Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Mötte en pvb-transport på väg 108 mellan Svedala o Staffanstorp.

På vägen hem mötte jag dem igen men nu utan sin dyrbara last

Kan tänka mig att det var inför övningen Dubbeleken.

Men e det någon som har någon aning var man kan ha lastat av dessa pebbor?

108 går i rikning mot trelleborg..Info???

Edited by Dies irae
Posted

Var som helst. Minns att vi från revinge kunde åka allsköns vägar för att ta oss från A-B. Fråga inte varför men närmsta vägen körde vi sällan. Haka ligger utanför ystad så det är ju en möjlighet. Björkabasen utanför sjöbo, om den finns kvar militärt sett. Fysiskt såg jag den för två veckor sedan.

/martinator

Posted

Samma sak på T2.

Tror att de låter en köra omvägar så man får lite fordonsorientering.

:dribble:

Posted
Samma sak på T2.

Tror att de låter en köra omvägar så man får lite fordonsorientering.

:dribble:

oja... Det är bra övn. att ligga på vägen... På slutövn. så skulle vi ligga på övn.fältet i skövde.. tar väl kanske högat 15 min att åka dit... Vi åkte runt skaraborg i säkert 1½ timme innan vi var framme

Posted

Hmm... vem fasen kunde det varit. Ngn annan pluton på JM som gjorde det. Vi hämtade våra bilar nere i ystad och körde vår last via hörby/sjöbo till hässleholm och lossade på gamla P2.

Så var det med det! =)

Posted
Hmm... vem fasen kunde det varit. Ngn annan pluton på JM som gjorde det. Vi hämtade våra bilar nere i ystad och körde vår last via hörby/sjöbo till hässleholm och lossade på gamla P2.

Så var det med det! =)

var det ni som skrotade en lastbil igår

Posted

Så var det med det! =)

en hos oss skrotafde en tgb11 i skåne igår om det är den du menar? alla våra fordon har citykamo och bör iofs vara lätta att känna igen..

Posted

Så var det med det! =)

en hos oss skrotafde en tgb11 i skåne igår om det är den du menar? alla våra fordon har citykamo och bör iofs vara lätta att känna igen..

det var en scania 124 märkt kfor på sida den har nog kört in röven på en annan lastbil den står nu på scania i hässleholm

Posted (edited)

Den där P124an var det maskinpluton från P10 som hade sönder.

Dom hade kört in i framförvarande så att hytten åkt bak åtta centimeter, hela ramen var skev!

Edited by fisk_get
Posted

Dom hade kört in i framförvarande så att hytten åkt bak åtta centimeter, hela ramen var skev!

hur gick det för killarna i bilen

Posted

själv har jag kört tre transporter i veckan med min sc144 tungdragare...

först i måndags kvarn-revinge med grenkompaniet (90-komp)

sen igår (torsdag) då vi var leksaktransport (stf stridsvagntransport;)) och körde mestdels 206or tillhörandes p10 & p18 (tror jag iaf, de jag körde var från p18) till rinkaby

sen i morse (upp kvart i tre :baskerPa:) körde vi ett 90-kompani från p10 från p2 till rinkaby

....sen åkte vi buss hem... jävlarimej va fordon det stod på rinkaby när vi åkte och ändå så mötte vi en j-a massa på vägen hem

Posted

hur gick det för killarna i bilen

Möjlig whiplash i något av fordonen.

Posted

sen igår (torsdag) då vi var leksaktransport (stf stridsvagntransport;)) och körde mestdels 206or tillhörandes p10 & p18 (tror jag iaf, de jag körde var från p18) till rinkaby

sen i morse (upp kvart i tre :}) körde vi ett 90-kompani från p10 från p2 till rinkaby

....sen åkte vi buss hem... jävlarimej va fordon det stod på rinkaby när vi åkte och ändå så mötte vi en j-a massa på vägen hem

Råkar tillhöra AJ måntro? Lite svårt att hitta där i hässleholmstrakten? närmare bestämt på en viss lastningsslinga? MOEEHEHEHE ;)

inget fel i det dock, solen hann ju gå upp så man fick ju jobba i ljus =)

Posted

En anledning till att man ofta inte kör den närmsta vägen är att dessa fordon+last är väldigt tunga och vägarna inte är klassade för dem. Låga tunnlar/viadukter kan också skapa problem.

Posted

sen i morse (upp kvart i tre :baskerPa:) körde vi ett 90-kompani från p10 från p2 till rinkaby

Råkar tillhöra AJ måntro? Lite svårt att hitta där i hässleholmstrakten? närmare bestämt på en viss lastningsslinga? MOEEHEHEHE ;)

inget fel i det dock, solen hann ju gå upp så man fick ju jobba i ljus =)

jao, det gör jag....

men vi var väl inte sena i hässleholm eller?

inte enligt våra befäl iaf....

det kan hända att vi missade kp efter lastningen med nån minut, men det var som sagt efter lastningen (och berodde på några livgardister som åkte med oss som inte visste hur man lastade 401a ;))