Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Det är säkert en port said.

men det är fortfarande lite lustigt att se den ligga överst på en massa M3a1:or.

armspic013.jpg

ligger en (tycker det ser ut som en till) M45 tillvänster om högen.

Edited by nsky_517
  • 2 months later...
  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)
Lee enfields? Jo, Hört talas om den brittiska koloniseringen av Laos, Cambodia och Vietnam som bröts upp 54?

Och här gick jag och trodde att det var fransmännen som fick stryk vid Dien Bien Phu (reservation för stavning)

:lala:

mvh O.

(edit -kan inte stava till stryk *S*)

Edited by Odeys
Posted (edited)
Det är säkert en port said.

men det är fortfarande lite lustigt att se den ligga överst på en massa M3a1:or.

Ligger det en PÅ högen? Måste erkänna att jag inte ser den...Nån som kan dsäga mer exakt var den ligger?

Edited by ThornBjorn
Posted (edited)

observation framåt!

stora högen snett vänster lågt.

:baskerPa:

Edited by FCR2
Posted
Kan ju tillägga att minigun drivs av ett 25 kg tungt batteri....

Man är väl inte sämre än att man kan bära en ryggsäck ;)

Posted

"Så skola svärden smidas till plogbillar" eller...ööh... så kanske dom, typ...får ligga och, jag vet inte. Rosta i djungeln kanske...eller så?

• 3 weeks later...
Posted (edited)
Ärligt talat så är väll alla förstörda vapen ett litet steg i rätt riktning för mänskligheten...

[ironi]Jovisst, det är de otäcka, hemska, vapnen som förstör oss goda, snälla och hjälpsamma människor...

Vi som bara vill leva i fred och samförstånd med våra älskade medmänniskor, så att vi har tid att bry oss om och vårda mänskliga relationer, inte bara på ett personligt plan utan även över nationsgränserna...

Men, dessa hemska, otäcka, illasinnade tingestar som tvingar oss att begå dessa hemska övergrepp, ja, de skola smidas till plogbillar.... det hade verkligen varit lösningen på allt..

[/ironi]

Edited by 2Sharp
  • 2 weeks later...
Posted
Vietnam, nje svårt att tänka mej. då hade de vart nedsmälta för LÄNGE sedan. tror inte hellr det fanns MG34 i bruk där heller. jag kan mer tänka mej en amerikansk vapen skrot.

Har läst att nordvietnameserna fick MG34:or av Ryssarna

Posted
Det är bara att seriekoppla två 12 Volts batterier - precis som man gör på lastbilar.

Spänningen är ofta högre än den angivna.....på last bilar kan man därför ha en batterispänning på 28 volt.

Ett fulladdat 12V batteri har en tomgångsspänning på ca 12.7V

Däremot får man ut cirka 13.8-14V vid laddning av batteri via fordonets växelströmsgenerator ( Laddspänning 14.1-14.5V ).

Därav kan man vid ett 24V system få ut cirka 28V vid uppladdning via fordonets växelströmsgenerator.

Posted (edited)
lite google gav denna sida. en site

Har läst det på lite andra ställen också, minns inte var.

Det hade varit intressant att från mer officiella källor få information om hur utbrett det var, jag har läst både att de var vanliga och omtyckta, och tvärtom, att de av olika anledningar inte kunnat vara i aktiv tjänst i speciellt stor omfattning och inte hekller var speciellt omtyckta, typ bara ännu ett vapen, inte så mycket mer..

De romantiska skildringarna man ibland läser verkar mer vara ett personligt uttryck än ett utbrett faktum :rockon:

Jag är nyfiken.. :banana

Edited by 2Sharp
Posted
lite google gav denna sida. en site

Har läst det på lite andra ställen också, minns inte var.

Det hade varit intressant att från mer officiella källor få information om hur utbrett det var, jag har läst både att de var vanliga och omtyckta, och tvärtom, att de av olika anledningar inte kunnat vara i aktiv tjänst i speciellt stor omfattning och inte hekller var speciellt omtyckta, typ bara ännu ett vapen, inte så mycket mer..

De romatiska skildringarna man ibland läser verkar mer vara ett personligt uttryck än ett utbrett faktum :rockon:

Jag är nyfiken.. :banana

Tråd om ämnet på SocNet.

Ett par bilder också.

Posted

Guns don't kill people, people kill people.

Nån som hört den förut? Om jag nu tar hem ett vapen, putsar upp den och lägger den som prydnad på min hylla gör väl inte det mig till en sämre människa?

Bara lite fanatisk :D

ps. jag ser 45:an till vänster om högen, men den är svårupptäckt.. .ds :unsure:

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...