... I m/90, givetvis! Jag har funderat på att köpa/sy kjol i m/90 till henne. När jag berättade det, fick jag en utskällning. Annars för det väl bli en sådan där trvlig behå man öppnar framtill. I rött, givetvis!
Magnus Redin Posted November 24, 2004 Report Posted November 24, 2004 Vad kan man köpa som en bra romantisk present till min älskade flickvänn? ( detta är det viktigaste av dom 3) Vad kan man köpa för att göra far glad? Och va kan man köpa för att göra mor glad? Romantik, vad skall man ha speciella underkläder till? Massageolja förefaller mycket mera praktiskt. Eller om du vill vara dolt MÖP:ig: Plocka ihop en sommar och vinter picknickkorg med ett litet spritkök
C 2.a pjäs Posted November 25, 2004 Report Posted November 25, 2004 Jag skall köpa en klocka till min fästmö med jag såg att du hade en något begränsad budget så mitt förslag är att ge bort ett restaurangbesök. Det borde räcka med 400-500 spänn, för ni behöver ju inte trycka i er trerätters med två viner på sta´ns värsta krog. Till dina föräldrar hittar du säker något, i denna frågan delar jag din ruelse. Dessutom har jag en styck lillasyster (m/81) som skall föräras något, KARIN, här kan du väl tipsa...och näe, hon är inte militär...
Karin Posted November 25, 2004 Report Posted November 25, 2004 @C 2.a pjäs Mer info tack. @Alla andra med flickvänner/systrar mots som ni ska köpa julklappar till Skicka ett PM med en kort beskrivning av personen, ålder, intressen, prisklass osv så får vi se om jag hinner svara Annars kan ni kolla in "julklappstips" på Kicks. Gå gärna in i deras butiker (finns säkert i vilken håla som helst), runt jul brukar de få in en massa presentaskar (som reas efter nyår) med dofter, smink, hudvård etc. Jag tycker att Clinique, Lancôme och Biotherm är bäst på smink och hudvård. Smink och parfym kan ni nog glömma förresten, det köper vi bäst själva. Men en fin låda med hudkräm av ett trevligt märke eller Lancôme "Juicy tubes" skulle iaf jag bli glad av. Lycka till!
Guest Triggerpuller Posted November 25, 2004 Report Posted November 25, 2004 Question: Commander? Que est que ca? För övrigt när flickvänner säger att de inte vill ha någon julklapp och ändå vid tillfällen i dolda ordalag beskriver saker de skulle vilja "ha" alt "behöver". Då innebär detta att?
Karin Posted November 25, 2004 Report Posted November 25, 2004 Question: Commander? Que est que ca? Vad är du för en möp som inte vet vad en commander är? (Snabb sökning på mtrlplatsen ger dig några hintar) För övrigt när flickvänner säger att de inte vill ha någon julklapp och ändå vid tillfällen i dolda ordalag beskriver saker de skulle vilja "ha" alt "behöver". Då innebär detta att? Att du kommer få ångra dig om du inte köper en julklapp. Om vi säger att vi inte vill ha några julklappar betyder det att vi inte vill ha så mycket. Nånting litet blir bra tex 15m paracord eller nåt fint litet armband från Pilgrim. (*mycket hett tips*, gör jättefina smycken, finns på bla Åhlens)
C 2.a pjäs Posted November 25, 2004 Report Posted November 25, 2004 [Att du kommer få ångra dig om du inte köper en julklapp. Om vi säger att vi inte vill ha några julklappar betyder det att vi inte vill ha så mycket. Nånting litet blir bra tex 15m paracord eller nåt fint litet armband från Pilgrim. (*mycket hett tips*, gör jättefina smycken, finns på bla Åhlens) Skulle jag förära Mitt Hjärtas Ljus Och Glädje 15 meter paracord hade hon faan skallat mig! Hon är så o-möpi som man kan bli, när alla fina och bra saker kommer på posten säjer hon" ah, va ska du haaa allt till?". Att hon inte fattar; Maxpedition Thermite, Recons magfickor, moralpatches...vad kan man ha dessa saker till? Enda gången hon på allvar använt mina militärprylar var på en hajk och då lånade hon min F1´a och mitt hjälmunderlag. "Som luktade illa..."
Guest Triggerpuller Posted November 25, 2004 Report Posted November 25, 2004 @Karin: Tack för förtydligandet och tipset om Pilgrim. Skall kolla upp det.
Guest J-Star Posted November 25, 2004 Report Posted November 25, 2004 Man behöver inte vara MÖP:ig för att uppskatta 15 meter rep... dock bör man vara lite... "udda". ;) /J
Vildmannen Posted November 25, 2004 Report Posted November 25, 2004 Jag vill ha en sån här i julklapp http://www.siemens-hushall.com/PDF_documen...ess/6178490.pdf
madog Posted November 27, 2004 Report Posted November 27, 2004 tja, lite chyssta airsoft-prylar blir väl ingen ledsen av? ;)
undass Posted November 27, 2004 Report Posted November 27, 2004 Jag vill ha en sån här i julklapp http://www.siemens-hushall.com/PDF_documen...ess/6178490.pdf Haha , jag också. Lagom pris dock .
kronvrak Posted November 28, 2004 Report Posted November 28, 2004 [Romantik, vad skall man ha speciella underkläder till? Massageolja förefaller mycket mera praktiskt. Eller om du vill vara dolt MÖP:ig: Plocka ihop en sommar och vinter picknickkorg med ett litet spritkök Instämmer till fullo.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.