Jump to content

Call of Duty


Casper

Recommended Posts

Jag är inte den som slösar bort tid framför datorn genom att spela datorspel men igår gjorde jag ett undantag och testade Call of Duty..

 

men det var ju inte alls roligt... bara skjuta och skjuta och aldrig ens en uns chans till att dö för att det låg medicpacks överallt. Det var bara att mejja :D:(( på och dom tålde bra mycket stryk innan dom dog så det var också tråkigt.. men men man kan väl inte begära allt..

 

något annat roligt att tipsa??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply
  • Forumsledning

...jag tyckte CoD var otroilgt intensivt och actionfyllt, satt klistrad till länga igårnatt med det. Jag måste verkligen ha en ny dator... det börja hacka när massa folk e i farten.. :(

Ska prova multiplayer senare.

Casper du har inte funderat på att prova nån av de svårare "svårighetsgraderna"

Link to comment
Share on other sites

körde på den mittersta svårighetsgrade och ja tyckte det vart för mycket panga.. det var roligt i början men när man inte ens kunde dö och bara behövde gå rätt på så blev det segt efter ett tag..

 

men som du säger det var kul att skjuta.. verkligt ljud!

 

föresten.. Call of Duty kommer ut i Sverige imårn ;)

 

ska vi testa multiplayer då?

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är riktigt bra!

Känns som man deltar i en händelse, typ som på film. Jag tycker spelet är spöklikt likt Band of Brothers, t ex när man ska slå ut kanonerna i början och springer och rensar värnen.

Och siktar man bara på "rätt" kroppsdel så avlider målet direkt. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Tanken med Cod är väl inte så mycket att det ska vara ett utmanande spel utan mer att man ska få vara med om en massa coola händelser. Om spelar spelet från det perspektivet så blir det lite roligare, mer som en berättelse än ett spel.

 

Sen tycker jag att det är lite B när de stjäl scener friskt från både den ena o andra krigsfilmen.

Link to comment
Share on other sites

Sen tycker jag att det är lite B när de stjäl scener friskt från både den ena o andra krigsfilmen.

Men eftersom dom snott scenerna från verkligheten så :((

 

seriöst så är det ju filmerna alla känner igen,och inte verkligheten...

 

Förövrigt är det ett jäkligt schysst spel... ALLDELES för kort bara :(

Link to comment
Share on other sites

efter att min granne kom och ringde på inatt kl 02 och undrade "vad i h-e jag höll på med" så fick jag gå över till att spela med hörlurar.

 

för hade jag svarat: "skjuter ner stukas med luftvärnskanon", hade jag nog suttit på psyket nu.

 

är helt såld på CoD, fast har samma problem som kimster, när det blir för mycket tyskar hackar datorn.

dax för nytt grafikkort!!

 

vill man ha att göra länge så rekomenderas commandos 3 speltid och frustration utlovas.

Link to comment
Share on other sites

CoD Är ju det bästa krigsspel sedan OPF kom ut.

Men blev lite förvånad när en Panzerfaust hade samma effekt på en Tiger som en 88mm kanon

Men spelat får :rocketl::D:uuh::banana:banana av mig för gott uppförande

 

Så snart jag har pengar igen så skall jaf köpa det ´men demot regerar

Link to comment
Share on other sites

är helt såld på CoD, fast har samma problem som kimster, när det blir för mycket tyskar hackar datorn.

dax för nytt grafikkort!!

Fråga: Jag har en P4 2,6, 128 videominne och 1 gig RAM. Det borde väl fungera eller vad säger ni som spelat det?

Link to comment
Share on other sites

är helt såld på CoD, fast har samma problem som kimster, när det blir för mycket tyskar hackar datorn.

dax för nytt grafikkort!!

Fråga: Jag har en P4 2,6, 128 videominne och 1 gig RAM. Det borde väl fungera eller vad säger ni som spelat det?

:ph34r: jo...

 

sitter på en P4 1,8GHz, 756 mb ram med 64mb Videominne... Inga problem... Förutom utebliven nattsömn :D (ojjj, är klockan redan 6:20, jag skall upp om 40 min... kanske skulle lägga mig)

Link to comment
Share on other sites

Jag har en laptop, 1.9 GHz, 384 MB RAM, 32 MB GeForce 4. Kommer det att funka nagot vidare?

