Jump to content

Recommended Posts

• Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Instämmer i lyckönskningarna. Det är ALLTID inställningen som avgör!

Och vare sig det skiter sig på KJS eller ni blir hårda gaffelkrigare är säkert TolkS intresserade av dem av er som har förutsättningar för tjänsten där.

TolkS?? :)

Posted (edited)
Instämmer i lyckönskningarna. Det är ALLTID inställningen som avgör!

Och vare sig det skiter sig på KJS eller ni blir hårda gaffelkrigare är säkert TolkS intresserade av dem av er som har förutsättningar för tjänsten där.

TolkS?? :rocketl:

Försvarets tolkskola (TolkS), numera en del av FM UndSäkC i Uppsala, utbildar tolkar för internationella insatser, men framför allt förhörsledare för den svenska krigsorganisationen. De flesta av dessa är under ordinarie grundutbildning, men där utbildas också befäl och människor som gjort lumpen på andra förband (inte sällan jägarförband).

I övrigt rekommenderar jag sökfunktionen och sökordet tolk.

------

EDIT: JA, amfbat behövs i morgondagens krigsmakt!

Edited by Vysotskij
Posted

Nedan är en kvalificerad gissning ej fakta:

Det enda registret som egentligen är något som kan göra skillnad är BR= brotts o belastningsregistret. Där står domar och avtjänade straff.

ASP o CBS (polis) SPADI (tull) som är spaningregister där ev. misstankar registreras är ovanligt om det används vid sk. registerkörningar för vpl. Endast misstankar torde vara en allt för svag grund för att omplacera någon.

//C

Posted

FORTFARANDE ingen som fått sina papper (förutom Blue52) ???

Delta G, har du fått något besked än? Med tanke på att ånger-perioden är över sedan länge... :blink:

/Peter

Posted

Papprena kommer att komma senast i början på nästa vecka. Med all säkerhet innan fredag. ( Vet dock inte om det gäller alla)

Im back in buissnis , känns väldigt bra.

Inget illa om nån , nått hade blivit fel. Dom hade tydligen fått felaktiga uppgifter. Skummt. Jag är godkännd.

Bo ringde mig tidigare i dag och bekräftade det här.

Följer tipset från och med nu , och ligger lågt. PM är det som gäller , icq och msn för er som oxå klarar det , ok ?

Over and out :/

Posted

Blue: welcome back!:wub:

tja,...Bs inlägg svarar väl på allt egentligen...de som inte klarat kontrollen har väl redan blivit underrättade vad jag förstår?

PMa mig så kan vi byta ICQ-nummer killar...och slarva inte med träningen!

//DG

Posted
Im back in buissnis , känns väldigt bra.

Inget illa om nån , nått hade blivit fel. Dom hade tydligen fått felaktiga uppgifter. Skummt. Jag är godkännd.

Bo ringde mig tidigare i dag och bekräftade det här.

He he... Vilken jävla pärs!

Jag led med dig där ett tag...

Kör hårt!