Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted

Svar ja... särskilt om du har gjort GU/tänker göra det... då KFÖ inte är så vanligt längre är FBU ett mycket bra sätt att "hålla eggen vass"...

//Sgt Fjellman

Posted

Det är väl använda pengar. Hos oss 100 kr per år.

För det får du tillgång till CFB:s centrala kurser (info + kurskatalog på www.fbu.se), samt, sannolikt, en hel del kurser mm på hemmaplan.

Och tidningen BEFÄL, som kan vara riktigt bra. :winner:

Posted
Det är väl använda pengar. Hos oss 100 kr per år.

För det får du tillgång till CFB:s centrala kurser (info + kurskatalog på www.fbu.se), samt, sannolikt, en hel del kurser mm på hemmaplan.

Och tidningen BEFÄL, som kan vara riktigt bra.  :huh:

Kan inte mer än hålla med!!

Kanon bra kurser.

Posted (edited)

Ja de är de!

Har man intresse och ork så varför skulle man inte göra de!?

Man lär sig mycke inom olika ämnen,vilket kan va andvändbara.....

Och har man tänkt och göra Lumpen så kan man nog få en ganska så bra uppfattning redan då om man är kompetent nog att göra den.....

Så de tycker jag att du ska göra!

Edited by citronilla
Posted
Ja de är de!

Har man intresse och ork så varför skulle man inte göra de!?

Man lär sig mycke inom olika ämnen,vilket kan va andvändbara.....

Och har man tänkt och göra Lumpen så kan man nog få en ganska så bra uppfattning redan då om man är kompetent nog att göra den.....

Så de tycker jag att du ska göra!

tack för svaret

Posted

Funkar bra för mig men jag vet att en annan polare har problem med den också, ska höra med han om han löst det.

Guest Dreaden
Posted
:blink: Fbu ger väldigt mycket tycker jag man lär sig mycket som man inte kan m.m bara möjligheter inga nackdelar
Posted
OT: Kan man vara sjukvårdare i fbu?

Min polare tobbe trodde man kunde det?

Beror på hur du menar.

Om du menar "går det att vara sjukvårdare i FBU" på samma sätt som "går det att vara plutonssjukvårdare i hemvärnet" så är svaret nej. FBU är ju inget förband och har således ingen organiserad sjukvårdstjänst. Om du däremot menar om sjukvårdare får vara med i FBU så är svaret jajamen! Går hur bra som helst :D

Jag är något osäker på om det anordnas centrala kurser i sjukvårdstjänst men du kan alltid titta i kurskatalogen på hemsidan. Överhuvudtaget kan det vara svårt för dig att gå central kurs om du inte gjort lumpen eller annan grundutbildning (beroende på typ av kurs dock). Sedan är det alltid bra med kvalificerade sjukvårsresurser vid skjutningar.

Och jodå, FBU är värt det, alla gånger.

Posted

detta låter skitbra.. vad jag har hört så ska det vara riktigt bra kurser. därför söker man själv 3 denna somamr... vem vill ha semester i shorts när man kan ha M90 på sig istället. vem behöver varma sandstränder när man har en AK :Malaj:

Posted

Gick en vecka i somras nere i falstebo på PV vapensystem vi sköt grg skarpt och sprängde minor och egen tillv rsv ladningar bästa veckan detta året vill jag säga!!