Jump to content

Alfa Sierra

Recommended Posts

• 2 months later...

Så, nu har jag precis läst ut boken.

Jag fick hem den i onsdags och har i princip läst oavbrutet de tider jag inte jobbat.

En mycket bra bok som jag rekomenderar varmt. Både till de som varit nere på Balkan och de som inte varit där.

Själv kände jag igen mycket av det författaren skrev eftersom vi varit på gemensamma platser, bl.a i Sarajevo.

Sammanfattning: KÖP BOKEN!

The Swede :baskerPa:

Helt rätt.

Klicka på "Beställ" i listen till vänster så får du uppgifter om hur du går tillväga.

350SEK inklusive frakt.

300SEK om man hämtar på plats i Göteborg.

@Fänrik Nordin

Jag tycker att den är bättre än Alpha Tango, framförallt är den tjockare.

Jag måste dock säga att även Alpha Tango är en bra bok.

The Swede ,O

Helt rätt.

Klicka på "Beställ" i listen till vänster så får du uppgifter om hur du går tillväga.

350SEK inklusive frakt.

300SEK om man hämtar på plats i Göteborg.

@Fänrik Nordin

Jag tycker att den är bättre än Alpha Tango, framförallt är den tjockare.

Jag måste dock säga att även Alpha Tango är en bra bok.

The Swede ,O

tjockare? Innehållet är det som är viktigt inte storleken. Jag hoppas att boken är bra, är den bättre än Alpha Tango är det inte ett dåligt betyg.

:worthy: Lennartsson

Tack KP2 och The Swede, jag kommer att köpa boken inom kort. Tycker att böcker om BA och FN missioner är mycket intressant. Alpha Tango är inte någon dålig bok så betyget om Alfa Sierra verkar mycket lovande.

:worthy: Lennartsson

Personligen tycker jag att Alfa Sierra var bra mycket bättre än Alfa Tango. Jag uppfattade författaren till Alfa Tango som "en sur djäkel" som ansåg att hans pluton eller möjligen hans kompani var de enda som uträttade något vettigt i Bosnien. Nu vet jag att så inte var fallet och tror inte heller att det var författarens syfte att få mig att känna så, men jag kände så iaf. Nu är detta mina känslor och jag har full förståelse om inte alla känner så. Hoppas inte att tråden spårar ur för all som ev vill hacka på mig nu. Ta det på pm eller nåt istället då.

Författaren till Alfa Sierra däremot är lite mer ödmjuk i sin framtoning. Jag uppskattar att man får en situation belyst från upp till tre olika personers syn på situationen.

Boken är även fullpumpad med foton. Dels från platser jag aldrig fick besöka men även platser där fotona plockade fram lite flashbacks i mitt huvud iaf även om jag inte var där i samma situation som författaren utan mer som "krigsturist" på BA02.

Ska Ni bara köpa/låna en av böckerna så vinner Alfa Sierra med hästlängder i mina ögon.

Tankarna förs till min lilla dagbok jag skrev i lumpen, på eldpost och dötid i vagnen.

Funderar på att döpa den till Bertil Rudolf.

För övrigt väntar jag in Alfa Sierra vilken dag som helst. Fast den kommer ju lite fel i tiden. Mitt bland alla tentor och man vet ju hur det kommer gå...

" - Ah, jag ska plugga hela daaaan..."

"- Hur gick det?`"

"- Ah...jag läste ut Alfa Sierra istället..."

Guest L.A. Karlsson

Kamrater!

Man tackar för alla de subtila superlativen ...

Det gör ju inget om ni på alla sätt sprider vidare att och var boken finns.

Det är underligt att inte fler har skrivit om den nutidshistoria som vi faktiskt alla har bidragit till.

Om jag har rört runt i grytan och fått folk att reagera, är det bra!

Alfa Sierra Webpage

HEj från Karlsson

Ps. Man är ju ingen data-hjälte så förvänta er inga stordåd på denna fronten.

Använd [email protected] för kontakt.

jag har bägge och jag måste säga att jag kunde inte lägga nån av dom ifrån mig förrän jag läst ut dom från pärm till pärm, fast skall man rangordna så tar nog Alfa Sierra hem priset..

när vi ändå är inne på området vill jag ju oxå tipsa om "god morgon camp carl-gustaf" av samma författare som skrev "Alfa Tango"

sen har vi ju klassikern "i fredens tjänst" av Nils Sköld, en rätt tråkigt skriven skapelse men ändå solklart läsvärd B)

:clap::baskerHV::baskerFN:

när vi ändå är inne på området vill jag ju oxå tipsa om "god morgon camp carl-gustaf" av samma författare som skrev "Alfa Tango"

Nu kom vi in på en "rolig" sak i mina ögon.

Jag läste Alfa Tango först och som jag skrivit innan retade jag mig lite på den.

Men jag kände ändå jag vill läsa den andre boken dvs "god morgon camp Carl-Gustaf".

Det var verkligen svårt att tro att det var samma författare!!

I Alfa Tango var författaren lite stursk och kaxig medan han i sin första bok hade ett helt annat självförtroende (sämre i mina ögon). Dock massor med credit till författaren att han vågar blotta sig så som han gjorde i "god morgon camp Carl-Gustaf". Där han fick ett antal käftsmällar både underifrån och uppifrån men ändå vågar göra en bok om det.