Guest Posted August 13, 2002 Report Share Posted August 13, 2002 Har jag fattat det rätt med att det inte alls är säkert att man får den tjänst man är inskriven som efter genomförd grundutbildning? Jag är tex. inskriven som fältarbetspb och skall enligt inkallelseordern ligga på T2 men enligt dem jag pratat med finnns det inga såna där ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hanfot Posted August 13, 2002 Report Share Posted August 13, 2002 En del tas ut till en generell befattning och en del får en specifik från början. För de som har en generell så får de nga alt när de ligger inne. I ditt fall kan det vara så att den tjänsten tagits bort sedan du mönstrade. Det finns en hel del alt. Vill du ha ett säkert svar så tycker jag att du skall ringa upp vpl detaljen på T2 så kommer de förhoppningsvis att slussa dig rätt till en person som kan svara på dina frågor. Ngn adjutant av ngt slag mao. En del får inte den krigsbefattningen som de är inskrivan till. Vanligast är att de begärt förflyttning eller klantat sig så att de får en annan för de är inte lämpliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted August 14, 2002 Report Share Posted August 14, 2002 En del får inte den krigsbefattningen som de är inskrivan till. Vanligast är att de begärt förflyttning eller klantat sig så att de får en annan för de är inte lämpliga. Stämmer bra det. Blev utbildningsreserven efter trasiga hälsenor och mindre krig med en fänrik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 14, 2002 Report Share Posted August 14, 2002 Inför uppsättandet av en ny utbildningsenhet så fylls ju befattningarna så att det finns folk med rätt krav till allt. Men sen verkar det vara en annan femma om man får det man hade på pappret. Jag vet personer som skulle jobba i stab som under GSU:n fått kommentarer av utbildningsansvariga officerare som: -Du känner inte för att köra en 122:a? Vidare har jag hört att SSK haft ngn sorts "uttagningskampanj" till sina befattningar där alla befattningarna gått in i en pott som sedan fördelas efter hur man presterat under GSU:n. Detta kanske någon annan vet mer om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hanfot Posted August 14, 2002 Report Share Posted August 14, 2002 Stämmer Racoon. En del får som sagt var en generell befattning och hamnar i en pott som du uttrycker det. Vilka som gör det vet jag inte exakt. Sedan är det ju så att en del hoppar av/skadar sig. Då blir deras plats vakant och bör helst fyllas av ngn. En del år är en viss befattning viktigare än andra. Tex förare på 122. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts