Delta Golf Posted November 7, 2003 Report Posted November 7, 2003 Pete: Hörde också något liknande när jag pratade med pliktverket...hoppas verkligen inte att stämmer....Nån med mer info? Quote
Casper Posted November 7, 2003 Report Posted November 7, 2003 Instämmer i lyckönskningarna. Det är ALLTID inställningen som avgör! Och vare sig det skiter sig på KJS eller ni blir hårda gaffelkrigare är säkert TolkS intresserade av dem av er som har förutsättningar för tjänsten där. TolkS?? Quote
Vysotskij Posted November 8, 2003 Report Posted November 8, 2003 (edited) Instämmer i lyckönskningarna. Det är ALLTID inställningen som avgör! Och vare sig det skiter sig på KJS eller ni blir hårda gaffelkrigare är säkert TolkS intresserade av dem av er som har förutsättningar för tjänsten där. TolkS?? Försvarets tolkskola (TolkS), numera en del av FM UndSäkC i Uppsala, utbildar tolkar för internationella insatser, men framför allt förhörsledare för den svenska krigsorganisationen. De flesta av dessa är under ordinarie grundutbildning, men där utbildas också befäl och människor som gjort lumpen på andra förband (inte sällan jägarförband). I övrigt rekommenderar jag sökfunktionen och sökordet tolk. ------ EDIT: JA, amfbat behövs i morgondagens krigsmakt! Edited November 8, 2003 by Vysotskij Quote
Delta Golf Posted November 8, 2003 Report Posted November 8, 2003 Nån som har pejl på vilka register folket på Amf kollar i persongranskningen? Vi borde få besked i veckan, inshallah //DG Quote
69:an Posted November 8, 2003 Report Posted November 8, 2003 Nedan är en kvalificerad gissning ej fakta: Det enda registret som egentligen är något som kan göra skillnad är BR= brotts o belastningsregistret. Där står domar och avtjänade straff. ASP o CBS (polis) SPADI (tull) som är spaningregister där ev. misstankar registreras är ovanligt om det används vid sk. registerkörningar för vpl. Endast misstankar torde vara en allt för svag grund för att omplacera någon. //C Quote
Peter_PB Posted November 11, 2003 Report Posted November 11, 2003 FORTFARANDE ingen som fått sina papper (förutom Blue52) ??? Delta G, har du fått något besked än? Med tanke på att ånger-perioden är över sedan länge... /Peter Quote
Blue52 Posted November 11, 2003 Report Posted November 11, 2003 Papprena kommer att komma senast i början på nästa vecka. Med all säkerhet innan fredag. ( Vet dock inte om det gäller alla) Im back in buissnis , känns väldigt bra. Inget illa om nån , nått hade blivit fel. Dom hade tydligen fått felaktiga uppgifter. Skummt. Jag är godkännd. Bo ringde mig tidigare i dag och bekräftade det här. Följer tipset från och med nu , och ligger lågt. PM är det som gäller , icq och msn för er som oxå klarar det , ok ? Over and out Quote
Delta Golf Posted November 11, 2003 Report Posted November 11, 2003 Blue: welcome back! tja,...Bs inlägg svarar väl på allt egentligen...de som inte klarat kontrollen har väl redan blivit underrättade vad jag förstår? PMa mig så kan vi byta ICQ-nummer killar...och slarva inte med träningen! //DG Quote
Delta Golf Posted November 14, 2003 Report Posted November 14, 2003 Ingen som fått nåt brev från kungen ännu? //DG Quote
Fbj972 Posted November 17, 2003 Report Posted November 17, 2003 Im back in buissnis , känns väldigt bra.Inget illa om nån , nått hade blivit fel. Dom hade tydligen fått felaktiga uppgifter. Skummt. Jag är godkännd. Bo ringde mig tidigare i dag och bekräftade det här. He he... Vilken jävla pärs! Jag led med dig där ett tag... Kör hårt! Quote
Blue52 Posted November 18, 2003 Report Posted November 18, 2003 @Fbj972 Jo , va lite halvjobbigt. Men det löste ju sig. Inga andra som fått svar? Quote
Delta Golf Posted November 18, 2003 Report Posted November 18, 2003 Ringde PV igår, breven ska komma den här veckan.Jag är iaf godkänd, så jag kan pusta ut än så länge iaf... //DG Quote
Delta Golf Posted November 19, 2003 Report Posted November 19, 2003 ok, nu har brevet kommit...har du fått ditt peter? Quote
Peter_PB Posted November 19, 2003 Report Posted November 19, 2003 Yes! Fick det igår...Väldigt skönt..Men har inte varit speciellt orolig på sistone... Nöter in kängorna för fullt! Quote
Recommended Posts