Haggeman Posted January 14, 2004 Report Posted January 14, 2004 God eftermiddag! Nu är det så här att jag har ett litet problem som jag har funderat på några dagar men inte kommit fram till. Jo ni vet den där smörreklamen för Lätta som det är en kille som springer ifrån ett bi och biet han blir så trött att tillslut så störtdyker han i backen. Då när de filmar ner så ser man att killen som biet har jagat har en spindel (?) på ena skon, och den där spindeln ska visst betyda någonting men jag kommer fan inte ihåg vad. Är det någon som har koll på varför den finns med? Vore tacksam för svar, även om jag tvivlar på att någon sitter på denna information. Mvh Ola Bandola
Yman Posted January 14, 2004 Report Posted January 14, 2004 Det tar vi i Propagandaministeriet istället... Flyttar. //Yman, BlåGul
Panzerfaust Posted January 14, 2004 Report Posted January 14, 2004 Öh... en spindel på skon??? Har jag alldrig sett eller hört något om hur menar du med att den ska betyda något? för vad/vem/vilka betyder den något?
Haggeman Posted January 14, 2004 Author Report Posted January 14, 2004 Ja, längst ut på tåspettsen är det alltså en liten spindel som jag tror någon på reklambyrån slängde dit som ett litet påskägg, å det som de betydde var någonting som jag har för mig att lätta inte skulle bli så glada om dom visste om. Men som sagt, minns inte vad, men nu har jag snackat brevid mun på fyllan å sa att jag minsan kunde ta reda på det på 5 minuter :( edit: lite stavfel
Swed65 Posted January 14, 2004 Report Posted January 14, 2004 Spindel? Föräldraföreningen i denna Stad anmälde reklamen för att de tyckte det såg ut som en knarksymbol?!
Haggeman Posted January 14, 2004 Author Report Posted January 14, 2004 Spindel? Föräldraföreningen i denna Stad anmälde reklamen för att de tyckte det såg ut som en knarksymbol?! Jahaaa, nu går det upp ett ljus för mig, det va de jag hade för mig.. Men vad är det då? En majjaplanta eller en spindel? Lite väl känsliga föräldrar kanske.
Panzerfaust Posted January 14, 2004 Report Posted January 14, 2004 Spindel? Föräldraföreningen i denna Stad anmälde reklamen för att de tyckte det såg ut som en knarksymbol?! Jahaaa, nu går det upp ett ljus för mig, det va de jag hade för mig.. Men vad är det då? En majjaplanta eller en spindel? Lite väl känsliga föräldrar kanske. Aha! Så ni menar att det kanske är en cannbis symbol eller liknande? förtsår inte alls påängen med det men... okej
Groaghach Posted January 15, 2004 Report Posted January 15, 2004 Såg "spindeln" igår. Men kan inte avgöra ifall det ev kunde se ut som en kannabis planta. Måste se den igen. Men ett ganska trevligt påskägg.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.