Male Posted April 8, 2004 Report Posted April 8, 2004 jag svamlar inte dynga men när man lässer det du skrev så låter det som du pratar om att de kastar ut folk från amf av nån anledning och man kan väll citera "Enligt inskrivningsförrättarn hade dom minus platser på amf och var således tvungna att fortfarande kicka ut ett par amfare från deras plats." vet inte riktigt vad du menar och vad de för platser som är ledig ioförsig men du påstår ju att du ska söka Amfibieplutonbefäl och söka Znakes tjänst och att han sen ska söka nåt anat .... verkar va mer du som svamlar i alla fall... eller fins det nån förklaring? men skitsamma Znake kom in igen liksom jag =D så vi syns där förhoppningsvis om de inte får för sig nåt anat skoj =) Quote
Maximus Posted April 8, 2004 Report Posted April 8, 2004 Trevlgit att det var några av oss här på forumet som fick komma tillbaka till amf1 Men är det någon som vet något om en infoträff?? Vet att Amf4 redan haft sin, blir det någon på Amf1?? Quote
Znake Posted April 8, 2004 Author Report Posted April 8, 2004 (edited) men skitsamma Znake kom in igen liksom jag =Dså vi syns där förhoppningsvis om de inte får för sig nåt anat skoj =) ja vi kom in vi frågan är hur vi ska känna igen varandra där? =) ska jag gå och kalla mig själv för znake? haha ;) Edit: Men är det någon som vet något om en infoträff?? Vet att Amf4 redan haft sin, blir det någon på Amf1?? Jag har mailat till Amf1 angående det för en månad sedan, de sa att de mottagit brevet och "bearbetar" det på något vis. SÅ jag väntar fortfarande på svar =) Edited April 8, 2004 by Znake Quote
Male Posted April 8, 2004 Report Posted April 8, 2004 hmm och jag ska kalla mig för Mejl... nä men är väll därför man har nicknames. Så man kan va anynum ju Quote
Vinter Posted April 8, 2004 Report Posted April 8, 2004 Åt till pliktverket KRÄV att få tala med någon ansvarig, ring runt skriv brev. Samma sak hände mig, jag var KB på pansarskytte kompani P10 inryck 2000. Men pga någon anledning förlorade jag min plats, jag skrev ett brev och undrade vad som hänt, fick då svar att jag blev förflyttad som KB pjäsplutonsbefäl vid A8 Boden, inte precis min dröm befattning men jag accepterade. Nära på inryck visade det sig att A8 skulle läggas ned, och man inte skulle genomföra "pjäsår" utan "samabandsår", vi kan samanfatta det som att mina 15 månader inte blev dom bästa, jag blev slussad runt till olika platser för allt möjligt skit hehe. Ta kontat med pliktverket och få ett kontret svar, om du inte gillar det, så ändra på det ;) Quote
Znake Posted April 9, 2004 Author Report Posted April 9, 2004 Åt till pliktverket KRÄV att få tala med någon ansvarig, ring runt skriv brev. Samma sak hände mig, jag var KB på pansarskytte kompani P10 inryck 2000. Men pga någon anledning förlorade jag min plats, jag skrev ett brev och undrade vad som hänt, fick då svar att jag blev förflyttad som KB pjäsplutonsbefäl vid A8 Boden, inte precis min dröm befattning men jag accepterade. Nära på inryck visade det sig att A8 skulle läggas ned, och man inte skulle genomföra "pjäsår" utan "samabandsår", vi kan samanfatta det som att mina 15 månader inte blev dom bästa, jag blev slussad runt till olika platser för allt möjligt skit hehe. Ta kontat med pliktverket och få ett kontret svar, om du inte gillar det, så ändra på det ;) Det måste ha varit grymt jobbigt =/ Jag hoppas jag och de andra slipper det du tyvär fick uppleva. Jag har fått nog av all problem. Nu vill jag rycka in med problemen lösta bakom mig. Jäklar vad träningen är skönare nu. ;) Quote
Alexandersson Posted April 9, 2004 Report Posted April 9, 2004 "Enligt inskrivningsförrättarn hade dom minus platser på amf och var således tvungna att fortfarande kicka ut ett par amfare från deras plats." Om du hade vart lite mer begåvad kanske du hade förstått att jag givetvis aldrig kunnat få en plats på Amf då dom har minus platser där. Vad mitt inlägg innebar var att jag troligtvis kunnat komma in på Amf om jag hade mönstrat tidigare och inte som nu då alla platser för oss 85:or är upptagna. Anledningen till att folk var tvungna att försvinna därifrån var enbart CASH! Förstått!? Återigen Znake.. jävligt kul att du fixade det!!! Quote
