PingisÖga Posted May 15, 2004 Report Share Posted May 15, 2004 Ursäkta mig som frågar jag vet att detta inte riktigt är rätt forum och att det helst skall vara millitära frågor som ställs men ni får ursäkta mig Det är så att idag så stack mina föräldrar till grekland och kommer inte hem på 1 vecka och ungefär samtidigt som deras plan lyfte så bröt min bror nästan hela vristen i en rugby match och har suttit på akuten de senaste 9 timmarna. Det jag undrar över är fall jag imorgon kan hämta ut medeciner till honom även fast jag bara är 15 år ( jag har legg ) har ett recept och så som står i hans namn vore bra om någon vet det Jag visste inte vart jag skulle fråga detta efter som jag inte kommer att få tag i mina föräldrar på över 2 dagar till så jag gissade på att någon vänlig själ på SoldF borde veta något om detta Hoppas på svar snabbt Mvh//Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted May 15, 2004 Report Share Posted May 15, 2004 Sist jag var på Apoteket (i förra veckan) för att hämta ut malaria-tabletter så behövde jag inte visa leg i alla fall för att få ut tabletterna på recept. Nog för att jag må se åtminstonde lite äldre ut, och vem tar ut malaria-tabletter som inte behöver? Testa! Du har väll inget att förlora? Se till att du kommer när Apoteket är öppet, de har inte öppet länge, om alls på söndagar. Se till att brorsan kryar på sig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smocken Posted May 15, 2004 Report Share Posted May 15, 2004 Precis, prata gärna med läkaren eller en syster om erat problem så kan dom komma med goda råd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luger Posted May 16, 2004 Report Share Posted May 16, 2004 Hej. Kontakta din vårdcentral för upplysningar/ hjälp med recept. Adress, telnr och öppettider finns i telefonkatalogen. Där finns även nr till sjukvårdsupplysning som har telefontid dygnet runt, ex Umeå universitetssjukhus tel 090-7851177... Då får du exakt information hur du skall gå vidare. Lycka till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Civil Skyddsvakt Posted May 16, 2004 Report Share Posted May 16, 2004 Så länge medicinen inte innehåller tex morfin så lär det inte vara några problem. Men läkemedel som innehåller större mängder morfin lämnas endast ut till receptinnehavaren efter Id-kontroll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PingisÖga Posted May 16, 2004 Author Report Share Posted May 16, 2004 Tackar ödmjukast för all hjälp jag har fått Var nere på stan idag och hämtade ut läkemedlet utan några problem alls Tack för hjälpen Mvh//Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.