scattergun Posted June 1, 2004 Report Posted June 1, 2004 (edited) Annons på Blocket Edited June 1, 2004 by scattergun Quote
Luno Posted June 1, 2004 Report Posted June 1, 2004 Men det är ingen AK47 på bilden utan en AK-74M Quote
scattergun Posted June 1, 2004 Author Report Posted June 1, 2004 Ja jag såg det, men folk i allmänhet kallar ju det mesta med bananmagasin för Kalashnnikov eller AK-47....Annars tycker jag att det är en skön pryl för alla här på forumet som har ungar i tioårsåldern! Tänk dig själv när man var tio...om man hade fått en sån där luftbössa då så hade man dött!!! Quote
Torak Posted June 1, 2004 Report Posted June 1, 2004 Ar det inte den som faktiskt byggs av Izhmash? (stavning?) Quote
Luno Posted June 1, 2004 Report Posted June 1, 2004 scattergun jo visst har du rätt jag hadde inte tackat nej till den om jag var tio år men ägaren borde ha använt en bild på en AK47 för han borde ju se att det är en väldigt stor skilnad på AK47 och AK74 Quote
scattergun Posted June 2, 2004 Author Report Posted June 2, 2004 Ar det inte den som faktiskt byggs av Izhmash? (stavning?) Ja, jag tror att det är den....lite kultstatus ;) Quote
Sundman_MA03_BA02_KS01 Posted June 2, 2004 Report Posted June 2, 2004 Här är deras site med vapen och allt. http://www.izhmash.ru/eng/product/yunker2.shtml Någon som är intresserad kanske kan skicka ett mail och fråga om priset! Quote
2Sharp Posted June 2, 2004 Report Posted June 2, 2004 Finns även i England: http://www.trapperindustries.com/akmain/page2.html Dock är jag tämligen säker på att den går under vapenlagen... Quote
Knekt Posted June 6, 2004 Report Posted June 6, 2004 Finns även i England: http://www.trapperindustries.com/akmain/page2.html Dock är jag tämligen säker på att den går under vapenlagen... Detta var lite intressant. Att ett riktigt vapen som "deaktiverats" är licenspliktigt är ju inget nytt. en här har man ju inte bara deaktiverat vapnet, utan byggt om det till ett annat vapen (luftvapen) som också omfattas av vapenlagen, men då är licensfritt. Nått för vapenhandläggarna att klura över! Quote
2Sharp Posted June 6, 2004 Report Posted June 6, 2004 (edited) Att ett riktigt vapen som "deaktiverats" är licenspliktigt är ju inget nytt. en här har man ju inte bara deaktiverat vapnet, utan byggt om det till ett annat vapen (luftvapen) som också omfattas av vapenlagen, men då är licensfritt. Tror inte att det är så komplicerat, detta är saxat ur vapenlagen: 3 § Vad som sägs om skjutvapen gäller också a) anordningar som till verkan och ändamål är jämförliga med skjutvapen, B.) obrukbara vapen som i brukbart skick skulle räknas som skjutvapen, c) start- och signalvapen som laddas med patroner, d) armborst, e) tårgasanordningar och andra till verkan och ändamål jämförliga anordningar, f) slutstycken, ljuddämpare, eldrör, pipor, stommar, lådor och trummor till skjutvapen, eller armborststommar med avfyrningsanordningar, g) anordningar som kan bäras i handen och är avsedda att med elektrisk ström bedöva människor eller tillfoga dem smärta, och h) anordningar som gör att skjutvapen kan användas med annan ammunition än de är avsedda för. Jag lade till fetstil på b. Edited June 6, 2004 by 2Sharp Quote
Torak Posted June 6, 2004 Report Posted June 6, 2004 Men den dar ar inte ombyggd, den ar byggd som ett luftgevar. Den har ju inte konverterats, Izhmash har bara rakat anvanda samma komponenter for mycket av den.... Quote
Recommended Posts