Jump to content

Call of Duty


Casper

Recommended Posts

  • 5 weeks later...
  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply
Guest Bengtsson

Ehm ingen som har lust att hjälpa en stackare i nöd? Sitter på första Afrika banan på Hidden and dangerous 2 där man skall inta en flygplats och tillfångata en tysk överste. Dessvärre har översten försvunnit strax innan jag kom och det ena med det andra. Har letat som besatt men fortfarande inte hittat dokumenten som man skall få tag i. Var ligger de någonstans??? Får psykbryt snart. Jag - - -> :tveka: <--- Översten som har det dåliga omdömet att dra sig ur när jag ska ta honom och gör så att jag måste leta reda på någon förbannad arkivmapp

Link to comment
Share on other sites

CoD... Som gjort för multiplayer och squadmatcher. Kolla in www.callofduty.se om ni vill veta mer. Laggar CoD för dig, se till att uppdatera dina drivrutiner till grafikkortet.

 

- nya patchar är ute, det sk "bunny-jumpet" är borta

- kikarsiktesvapen har blivit lite mer svårkontrollerade.

- nya kartor (tex bocage & stalinggrad)

- ÄNTLIGEN har så även en acp ,Punkbuster, införlivats i spelet via den sista patchen (vers 1.4)

 

Ser fram emot Novalogics Joint Operations, kör demon en del och det verkar kunna bli en grym plattform. Gamla DF:BHD motorn med lite gammal DF2 känsla.

 

Battlefield Vietnam... Ja, kul online, sp mode suger getpung.

(Vad gäller lagg i BF:V, uppdatera ljudkort drivrutinerna)

 

Farcry... Grafikvärldens svar på Kulspruta 58...man sitter bara och ler :baskerKav:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Varvat 2:an för läääääänge sen. :Malaj:

Visst är det samma koncept som tidigare men det är ju en uppföljare. GRYMT roligt spel faktiskt. En klar 1:a på min topplista. Men så är jag helt såld på WWII också...

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Gillade 2an också men kändes något lite trögare än 1an kanske mitt grafikkort.. men sjysst MP spel.. ett av de bättre idag.

Sen är det ju en gammal polare som gjort banorna så jag måste ju ge lite cred för det oxå :P

Link to comment
Share on other sites

Jag gillade 2an mer då det inte som i ettan var lika styrt. "du måste framrycka längs denna gatan, det finns inga alternativ". man har iallafall lite mer vägar att gå i tvåan. Sen gillade jag att AI-n på tyskarna är mycket bättre, de håller ner skallen medan man pumpar på och inte som i alla andra spel där de sticker upp huvet mitt i en eldskur för att se om man är kvar... jag ger det en 8 av 10

Link to comment
Share on other sites

2:an var en besvikelse för min del. Men kanske bara jag som ändrat inställning till "panga-spel". Känns nästan komiskt när man står bakom en Mg42 i nån lada och mejar ner nästan två kompanier alldeles själv, och fienden fortsätter att bara välla fram. Neä, kändes mest löjligt och överdrivet.

Link to comment
Share on other sites

2:an var en besvikelse för min del. Men kanske bara jag som ändrat inställning till "panga-spel". Känns nästan komiskt när man står bakom en Mg42 i nån lada och mejar ner nästan två kompanier alldeles själv, och fienden fortsätter att bara välla fram. Neä, kändes mest löjligt och överdrivet.

 

jo håller med, men det är ju lite så det är.. hur kul skulle Rambo vara ifall det var realistiskt? :ph34r:

 

Jag ger väl spelet 7 av 10.. men det beror nog mest på mig själv, jag vet inte hur många timmar man har tillbringat i Stalingrad. Sen tyckte jag det blev så jävla tjatigt med "Germans, on the right, behind those sandbags, open fire!" var 5e sekund.

Link to comment
Share on other sites

Gillade 2an också men kändes något lite trögare än 1an kanske mitt grafikkort.. men sjysst MP spel.. ett av de bättre idag.

Sen är det ju en gammal polare som gjort banorna så jag måste ju ge lite cred för det oxå :P

 

Vad har du för grafikkort? Jag kör med ett Nvidia Geforce 6800 GT 256 mb, med upplösningen 1024*768 och med allt lull-lull på max, och det flyter på mycket bra. Har en AMD 3500+ processor och 1024 mb RAM.

Link to comment
Share on other sites

Gillade 2an också men kändes något lite trögare än 1an kanske mitt grafikkort.. men sjysst MP spel.. ett av de bättre idag.

Sen är det ju en gammal polare som gjort banorna så jag måste ju ge lite cred för det oxå :P

 

Gick segt för min dator med, provade dock att byta till DirectX 7 i Options och nu flyter det fint.

Link to comment
Share on other sites

Flyter på kanonbra här. Har en 2500+ barton som får lite för mycket ström, samt går i 240Mhz vilket gör att den går som en 3200+. 1024Mb BH-5 minnen (2-2-2-5) tillsammans med ett överklockat ATI 9600 ger den tillräckligt med kraft för att driva dom flesta spelen. Ska byta ut mitt grafikkort bara så har jag en komplett och välfungerande speldator. Kan ju tillägga att jag betalade 4000kr för min dator. Välinvesterade pengar. Har dock köpt till en TFT skärm för ett tag sedan för yterligare 3000kr.

 

Föresten så är COD spelen riktigt bra! Sitter dock och väntar på att Silent Heroes ska släppas till BF2.

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Gillade 2an också men kändes något lite trögare än 1an kanske mitt grafikkort.. men sjysst MP spel.. ett av de bättre idag.

Sen är det ju en gammal polare som gjort banorna så jag måste ju ge lite cred för det oxå :P

 

Vad har du för grafikkort? Jag kör med ett Nvidia Geforce 6800 GT 256 mb, med upplösningen 1024*768 och med allt lull-lull på max, och det flyter på mycket bra. Har en AMD 3500+ processor och 1024 mb RAM.

 

ati 9700pro

Link to comment
Share on other sites

Gillade 2an också men kändes något lite trögare än 1an kanske mitt grafikkort.. men sjysst MP spel.. ett av de bättre idag.

Sen är det ju en gammal polare som gjort banorna så jag måste ju ge lite cred för det oxå :P

 

Vad har du för grafikkort? Jag kör med ett Nvidia Geforce 6800 GT 256 mb, med upplösningen 1024*768 och med allt lull-lull på max, och det flyter på mycket bra. Har en AMD 3500+ processor och 1024 mb RAM.

 

ati 9700pro

 

>> Kimster

Om du inte fått till det än, kolla min post ovan.

 

Någon som kör BF2 Special Forces? Vansinnigt trevligt att få smyga omkring lite :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...