antabus Posted July 7, 2004 Report Posted July 7, 2004 Hej jag har köpt en kg och jag undrar om det fans större magasin än det vanliga 20 skotts magget? Quote
Dobberman Posted July 7, 2004 Report Posted July 7, 2004 Förlåt om jag inte besvarar din fråga nu MEN...Har du KÖPT ett KG.?????? Hur f*n gör man det och vilken licens har du för det??? Quote
BlåGul -1 9x19 Posted July 7, 2004 BlåGul -1 Report Posted July 7, 2004 Om man tittar på antabus tidigare inlägg, kan man dra slutsatsen att han är samlare. Tillbaks till huvudfrågan... Quote
eskil Posted July 7, 2004 Report Posted July 7, 2004 Jag har svårt att tänka mig att den skulle vara hanterbar med ett längre magasin eftersom magasinet då tar i marken. Du råkar inte ha några bilder på den? / Eskil Quote
Mats Posted July 7, 2004 Report Posted July 7, 2004 På garnisonsmuseet i Skövde finns ett KG med ett långt böjt magasin. Tror det var längre än det som ses här, en bit ner på sidan där det även påstås att det fanns 30-skotts magasin. Quote
eskil Posted July 8, 2004 Report Posted July 8, 2004 På garnisonsmuseet i Skövde finns ett KG med ett långt böjt magasin. Tror det var längre än det som ses här, en bit ner på sidan där det även påstås att det fanns 30-skotts magasin. Om jag inte har missupfattat texten på den sidan så refererar den till bilderna under. Det 30-skotts magget ser verkligen ut som ett helt vanligt 20-skotts. Det är lätt att få en siffra fel ibland. Den bandmatade var dock riktigt ball! Quote
C 2.a pjäs Posted August 17, 2004 Report Posted August 17, 2004 Har också hört att det fanns stormningsmagasin till KG. Och dessa skulle just innehålla 30 patroner. Men, det kan ju vara en skröna. Quote
Collector Posted August 17, 2004 Report Posted August 17, 2004 Det finns ett 40-skottsmagasin beskrivet i en del litteratur från 20-30 talet... Enligt uppgift skall detta magasin varit avsett för flottan. Jag har dock aldrig råkat på något så de får betecknas som fruktansvärt ovanliga. Collector Quote
Jonte Posted August 18, 2004 Report Posted August 18, 2004 Efter lite hastigt googlande så hittade jag den här sidan. Någonstans kring mitten finns en bild med ett bandmatat (!) KG m/37. Troligtvis är det bara ett misslyckat experiment, men det är inte utan att det vattnas i munnen. Någon som sitter på lite mer info kanske? Quote
Yxa Posted August 18, 2004 Report Posted August 18, 2004 Efter lite hastigt googlande så hittade jag den här sidan. Någonstans kring mitten finns en bild med ett bandmatat (!) KG m/37. Troligtvis är det bara ett misslyckat experiment, men det är inte utan att det vattnas i munnen. Någon som sitter på lite mer info kanske? Vad sägs om att du läser hela tråden först, i sådant fall hade du noterat att Mats länkat till den sidan redan. ;) Quote
Jonte Posted August 18, 2004 Report Posted August 18, 2004 (edited) Aj fan. My bad. Edited August 18, 2004 by Jonte Quote
Recommended Posts