A2Keltainen Posted February 16, 2004 Report Posted February 16, 2004 På den här sidan så finns länkar till en stor mängd överhuvudbilder från militära konferenspresentationer inom materielområdet: http://www.dtic.mil/ndia/ Jag misstänker att jag inte är den enda som blir ressugen av att se konferensernas titlar. Vilken vettig människa skulle t.ex. tacka nej till att åka till 46th Annual Fuze Conference, som marknadsför sig som "The World of Fuzing"?
hiphink Posted February 16, 2004 Report Posted February 16, 2004 Herrejösses vilket sammanträffande. För ett par år sedan såg jag ett pdf-dokument om USAs ALGL(advanced lightweight grenade launcher)-projekt som var späckat med bilder på soldater i M/90 (plåtade på SAAB Bofors Test Center). Tittade och glömde. Och just idag, av alla dagar, surfade jag lite slött på FMVs hemsida och råkade hamna på sidan om framtida understödsvapen där jag genast kände igen vapnet Bofors "CG-40" från förut nämnda presentation. Sökte en del på google efter presentationen, men kunde inte hitta något. Men så postar du ovanstående länk, vilket råkar vara exakt den sida jag var inne på för sisådär två år sedan, och efter några sekunder inser jag detta och hittar en uppdaterad version av det dokument jag letade efter. Oddsen på det? Edit: Och stort Tack!
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.