Jump to content

Simmande PBV

valiant

Recommended Posts

Vet inte hur det är idag, men senast våren -96 simmade vi med 302´an. Kolla in under "luckan" så har jag skrivit om just den händelsen.

Vi var de enda som simmade det året från Strängnäs...

Klättra runt på Patrian får en vecka sedan och han som körde berättade en sak som slog mig, vagnen (Pansarterrängbil 203) kan inte simma. Vet att SISU:n gjorde det men det har de plockat bort nu.

Annars är ju vagnen rätt så fin. AC, CD spelare och dörrar som öppnas med hydralik... Bara TV som saknas.

patgb203.jpg

EOD

PBV 302C simmar inte längre i alla fall. 302A simmade ju som tidigare har nämnts, men C-versionen är väl för tung.

SISU ska väl klara av att simma, men jag känner inte nån som gjort det. I Bosnien plockade vi dessutom bort propellrarna på min vagn.

Klättra runt på Patrian får en vecka sedan och han som körde berättade en sak som slog mig, vagnen (Pansarterrängbil 203) kan inte simma. Vet att SISU:n gjorde det men det har de plockat bort nu.

Annars är ju vagnen rätt så fin. AC, CD spelare och dörrar som öppnas med hydralik... Bara TV som saknas.

patgb203.jpg

EOD

EOD.

Nu får du bakläxa.

Det finns visst tv i Patgb203.

Iofs bara till backningskameran men ändå :D

I övrigt stämmer det att det inte går att simma med Patgb203.

Detta beror på att vikten ökat med allt tilläggspansar.

The Swede

Till skillnad från vissa andra så har ju en annan fått en åktur med den när andra inte ens kan ta ett kort på den... :P Undra vad medtraffikanterna tyckte om det när en 20 mm akan pipa följde dem.... Man har inte roligare än man gör det...

EOD

Jag skulle inte vilja kuska runt i en Patgb203 :D

Helt klart obekvämt å sitta i stridsutrymmet eller bredvid föraren. Det är juh bara föraren som har en ordentlig stol!

Tycker iof det är rätt bra plats där bak, men på tok för lågt i tak å mindre bra ryggstöd, även på stolen där framme till höger bredvid föraren(VagnC?).

Doyle.

Jag tycker att stolarna är helt ok i Patgb203.

Nån större skillnad mellan förarstol och vagnchefsstol har jag inte märkt.

EOD.

Ok att jag inte lyckades få nån bild innan dom låste in vagnarna i Lentabhallen men det är iallafall vi som har nycklarna till den hallen och vagnarna är olåsta med startnyckeln i. :D

The Swede

Swede: På dom vagnarna som är levererade till Livgardet sitter det iaf en "riktig" förarstol i :D

Det är väl en smaksak det där med stolarna. Själv tyckte jag att ryggstödet satt för lågt ner.