Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted

Är jävligt intresserad av ett par slimmade handskar i gore-tex. Har lättfrusna fingrar om jag blir blöt om händerna och skulle vilja ha tag på ett par bra handskar. Problemet är att de flesta är ganska stora och bulkiga, undrar därför om någon vet ngn bra goretexhandske som är lite mer "tactical" :baskerFN:?

Posted

Tyvärr vet jag inte några bra i Gore-Tex men jag "lider" av samma problem :(

Jag har ett par MP-SEC Shooting Neoprene som jag är mkt nöjda med. Läder på undersidan av handsken och neopren på toppen. Isolerer värme bättre i väta änn vad jag vågade tro på.

Posted

Hur pass vattentålig är handsken ? Oftast duger billiga hanskar tills det börjar regna och man börjar längta efter något vattentätt. :D

Posted

Neoprenhandskar är inte det minsta vattentäta (samma material som en våtdräkt), men vattnet värms upp av kroppstemperaturen så att man ändå inte fryser. Vid fysisk aktivitet (t ex strid) använder jag mina även vintertid, men står man still fryser man ganska snabbt om händerna, särskilt de delar som inte har neopren (dvs handflatan och insidan av fingrarna).

Posted

Tänkte mer på det bmfD sa. Om det fanns några av gortex eller liknande som var vattentäta eller i allafall är vattenavstötande förutom att de värmer.

:tveka:

Posted

Det blir ju lite problem att göra handskar i gore-tex, det måste ju lamineras mot något samt skyddas, av naturen blir det ju inte lika tunt som andra handskar.

Såvitt jag vet..

Posted

Nej de blir ju inte som neoprenehandskar, men det borde gå att fixa till dem så att man åtminstonde kan skjuta, byta magasin osv med dem.

Något sånt här kanske

Jakthandskar

Ser tillräckligt slimmade ut... Det står tom på Gore-Tex officiella sida att det finns handskar för militärt bruk.

Gore-Tex

Nu måste jag bara luska ut hur man får tag i ett par i Sverige! The quest goes on!

Posted (edited)
... Det står tom på Gore-Tex officiella sida att det finns handskar för militärt bruk.

Gore-Tex

Nu måste jag bara luska ut hur man får tag i ett par i Sverige! The quest goes on!

Hanskarna som visas på bilden i Gore-Tex länken liknar faktiskt dessa "Soldier 2000 Black Leather Gloves". Står att det är Gore-Tex "lining". Kanske kan vara något?

EDIT: Ser dock inte så jätteslimmade ut om man jämför med t ex "MP-SEC Shooting Neoprene".

Mvh,

Foxtrotcharliegrg

Edited by Foxtrotcharliegrg