Hansson Posted April 9, 2004 Report Posted April 9, 2004 Gratulerar! Min erfarenhet från när jag höll på att mecka med pliktverket för 5-10 år sedan (uttagen PB Strv på mönstringen 1995, ville ändra till MP-KB och fick det, inryck 1996 och uttryck pga knäskada samma år, ansökan om ny placering 1998 med påföljande läkarundersökning etc, inryck Mekskytte-KB 1999) var att de var väldigt serviceinriktade, särskilt den dam jag hade kontakt med! Quote
oz Posted April 11, 2004 Report Posted April 11, 2004 Titta så sött! http://www.varnpliktsnytt.se/nyheter.php?id=1648 Quote
Signal Posted April 11, 2004 Report Posted April 11, 2004 Till alla er som blir r-v kn-ade av Plikt verket och andra slikna instanser stå på er :TJATA TJATA TJATA tvinga dom att resa sina Burger King rövar från stolen och uträtta något nyttigt för en gångs skull. Satt i samma sits som er en gång Jag ringde pliktverket 3 ggr i veckan i 6 mån och till slut tröttnade dom, Stå på er gubbar Quote
Znake Posted April 25, 2004 Author Report Posted April 25, 2004 (edited) nu är man tillbaka från semestern Titta så sött! http://www.varnpliktsnytt.se/nyheter.php?id=1648 hehehe visst e jag söt? Trevlgit att det var några av oss här på forumet som fick komma tillbaka till amf1 Men är det någon som vet något om en infoträff?? Vet att Amf4 redan haft sin, blir det någon på Amf1?? du borde ha fått brevet från pliktverket nu, men om inte så får du ringa o höra med dem. Infomötet äger rum den 7-8 maj. vi ska sova över där. man får inte ta med vänner, familj etc. vi ska få kängor och sådant då. man ska även ta med träningskläder då vi ska få smaka lite "light" på hur det kommer att vara hehe :P Edited April 25, 2004 by Znake Quote
mackan_666 Posted April 25, 2004 Report Posted April 25, 2004 Det där med att ni kommer in som kustjägare ifall det inte är tillräckligt många... snackar han om 2 år eller snackar han om i år? Efter som extramönstringarna i afm1 redan är gjorda så förstår jag inte vad han menar med det uttalandet och kustjägaraspiranterna redan utplockade? tycker synd om dig iaf, jag hade varit svina sur och fått svåra ryck på staten som bara vill spara o spara :( Quote
Male Posted May 9, 2004 Report Posted May 9, 2004 fick veta nu under infomötet att man under gusun som amfPB kan få göra de intagningstest som kustjägaraspiranterna gör och klarar man de så får man bli kustjägare tillsamans med de kustjägare som ligger ine under samma gus. Man skulle även kunna söka in och göra tester för att bli attackdykare. man får väll se vad som händer av det där. är säkert ingen som vill söka nåt av de där . Quote
Raaacoon Posted May 10, 2004 Report Posted May 10, 2004 Halloj alla! Tänkte bara fårga dels för att det har en del med detta att göra och del för min egen skull... Kan man inte få mönstra igen om där inte finns platser tillräckligt? Fyller år i december så jag känner lite ångest för att det inte ska finnas några platser för mig ! :( Vill ju som bara den!!! Quote
kadaver Posted May 10, 2004 Report Posted May 10, 2004 Tack Znake! Allt läsning, inkl. ditt brev gjorde att min motivation till min utbildning kom tillbaka.. Jag har vacklat och psykologen ville sätta mig i U.R. Men P.O. svarar jag på det nu! Lycka till och tack för motivationen =D Quote
Znake Posted May 10, 2004 Author Report Posted May 10, 2004 Tack Znake! Allt läsning, inkl. ditt brev gjorde att min motivation till min utbildning kom tillbaka.. Jag har vacklat och psykologen ville sätta mig i U.R. Men P.O. svarar jag på det nu! Lycka till och tack för motivationen =D det är bara kul att kunna hjälpa till på något vis. Kämpa på, så länge du har viljan så har du chansen. Det är vad jag tycker. Jag kom in efter en lång fight så... Quote
vrox Posted May 12, 2004 Report Posted May 12, 2004 Bra jobbat Shadi! Skam den som ger sig, jag lyckades själv med en likadan kampanj. Från början väntades inryck som vagnschef på P4, det ändrades till Flygbasjägare på F7 som ändrades till utbildningsreserven. Efter klagobrev hamnade jag som förare/skytt på P4 och ordningen var återställd. Quote
Znake Posted May 13, 2004 Author Report Posted May 13, 2004 Bra jobbat Shadi! Skam den som ger sig, jag lyckades själv med en likadan kampanj. Från början väntades inryck som vagnschef på P4, det ändrades till Flygbasjägare på F7 som ändrades till utbildningsreserven. Efter klagobrev hamnade jag som förare/skytt på P4 och ordningen var återställd. det gäldjer mig att höra det. Bra jobabt polarn! Quote
Recommended Posts