corneliu Posted February 20, 2004 Report Posted February 20, 2004 (edited) Jag fick mina mönstringsresultat idag och förstår inget av en ruta... Överskriften lyder "psykologiska kapaciteter"... Den biten förstår jag... ;) Men sen finns förkortningar... G: GV: GC Speed: Pf: B: Vad betyder dessa? Vet ju inte vad de betyder så därför skriver jag inte ut siffrorna efter...Man vet ju aldrig! Edit;(den rodnande smileyn funkar inte!) Hälsn. Edited February 20, 2004 by corneliu Quote
Sillen Posted February 20, 2004 Report Posted February 20, 2004 Jag fick bara två psykologbedömningar, PF och BF. Det är kanske de där sakerna som används för att få fram dessa två? Quote
mdn Posted February 20, 2004 Report Posted February 20, 2004 Var fick du dem? De två sista (Pf och B ) ser, som Sillen säger, ut som plikttjänstförmåga och befälslämplighet, dvs det som bedöms vid psykologsamtalet. Vad de andra är kan jag bara spekulera i, men jag skulle tro att det är olika delar av inskrivningsprovet. Det sätts nämligen värden på delar av det också. Språklig, spatial och teknisk förmåga tror jag är tre av dem... Ett värde för stresstålighet eller något liknande skulle jag också tro finns med. Quote
corneliu Posted February 20, 2004 Author Report Posted February 20, 2004 Var fick du dem? De två sista (Pf och B ) ser, som Sillen säger, ut som plikttjänstförmåga och befälslämplighet, dvs det som bedöms vid psykologsamtalet. Vad de andra är kan jag bara spekulera i, men jag skulle tro att det är olika delar av inskrivningsprovet. Det sätts nämligen värden på delar av det också. Språklig, spatial och teknisk förmåga tror jag är tre av dem... Ett värde för stresstålighet eller något liknande skulle jag också tro finns med. Tja jag fick dessa papper från pliktverket... ;) MEn jag skulle vilja veta vad för betyg det är jag fått i för "ämne"... Quote
Lundberg Posted February 28, 2004 Report Posted February 28, 2004 Var fick du dem? De två sista (Pf och B ) ser, som Sillen säger, ut som plikttjänstförmåga och befälslämplighet, dvs det som bedöms vid psykologsamtalet. Vad de andra är kan jag bara spekulera i, men jag skulle tro att det är olika delar av inskrivningsprovet. Det sätts nämligen värden på delar av det också. Språklig, spatial och teknisk förmåga tror jag är tre av dem... Ett värde för stresstålighet eller något liknande skulle jag också tro finns med. Delmomenten i I-provet är som följer: Synonymer 1 språklig förmåga Blockrotering spatial förmåga Serier logisk förmåga Motsatser språklig förmåga Teknisk förståelse teoretisk teknisk förmåga Grupper logisk förmåga Tärningar 1 spatial förmåga Pappersvikning spatial förmåga Synonymer 2 språklig förmåga Tärningar 2 spatial förmåga Spatial förmåga är förmågan att uppfatta form. Därtills hålls vid samma tillfälle ett separat stresstålighetstest. Quote
Recommended Posts