 

Vet nagon hur HL2 kommer att funka pa en san burk?

Har hört av en datorsnubbe att när Halflife2 kommer så e det många som kommer att behöva byta grfik-kort, Ska tydligen kräva rätt mycket av datorn.

Återstår o se om det verkligen e så!

Link to comment
Share on other sites

Jag spelar med en

 

XP2400@XP2800

512MB ram

Geforce 3 Ti200 @ Ti500 (fabriks överklockad)

 

fungerar helt ok..

 

Min brorsa spelar på en 950 med geforce2 och 256mb ram, visserligen hackar det ibland men det går kan jag lova..

 

Och jag säger så här : Den som inte gillar Call of duty har inget spel sinne.!!!

Är ju fan realistiskt som fan, bortsett från hoppandet :)

 

Har varvat singelplayer, 3 gånger nu.. är ju OTROLIGT GRYMT!

Link to comment
Share on other sites

Men vill ni ha en större utmaning, så prova Hidden & Dangerous 2.

Där är det lite mer smyga/tänka än bara hålla ner vänster musknapp...

 

Mer för all del, Call of Duty funkar ju när man vill ha lite mer action.

Link to comment
Share on other sites

Håller med ovanstående. Hidden And Dangerous 2 är det som gäller.

 

De har dock missat mängder av saker. T.ex.:

Varje kampanj har sin egen lilla intro film. Förutom en. Och det är Afrika kampanjen. Det som är konstigt här är att om man kolla i spelets mappar så finns det antydningar på att det ska finnas. Det finns subtitles från den introfilmen i en textfil tex.

 

Call of Duty är skit coolt. Se det som ett arcade shoot em-up. Man skjuter alla tyskar tills de ligger döda och sen springer du fram till en mur och skjuter alla andra tyskar osv.

 

Det är väldigt "2D"

 

Men för oss som älskar spel som Time Crisis osv fast klarar oss bra med mus och tangentbord så är Call Of Duty att föredra.

 

Bah... vem försöker jag lura... Hidden And Dangerous 2 är ju fan så mycket bättre iaf. :rocketl:

Link to comment
Share on other sites

attans.. jag har kommit till ett ställe där jag står med en luftvärnskanon.. ska ja panga på alla flyg som kommer eller vad?? får krångliga order :S

 

 

roger out

Jupp, du får vara lite snabb att skjuta på dem som startar, och sedan är det bara att skjuta ner dem som kommer mot dig, först en från vänster, en till från lite mer till höger, sedan två från vänster och sedan två till från höger...

Link to comment
Share on other sites

Tycker det är ganska underhållande, mestadels ganska lätt.

 

Har dock fastnat lite på ett ställe där man åker lastbil och blir jagad av en massa lastbilar (efter dammjobbet), lyckas alltid dö strax efter panzerfauzt:arna tar slut.

 

Det tråkiga i spelet är väl att tyskarna kan resa sig uppemot 3 gånger efter ha fått en skur k-pistskott i sig.

Link to comment
Share on other sites

ja har fastnat ute på båten nu.. har placerat ut dom där bomberna men nu ska ja förstöra någon radioconnection.. me var???

 

springer bara runt och skjuter just nu..  :angry:

Följ "plutten" och pilarna. Du ska upp på bryggan!

Link to comment
Share on other sites

Guest Bengtsson

Kört igenom spelet nu och det är onekligen, som alla säger, förbannat roligt! Ljuden är duktigt bra och det är schysst spelkänsla, lite adrenalin. ;) Men helt klart för kort. Man får väl hoppas att det kommer något missionpack eller två. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Ah...

Kan bara se två fel.

Det ena är att det är för kort.

Det andra är att det tar slut för fort.

 

Det får betyget :camo::camo::camo::camo::camo:

 

Fast jag blev lite förvirrad när jag såg att magasinet på FG42 satt på vänster sida. Hade för mig att det skulle vara på höger...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...