oz Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 Håller med Doyle varför förvånad? Eftersom personen arbetar på Fallskärmskompaniet så är han antagligen inte aktiv längre. Kanske inte är så att de aktiva bär märket, men hur ofta kör man C1 motsv egentligen. Att han har varit där och jobbat avslöjar ju inte direkt något om deras taktik och hur uppgifter löses, eller hur? Att lösnäsorna finns är ju ingen hemlighet, det är väl bara den enskilde individen som inte skall skylta utåt med vad han jobbar. Men att vara hemlig på jobbet är ju bara dumt, och svårt. Om jag är i matsalen och jag möter någon som jobbar där som jag känner så är det ju inte så att jag inte säger hej. Och om det nu skulle vara tok-hemligt, varför då ta fram märket? Märket på fin-uniformen helt ok > Märket på civila jackan > direkt IG. Man är hemlig när det behövs, och inte hemlig när det inte behövs... Finns förövrigt bilder på mil.se som är betydligt mer IG ur den synvinkeln. GMY Vidare så verkar personen i fråga syssla med ännu mera ohemliga saker: http://www.k3.mil.se/photo.php?id=54491&nid=16581 Skulle herrn ändå verka spännande att undersöka kanske en signal till K3 skulle hjälpa er. Eller så kan ni ju alltid utläsa de märken han har på vänster bröst sin uniform och dra era egna slutsatser. *rättar in sig i ledet med Dojl och Rokare* Quote
Svea Rike Posted January 14, 2004 Report Posted January 14, 2004 fan va tufft ändå att ha klarat av en jägar utbildning... ska mönstra om ett par månader, de e jägare ja satsar på Quote
Recommended Posts