Jump to content

Recommended Posts

• Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
inte mig heller. bor du i stockholm eller rille?

nån i stockholmsområdet som fått dom?

jag väntar till måndag sen ringer jag dom...

Nja Linköping, men det är ju mälardalsområdet...inte så långt ifrån.

Ja ring, och sen berätta vad dom sagt :banana

Jag har ett litet dilemma också. Hur ska man göra med frillan vid inryck? Är det krav att det ska vara rakat? Tänker ni raka av allt innan eller hur gör ni? Pappa säger att om du kommer helrakad dit upp på inryckningsdagen kommer du sticka ut, men det är jag inte så säker på.

Just nu har jag ganska "fluffig" frilla läses mellan långt hår som klipptes allt för länge sen. hmm min syrra är frisör?? :P

Om man inte gör nåt med håret kommer det väl dröja ett tag innan man har tid att ta bort det, dessutom gissar jag att det inte klassas som speciellt nice att ha långt hår i det militära. Eller ska man raka det nu och låta det växa ut lite till inryck eller ska jag be syrran klippa nån cm så det inte ser för hårdrock ut eller ska jag verkligen raka ner till nån/några mm innan? Vad säger ni? Hur gjorde ni andra när ni ryckte in?

(Det fanns en annan tråd om håret men jag skriver här för att vända mig till de andra som ska rycka in med mig.)

Posted

hahaha, alla dessa problem! :lol:

fan jag trodde det var tradition att håret blev avrakat av befälen/varandra när man kommer upp, så jag kommer nog ha kvar det som det är tills dess. annars kan man ju kapa det på tåget.

vet att andra har frågat det men är det HELT säkert att vi kommer rycka in nu? det senaste man hörde var att det skulle va så, men det var ju tydligen bara 80 kb istället för vanliga 116 som skulle in. tycker det e konstigt att dom inte har hört av sig nu efter fb...

Posted
hahaha, alla dessa problem! :baskerKav:

fan jag trodde det var tradition att håret blev avrakat av befälen/varandra när man kommer upp, så jag kommer nog ha kvar det som det är tills dess. annars kan man ju kapa det på tåget.

vet att andra har frågat det men är det HELT säkert att vi kommer rycka in nu? det senaste man hörde var att det skulle va så, men det var ju tydligen bara 80 kb istället för vanliga 116 som skulle in. tycker det e konstigt att dom inte har hört av sig nu efter fb...

:D kortat nog av det ner till 2cm eller nåt, så pass kort som möjligt fast man ändå kan göra en frilla typ..

Ja det är HELT säkert. Min uppfattning är att det bara skrivits in 82 st KB. Jag är nr.44 och snacka med en nu som blivit flyttad från Underättelseassistent till JägarKB..han var nr.82.

Inga sandaler idag heller men däremot ett brev.

Hopplock av relevanta rader:

Din utbildning kommer till huvudsak att genomföras i Arvidsjaur.

Inryckning kommer att ske i BODEN den 24/1 i en vecka för att därefter fortsätta i Arvidsjaur. Första perioden är 24/1-3/2.

Posted
Inryckning kommer att ske i BODEN den 24/1 i en vecka för att därefter fortsätta i Arvidsjaur. Första perioden är 24/1-3/2.

"Your f*ckin' kidding!" Då ses vi kanske där! Ring mig på inryckningsdagen eller hellst före (om du hinner och orkar ;) ).

Posted

"Your f*ckin' kidding!" Då ses vi kanske där! Ring mig på inryckningsdagen eller hellst före (om du hinner och orkar ;) ).

Har inte kvar ditt nummer andreas men skicka ett PM med det!! :baskerKav:

Posted

aaa, nu har jag det. dom är inte så snabba.

jag skickade ett mejl till den vanliga informationen för mer än en vecka sen och frågade men fick inget svar. hon brukar ändå svara ganska snabbt.

så idag ringde jag och skulle bli kopplad till Anna Boquist men hon var inte där. jag skulle ringa efter julledigheten sa dom.

fortfarande inga för dig rille?

Posted
aaa, nu har jag det. dom är inte så snabba.

jag skickade ett mejl till den vanliga informationen för mer än en vecka sen och frågade men fick inget svar. hon brukar ändå svara ganska snabbt.

så idag ringde jag och skulle bli kopplad till Anna Boquist men hon var inte där. jag skulle ringa efter julledigheten sa dom.

fortfarande inga för dig rille?

Nej har inte fått några..skulle höra av mig om jag inte fått några innan den 10:e. Skönt att man inte är ensam =P

• 2 weeks later...
Posted
någon mer som åker med tåget till Boden med ankomsttid 11:31 ?

japp här med =)..och vi behöver tydligen inte oroa oss för att bli sena "för så är det varje år" enligt en kompis som ligger i boden "madog".

Posted

@ rill3e

jag kommer inte att få hem några kängor. jag skulle få dom av medicinska skäl och då skickas dom tydligen inte hem utan delas ut på plats av HSE. nån som vet vad "HSE" är, jag skulle ringa dom och fråga?

Posted
@ rill3e

jag kommer inte att få hem några kängor. jag skulle få dom av medicinska skäl och då skickas dom tydligen inte hem utan delas ut på plats av HSE. nån som vet vad "HSE" är, jag skulle ringa dom och fråga?

haha EXAKT samma sak för mig.....ringde också och hörde mig för!

HSE=Hälso- sjukvårdsenheten

Posted
hahaha, jamen vaffan, vad gör man då då? vi kommer ju va i boden en vecka först, ska vi glida omkring utan kängor då?

Ni kanske skulle hämta dom på HSE i Boden kanske?

Posted
nä, dom skulle man tydligen få ut på k4.

rill3e, har du haft nån kontakt med HSE?

@blubb

nej det har jag inte...jag har bara hört att "jag tillhör kategorin som kommer få kängor när jag kommer till K4"

• 2 weeks later...
Guest Micke_86
Posted

tänkte bara passa på att önska alla KB05 Lycka till. så kommer jag förhoppningsvis upp till er den 20 eller 27 juni.

MvH Micke

Posted (edited)

He he he...

Oroa er inte för frisyrerna grabbar, sån't brukar som regel lösas på plats!

Nåja. Ni har säkert åkt hemmifrån vid det här laget i alla fall, men jag hoppas att ni är snabba och snärtiga när ni kommer till oss!

Sergeant Toll

Edited by Tollen