Groaghach Posted June 3, 2004 Report Share Posted June 3, 2004 (edited) Halloj. Skulle man inte kunna kompletter den befintliga kalendern med lite mer info om MÖP aktiviteter. Tex så skulle man kunna se: * när det händer större aktiviteter inom försvarsmakten * när det är regementets dag på olika regementen * var och när försvarets musikkårer spelar * mässor och förevisningar * (stora övningar) Detta går säkert att bygga på mer om man vill och ifall ngn tycker att det är en bra idé. Hoppas att det är fler än jag som skulle vilja ha denna funktionen/tjänsten. Groaghach (ändrade lite i texten) Edited June 3, 2004 by Groaghach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted June 3, 2004 Forumsledning Report Share Posted June 3, 2004 Om du menar den på forumet så går det, jag sitter själv på en massa officella datum som ska läggas in. Men det måste inte vara jag som gör allt, alla kan lägga in datum på händelser som sker. Help yourself. Om vi ska ha nått på SoldF.com är en annan lite mer invecklare historia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted June 4, 2004 Author Report Share Posted June 4, 2004 Försökte lägga in datum nu, men när jag tryckte på knappen "Posta ny händelse" så kom denna sidan upp. http://forum.soldf.com/in...r&code=newevent Där står det: "Den här menyn har avaktiverats" "Tyvärr, du har inte rättigheter att använda den här funktionen." Jag är inloggad men det verkar inte fungera som det skall. Groaghach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted June 4, 2004 Author Report Share Posted June 4, 2004 Dessutom. Hur kommer det sig att kalendern börjar med söndag längst till vänster? Standard i Sverige är väl måndag? Är det bara en inställning som jag aldrig har hittat eller är det ngt som inte går att ställa in? Groaghach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerL Posted June 4, 2004 Report Share Posted June 4, 2004 Jag tycker att Försvarsmaktskalendern bör vara den plats där man hämtar information om Svenska militära aktiviteter. FM står för uppdateringar och garanterar att dessa stämmer. Så kolla in deras kalender för MIL aktiviteter. Lennartsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted June 4, 2004 Forumsledning Report Share Posted June 4, 2004 Jag ser inget fel med att vi matar in datum till händelser. Vi är ingen officiell sida men många är oftare inne på forumet än på mil.se, och att då få en händelse presenterad varje gång man loggar in ser jag bara som positivt, speciellt för FM. @Groaghach Jag vet inte vad som gått fel för dig. Det har gått för dödliga användare som du att skapa events i kalendern... hmm ska luska lite på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted June 7, 2004 Author Report Share Posted June 7, 2004 Jag ser att Kimster har lagt in en massa noteringar i kalendern. Men JAG kan fortfarande inte lägga till ngt. Groaghach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gator Posted June 7, 2004 Report Share Posted June 7, 2004 Men JAG kan fortfarande inte lägga till ngt. Samma här, K... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted June 7, 2004 Forumsledning Report Share Posted June 7, 2004 ska modifiera lite inställningar lite bara.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted June 14, 2004 Author Report Share Posted June 14, 2004 Har varit borta en vecka från forumet, men det verkar inte som om det har hänt ngt med kalenderproblemet. Tackar Kimster för att du har lagt in lite mer intressanta notiser. Men det verkar fortfarande som om det bara är du (och ev andra Blågul) som kan lägga in notiser. Groaghach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted June 30, 2006 Report Share Posted June 30, 2006 Fick ni det att funka eller stängde ni igen kalenderfunktionen? Tyvärr, du har inte rättigheter att använda den här funktionen. Är du inte inloggad kan du göra det i nedanstående formulär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts