vr00mfondel Posted August 5, 2004 Report Posted August 5, 2004 Jag behöver dokumentation till ett Zastava M59 Helst instruktioner om hur man tar isär det, men allt är av intresse.. Någon som vet vart man kan få tag på det? Även liknande vapen borde funka (lär ju vara en kopia på nåt ryskt...) Quote
Pappsen Posted August 5, 2004 Report Posted August 5, 2004 jag tycker du borde lämna in det där vapnet. du kan få problem... Quote
Vargas Posted August 5, 2004 Report Posted August 5, 2004 (edited) jag tycker du borde lämna in det där vapnet. du kan få problem... Kolla killens profil, så kanske det klarnar varför han han vill ha en dylik publikation. @ vr00mfondel: Förvånar mig att du inte hittar nåt i Slobbans gamla gömmor, hoppas Lt B inte jobbar livet ur er. /Repplut:are KS09 Edit: en idé är ju annars att höra med andra enheter, tjeckerna kanske har nåt som liknar. Kunskapen borde finnas därnere, har svårt att tänka mig annat. Edited August 5, 2004 by Vargas Quote
Pappsen Posted August 5, 2004 Report Posted August 5, 2004 @ vargas tackar för tillrättavisningen, jag var ouppmärksam. gör 25 snabba armhävningar o tar tillbaka vad jag skrev. Quote
vr00mfondel Posted August 6, 2004 Author Report Posted August 6, 2004 Hehe.. Ja, jag sitter då inte med en gammal zastava hemma iaf Nåja, hittade en film på nätet som visade hur man plockade isär, vi hade lite problem med att sära själva låda med pipa och träkolven.. men det löste sig iaf.. Fint vapen är det iaf... Quote
Vinter Posted August 6, 2004 Report Posted August 6, 2004 (edited) Kika på amerikanska vapen siter, det är ju en semi så den borde vara godkänd för import där, så troligtvis finns det någon som vet något. Tips är att söka på olika forum. edit: dyslexi light Edited August 6, 2004 by Vinter Quote
Guest Andrew Posted August 7, 2004 Report Posted August 7, 2004 (edited) ZASTAVA M59/66 Officiella sajten ZASTAVA ORUŽJE ( Zastava Arms) ) Lite sent ute kanske ... men lägger in en stänkare här ändå ifall det finns andra som inte har utbildning på M/59:an och aldrig hållit i vapnet ,men som ändå är intresserade av delarna och lite grundläggande ihop & isärtagning. www.surplusrifle.com <<< Stillbilder och instruktioner på isär/ihop på SKS:en Surplusrifle.com är en bra sajt med både forum och bilder samt flera instruktions filmklipp osv.. SKS filmklipp: Isär/Ihop Windows Media Video, 100k, 9.9 meg :: Ladda Ner eller Spela upp :: Enjoy !! // Andy Edited August 7, 2004 by Andrew Quote
Vinter Posted August 7, 2004 Report Posted August 7, 2004 SKS japp! tyckt jag kände igen den, ett ypperligt gevär, hoppas Zastava är lika bra som originalet. Quote
Guest Andrew Posted August 7, 2004 Report Posted August 7, 2004 Alla Zastavas "kopior" är bra mycket bättre än vad övriga Warzawapakts länder har lyckats ta fram och tillverka genom åren. Det inkluderar även moder Ryssland som är ursprungsland för många av de vapen som ZASTAVA ORUŽJE (Zastava Arms) valt att reproducera/kopiera. Quote
SteveO Posted August 30, 2004 Report Posted August 30, 2004 Vi skickade nog hem en massa instruktionsböcker när vi avecklade EOD på KS09, tyvärr Quote
Recommended Posts