Syster Håkan Posted November 24, 2003 Report Posted November 24, 2003 Hej fbuare nu har jag bestält info om fbu och har tänkt att söka, och min fråga är att är det vär att gå med i fbu?? Nån som vill svara?? Quote
Fk Fjellman Posted November 24, 2003 Report Posted November 24, 2003 Svar ja... särskilt om du har gjort GU/tänker göra det... då KFÖ inte är så vanligt längre är FBU ett mycket bra sätt att "hålla eggen vass"... //Sgt Fjellman Quote
jed Posted November 25, 2003 Report Posted November 25, 2003 Definitivt ja! De har väldigt bra kurser och kompetenta lärare. Quote
Malaj Posted November 25, 2003 Report Posted November 25, 2003 Det är väl använda pengar. Hos oss 100 kr per år. För det får du tillgång till CFB:s centrala kurser (info + kurskatalog på www.fbu.se), samt, sannolikt, en hel del kurser mm på hemmaplan. Och tidningen BEFÄL, som kan vara riktigt bra. Quote
Fu Kallenberg Posted November 25, 2003 Report Posted November 25, 2003 Det är väl använda pengar. Hos oss 100 kr per år. För det får du tillgång till CFB:s centrala kurser (info + kurskatalog på www.fbu.se), samt, sannolikt, en hel del kurser mm på hemmaplan. Och tidningen BEFÄL, som kan vara riktigt bra. Kan inte mer än hålla med!! Kanon bra kurser. Quote
Syster Håkan Posted November 25, 2003 Author Report Posted November 25, 2003 Tack grabbar nu börjar att falla på plats. Quote
Fjellman Posted November 25, 2003 Report Posted November 25, 2003 (edited) Ja de är de! Har man intresse och ork så varför skulle man inte göra de!? Man lär sig mycke inom olika ämnen,vilket kan va andvändbara..... Och har man tänkt och göra Lumpen så kan man nog få en ganska så bra uppfattning redan då om man är kompetent nog att göra den..... Så de tycker jag att du ska göra! Edited November 25, 2003 by citronilla Quote
Syster Håkan Posted November 25, 2003 Author Report Posted November 25, 2003 Ja de är de!Har man intresse och ork så varför skulle man inte göra de!? Man lär sig mycke inom olika ämnen,vilket kan va andvändbara..... Och har man tänkt och göra Lumpen så kan man nog få en ganska så bra uppfattning redan då om man är kompetent nog att göra den..... Så de tycker jag att du ska göra! tack för svaret Quote
Womack Posted November 25, 2003 Report Posted November 25, 2003 Jag är också med. Jag har bara positiva saker att säga om FBU. Quote
Shoulder Posted November 27, 2003 Report Posted November 27, 2003 Lite OT, men är det någon som vet vad som har hänt med fbu:s hemsida. www.fbu.se funkar inte längre för mig, är det bara jag som har problem eller? Quote
Gorg Posted November 27, 2003 Report Posted November 27, 2003 Funkar bra för mig men jag vet att en annan polare har problem med den också, ska höra med han om han löst det. Quote
Syster Håkan Posted November 27, 2003 Author Report Posted November 27, 2003 (edited) OT: Kan man vara sjukvårdare i fbu? Min polare tobbe trodde man kunde det? Edited November 27, 2003 by Syster Håkan Quote
Guest Dreaden Posted November 27, 2003 Report Posted November 27, 2003 Fbu ger väldigt mycket tycker jag man lär sig mycket som man inte kan m.m bara möjligheter inga nackdelar Quote
Axial Posted November 28, 2003 Report Posted November 28, 2003 OT: Kan man vara sjukvårdare i fbu?Min polare tobbe trodde man kunde det? Beror på hur du menar. Om du menar "går det att vara sjukvårdare i FBU" på samma sätt som "går det att vara plutonssjukvårdare i hemvärnet" så är svaret nej. FBU är ju inget förband och har således ingen organiserad sjukvårdstjänst. Om du däremot menar om sjukvårdare får vara med i FBU så är svaret jajamen! Går hur bra som helst Jag är något osäker på om det anordnas centrala kurser i sjukvårdstjänst men du kan alltid titta i kurskatalogen på hemsidan. Överhuvudtaget kan det vara svårt för dig att gå central kurs om du inte gjort lumpen eller annan grundutbildning (beroende på typ av kurs dock). Sedan är det alltid bra med kvalificerade sjukvårsresurser vid skjutningar. Och jodå, FBU är värt det, alla gånger. Quote
Syster Håkan Posted November 28, 2003 Author Report Posted November 28, 2003 För almän info så har jag gått mid i FBU. @Axial tack för svart fick svar på frågan. Quote
Björn- Posted November 28, 2003 Report Posted November 28, 2003 Det bästa med FBU är helt klart människorna Quote
adam4 Posted November 29, 2003 Report Posted November 29, 2003 Bra om man har gjort lumpen och vill ha andra utbildningar Quote
Proto Posted November 29, 2003 Report Posted November 29, 2003 FBU har sjukvårdskureser vill jag minnas. Var væl nåt om ødemarkssjukvård i senaste medlemstidningen. JS Quote
"Insats Hv" nisse Posted December 3, 2003 Report Posted December 3, 2003 detta låter skitbra.. vad jag har hört så ska det vara riktigt bra kurser. därför söker man själv 3 denna somamr... vem vill ha semester i shorts när man kan ha M90 på sig istället. vem behöver varma sandstränder när man har en AK Quote
kolle Posted December 8, 2003 Report Posted December 8, 2003 Gick en vecka i somras nere i falstebo på PV vapensystem vi sköt grg skarpt och sprängde minor och egen tillv rsv ladningar bästa veckan detta året vill jag säga!! Quote
Recommended Posts