Jump to content

..:: Mönstringsfrågor ::..


Recommended Posts

Måste ställa en generell fråga till dem som hela tiden undrar över om FM kan se tidigare mönstringsresultat, psykologtester, avbruten vpl osv från tidigare kontakt med FM. Vad tror ni själva?

Tror ni att FM som myndighet bränner alla papper så fort ni går ut genom dörren?

/m

 

Ja, de kan se allt. Det sparas i datorn och är kopplat till ditt personnummer motsv.

När jag satt hos psykologen andra mönstringen frågade denne vad jag hade fått hos dem tidigare och sa att hon kunde gå in och kolla.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...
  • Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

12 hours ago, Guest Abckort said:

Har haft b körkort i tre år

 

Vill göra värnplikt med lastbil, fordonsförare liknande, hur svårt att bli utvald till detta?

 

 

 

Försvarsmakten utbildar ju sina förare och man kan tom få CE-kort så att du bara har B-kort är inget problem. Sen hur svårt det är i övrigt kan jag inte svara på, men är det nått du verkligen vill och brinner för så är det såklart ett stort plus.

https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2022/04/varnpliktiga-lastbilsforare-far-civil-behorighet/

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips är att prata mönstringsförrättaren vid mönstringen och sedan med dina befäl vid inryckning.

Om ditt blivande förband hör av sej på någotvis så berätta att du är intresserad av att bli förare.

(Ett fultips är att säja att du funderar på att ta anställning)

Viktigast är dock att du är engagerad i vilken tjänst du än får.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...