ABP Posted July 10, 2004 Author Report Posted July 10, 2004 Det viktiga är iallafall att vi slipper Ripley, och att fokus istället läggs på rymdmonstrena.
Tivaljör Posted November 4, 2004 Report Posted November 4, 2004 Ja... Sevärd var den, även om vissa detaljer skiljde sig markant från de föregående rullarna. Fascinerande var ju att den även utspelade sig i nutid (10 okt 2004 för å va exakt). Lessons learned: Man fryser fortfarande inte när det är kallt, oavsett om man råkar befinna sig på antarktis och bara bär ett överdrag på överkroppen. Att bära på en kronisk(?) sjukdom o reta upp sura utomjordlingar ej att rekommendera. Att på engelska påpeka hur ful en utomjordling är, tycks alltid fungera om man vill ha dennes uppmärksamhet. Var det f.ö. någon som kunde gissa sig till hur filmen skulle sluta sisdär halvvägs in...?
ABP Posted November 5, 2004 Author Report Posted November 5, 2004 Jo storyn var ganska lätt att räkna ut. Filmen var väl inte toppenbra, men ja det är ju alltid kul att se aliens och rovdjuret. Sen är det ju skönt att det är en film som inte fokuserar på Ripley. Det största felet med filmen är att de klippt ner den alldeles för mycket. Finns en del logiska luckor som faktiskt finns förklarade som sedan blev bortklippta. En annan brist är ju att musiken inte riktigt kommer från nån av filmerna, det förstör ju lite av atmosfären.
Vildmannen Posted November 5, 2004 Report Posted November 5, 2004 Tidningen City totalsågade den, SvD och GP ger den betyget 2 http://www.svd.se/recensioner/HTML/Page3.asp?ID=7579 http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=257&a=187735
Fu Dahlberg Posted November 5, 2004 Report Posted November 5, 2004 Tidningen City totalsågade den, SvD och GP ger den betyget 2 http://www.svd.se/recensioner/HTML/Page3.asp?ID=7579 http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=257&a=187735 med all rätt
akula Posted November 5, 2004 Report Posted November 5, 2004 Så dålig är den inte, ingen jättehöjdare kanske men helt Ok. I och för sig hade jag inga högre förväntningar när jag såg den.
Jeppe Posted November 5, 2004 Report Posted November 5, 2004 Jag tyckte den var alldeles för kort. I och för sej kanske det inte hade gått att dra ut manuset mer. Men jag hade gärna sett den varit 30 minuter längre.
Panzerfaust Posted November 6, 2004 Report Posted November 6, 2004 Då har man sett den då... Ja, vad ska man säga? Helt okej, Inte super bra... inte direkt kass heller. Den kändes för kort. Förlite av just "monstren" på den korta speltiden. Kändes som halva filmen gått innan den igentligen kom igång ordentligt. Men jag gillade fighterna mellan Predator och Alien. Det va rätt häfftigt. Sen fick man ju faktiskt se mer av "predator" i denna än Dom två(är det väl?) tidigare filmerna. Känns det som iaf... Iaf än i ettan. Synd att man inte hadde några Predators under FN flagg, då hadde vi sluppit allt krig och skit ganska fort. Fast jag hatar äckel päckel aliens... Fula, dryga, slemmiga och almänt jobbiga. Ska synas och höras hela jävla tiden. Pricis som stenkastarvänstern.
Nestor Posted November 6, 2004 Report Posted November 6, 2004 Det här filmen måste man ju bara se! *Hendrixs B-varnare went rigth of the scale"
Patroels Posted November 6, 2004 Report Posted November 6, 2004 Toppenfilm om man enbart pratar om action. Och sen att tänka på hur viktiga punchlines är för t. ex. Bruce Willis i Die Hard-rullerna, så har AvP dog nå'nting bättre: Punch-scenes! Spoilerwarning! Blev väldigt överraskat av publikens reaktioner gennom hela filmen. T.ex. när predator'n gribar en springande chestburster i luften o' knäcker djurets nacke med sin tumme: VILD APPLÅD! Spoilerwarning slut Rescensörrer från dom olika tidningar o. a. kan s*ck my d*ck om dom inte gillar den, publikens reaktioner talar sit tydliga språk: Denna film måste vara topp-underhållning. Annars ville publiken inte reagera så positivt på allt som hände! I Danmark hadde vi ett tv-program (filmkanylen) som rescenserade dom film som var uppe i tiden. Och då blev AlienIII präsenterat av program-värdinnan som något av det mest urkassa hon någonsin hadde set. Hon avsluttade rescensionen med att fnysa "Vad blir det nästa? En AlienIV?" *cut* Flera år sen (samma program, samma värdinna): "Ryktet säger att det äntligen blir en AlienIV, som fortsätning på den eminenta AlienIII..." S*ck my d*ck, B*TCH!
panzerkampfwagen Posted November 6, 2004 Report Posted November 6, 2004 2 av 10. Man hade kunnat göra filmen så himla bra, men istället försökte man sammanfatta böckernas viktigaste delar (ja, det finns böcker om AvP) i en kass film med usla skådisar och annat bläääää. Men Predatorsen var softa i alla fall...
Nestor Posted November 7, 2004 Report Posted November 7, 2004 Såg den nyss. Helt okej enligt mina kriterier 3 av 5 Predators ROCKS
Foxtrotcharliegrg Posted November 10, 2004 Report Posted November 10, 2004 Har nu varit och sett den på bio. Föväntningar: Höga! Såg skallen i slutet på "Predator 2", läste "Earth Wars" och lånade AvP-böcker på högstadiet och tänkte "Fan vilken cool film det kan bli". Betyg: Godkänd. Kunde varit bättre men helt jävla kass var den inte heller. LITE SPOILER SPACE Intryck: - I helikoptern: Nelson!!! ;) - Varför tog allt så lång tid innan det äntligen blev fight!? - Den första riktiga AvP-fighten var bra men hade blivit mycket bättre ifall man zomat ut lite och kanske lyst upp mer. Hela scenen kändes för kort och alldeles för nära. - Någon annan som direkt såg hur Charles Weyland lekte med pennan framför sin dator? "C´mon Bishop, do the knife thing!" - Hur många Alien fanns det egenligen? Verkade som fler än antalet människor eller så kunde jag inte räkna... - Kunde varit lite blodigare (t ex chestburster-scenerna.) men det får man väl räkna med då den har 11-årsgräns. - Var inte rovdjuren mycket smidigare i sina två egna filmer? Kändes som om de förstört designen på dem med för mycket "uppbiffning". - Uppföljare någon? B) Mvh, Foxtrotcharliegrg
Panzerfaust Posted November 12, 2004 Report Posted November 12, 2004 @Foxtrotcharliegrg - Var inte rovdjuren mycket smidigare i sina två egna filmer? Kändes som om de förstört designen på dem med för mycket "uppbiffning". Va ju det som va häfftigt. Men inte va dom klumpigare iaf? Men nog såg dom lite biffigare ut.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.